lukasaa3 Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 Witam. jak w temacie mam problem z Triplem 2005r, a dokladniej z odpaleniem go na cieplym silniku. Narazie co zrobiłem w tym kierunku to wymienilem swiece. Miałem wrazenie ze to pomogło ale moze z 2 dni i znów to samo. Kręci zawsze bardzo ladnie, po przestanej nocy zawsze pali za 1-szym razem. Problem pojawia sie po przejazdzce. Zgasze, postoje na chwile i lipa. Kręce kilka razy i czasem po 5,6 dlugim kręceniu złapie. Jeśli ma ktos jakies pomysly co moze byc powodem prosze o podpowiedzi. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 28 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2011 1 - niedoładowany akumulator - jak silnik się rozgrzewa trudniej jest nim zakręcić i nie starcza prądu na iskrę2 - regulacja luzów zaworowych, i tą przyczynę bym obstawiał opisz dokładniej jak wygląda zapalanie na ciepłym, czy po odczekaniu 30 min jest lepiej, czy dopiero jak całkiem ostygnie zapala. Jak ma się to do wskaźnika temperatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasaa3 Opublikowano 29 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2011 1 - niedoładowany akumulator - jak silnik się rozgrzewa trudniej jest nim zakręcić i nie starcza prądu na iskrę2 - regulacja luzów zaworowych, i tą przyczynę bym obstawiał opisz dokładniej jak wygląda zapalanie na ciepłym, czy po odczekaniu 30 min jest lepiej, czy dopiero jak całkiem ostygnie zapala. Jak ma się to do wskaźnika temperatury Dzieki za podpowiedź. Problem chyba rozwiązany, był bardziej błachy niz mozna było sie spodziewac. Miałem mocno poluzowany kabel od akumulatora i mimo to ze kręcił to nie dostawal takiego pradu jak należy i tak jak napisałes jak sie zagrzał trudniej mu bylo zaskoczyc z powodu niedoboru prądu. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek508 Opublikowano 30 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2011 To dlaczego na zimnym odpalał bez problemu nawet z poluzowanym kablem? Cytuj Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 31 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2011 Bo na goracym silniku opory przeplywu pradu znacznie wzrastaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasaa3 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Bo na goracym silniku opory przeplywu pradu znacznie wzrastaja. Niestety mylilem się. Kłopoty z odpalaniem są nadal. Czy znajdzie sie jakis spec od speed tripla?? Miał bym kilka pytań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxhonor82 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 ja miałem takie same problemy ze swoim tryplem i do wymiany poszły świece na irydowe nowa bateria no i jak kolega napisał wcześniej podstawa regulacja luzów zaworowych i chodzi jak marzenie , a i jeszcze wymieniłem wysprzęglik rozrusznika (nie tania sprawa i ciężka do dostania, musiałem ciągnąć od Angli) ale to ostatnie z własnej głupoty a i jeszcze jedno ten wysprzęglik to załatwiłem kręcąc tak jak piszesz i niestety koszty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasaa3 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2011 ja miałem takie same problemy ze swoim tryplem i do wymiany poszły świece na irydowe nowa bateria no i jak kolega napisał wcześniej podstawa regulacja luzów zaworowych i chodzi jak marzenie , a i jeszcze wymieniłem wysprzęglik rozrusznika (nie tania sprawa i ciężka do dostania, musiałem ciągnąć od Angli) ale to ostatnie z własnej głupoty a i jeszcze jedno ten wysprzęglik to załatwiłem kręcąc tak jak piszesz i niestety koszty Jestem umowiony na przyszły tydzien na regulację zaworów. Mam nadzieję że też wreszcie zacznie chodzic jak marzenie. Obym wczesniej nie skończył rozrusznika tak jak ty :) A orientuje sie ktos moze gdzie i jakie płytki zaworowe najlepiej kupic? Bo z tego co wiem to w Triumphie w katowicach trzeba czekac 2 tygodnie :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 (edytowane) Jestem umowiony na przyszły tydzien na regulację zaworów. Mam nadzieję że też wreszcie zacznie chodzic jak marzenie. Obym wczesniej nie skończył rozrusznika tak jak ty :) A orientuje sie ktos moze gdzie i jakie płytki zaworowe najlepiej kupic? Bo z tego co wiem to w Triumphie w katowicach trzeba czekac 2 tygodnie :( Jeśli mechanik który ma robić regulacje nie wie jakie płytki są potrzebne to zmień go. Poza tym nie wiadomo czy regulacja będzie konieczna (to się okaże po inspekcji luzów). Silniki Triumpha z serii 1050 są znane z tego że z reguły bardzo rzadko wymagają korekcji luzów zaworowych. Na forach czytałem o przypadkach pierwszej korekcji po 70000 km. Ale sprawdzać zawsze warto! -Czy na rozgrzanym silniku kręci szybko czy sprawia wrażenie że nie ma siły przekręcić wału? - Czy podczas jazdy "na ciepłym" nie ma żadnych niepokojących objawów np. falujące lub zbyt wysokie obroty biegu jałowego, spadek mocy, słaba reakcja na gaz? - Czy silnik nie przekracza dopuszczalnej temp. pracy? Edytowane 10 Sierpnia 2011 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasaa3 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Jeśli mechanik który ma robić regulacje nie wie jakie płytki są potrzebne to zmień go. Poza tym nie wiadomo czy regulacja będzie konieczna (to się okaże po inspekcji luzów). Silniki Triumpha z serii 1050 są znane z tego że z reguły bardzo rzadko wymagają korekcji luzów zaworowych. Na forach czytałem o przypadkach pierwszej korekcji po 70000 km. Ale sprawdzać zawsze warto! -Czy na rozgrzanym silniku kręci szybko czy sprawia wrażenie że nie ma siły przekręcić wału? - Czy podczas jazdy "na ciepłym" nie ma żadnych niepokojących objawów np. falujące lub zbyt wysokie obroty biegu jałowego, spadek mocy, słaba reakcja na gaz? - Czy silnik nie przekracza dopuszczalnej temp. pracy? Rozrusznik kręci ładnie i szybko na zimnym i ciepłym. Podczas jazdy nie ma zadnych niepokojących objawów. Jedyny mankament oprócz tego odpalania to jeszcze to ze wentylator chłodnicy włącza sie wczesniej niz powinien. W serwisówce czytałem ze normalna temperatura podczas jazdy to 5, 6 kresek, a wiatrak powinien włączac sie przy 9-tej kresce. U mnie włacza sie po chwili jazdy na 6-ej kresce. Co moze byc tego powodem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 (edytowane) Rozrusznik kręci ładnie i szybko na zimnym i ciepłym. Podczas jazdy nie ma zadnych niepokojących objawów. Jedyny mankament oprócz tego odpalania to jeszcze to ze wentylator chłodnicy włącza sie wczesniej niz powinien. W serwisówce czytałem ze normalna temperatura podczas jazdy to 5, 6 kresek, a wiatrak powinien włączac sie przy 9-tej kresce. U mnie włacza sie po chwili jazdy na 6-ej kresce. Co moze byc tego powodem? Zakładam że lampka "check engine" się nie pali więc czujnik temp. cieczy jest raczej ok. We wszystkich 1050 dane z czujnika temp. cieczy są przesyłane bezpośrednio do ECM i to właśnie ECM decyduje o załączeniu wentylatora. Idąc dalej tym tropem nieprawidłowy odczyt temp. cieczy może mieć wpływ na słaby rozruch na ciepłym silniku. Zrób prostą czynność, która może pomóc a na pewno nie zaszkodzi; 1. Odłącz akumulator od moto na ok. 30min.2. Z powrotem podłącz akumulator.3. Odpal moto i nie dotykając manetki gazu pozostaw na ok.15 min na biegu jałowym. To spowoduje uczenie się na nowo ECM. To często pomaga na elektroniczne gremliny :). Jak już się porządnie rozgrzeje (wentylator włączy się kilka razy) to zmierz napięcie na akumulatorze (oczywiście podczas pracy silnika).Dobrze było by podłączyć twój moto do komputera i sprawdzić wartości odczytów ze wszystkich czujników. Edytowane 11 Sierpnia 2011 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasaa3 Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Luzy zaworowe ok. Czujniki równiez posprawdzane. Akumulator na zgaszonym 12,5V dorobiłem również wyłącznik świateł żeby nie pobierały prądu przy odpalaniu. Niestety problem bez zmian. Po dłuższych obserwacjach widzę że silnik pali dobrze nie tylko po nocy ale również zaraz po zgaszeniu rozgrzanego silnika. Nie chce palic jak troche wystygnie. Podejżenia padają jeszcze na instalację, gdyż byla przez kogoś wymieniana stacyjka i chyba nie jest podpieta tak jak należy. Jeśli guzik do gaszenia moto mam wył.( w góre) to po przekręceniu kluczyka nie zapala sie zapłon tylko dopiero jak pstrykne guzik w doł. Jak jest w waszych triplach?? Bo nie wydaje mi się zeby to było normalne. Tylko czy wogule moze to miec jakis związek z odpalaniem? Chyba ze cos wiecej jest namieszane w instalacji. A moze ma ktos serwisowke ze schematem instalacji do speeda?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrSebas Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 . Jeśli guzik do gaszenia moto mam wył.( w góre) to po przekręceniu kluczyka nie zapala sie zapłon tylko dopiero jak pstrykne guzik w doł. Jak jest w waszych triplach?? Bo nie wydaje mi się zeby to było normalne. Tylko czy wogule moze to miec jakis związek z odpalaniem? Chyba ze cos wiecej jest namieszane w instalacji. A moze ma ktos serwisowke ze schematem instalacji do speeda??W Daytonie jest to samo, to chyba typowe dla triply. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kreska Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Szkoda że temat umarł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2015 Kolega naprawił i się nie pochwalił, norma. Jak masz problem to pisz zamiast się czaić ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.