Skocz do zawartości

Wlewanie oleju do czystej lagi


WhiteFunk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Jako, że musiałem wymienić lagi, rozebrałem wszystko na elementy pierwsze, wymyłem zmywaczem do hamulców (cały brud, stary olej, jakieś paprochy) wszystko pięknie zeszło, złożyłem lagi na nowych uszczelniaczach no i jutro chcę je na spokojnie już zalać olejem - musiałem do tego celu dzisiaj kupić nawet skrzykawkę bo w serwisówce jest, że jedna laga połyka około 470ml.

 

Pytanie bardziej tyczy się tego, jak wlewać olej? Rozumiem, że śrubę na dole zakręcam, wlewam od góry w złożoną lagę, ale czy podczas uzupełniania oleju od czasu do czasu zakręcić i poruszać na ile dam radę? Czy może wejdzie od razu wszystko? Wlewać do lagi zciągniętej, czy rozciągniętej na maksa?

 

Jakieś rady przy pierwsze wymianie z kompletnym rozbieraniem? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdzie wszystko bez naciskania. Wlać do czystej to już żaden problem, najtrudniej pozbyć się starego oleju, ale to już masz za sobą. Podpompujesz jak już wszystko złożysz.

 

Tylko się nie pomyl, rób sobie gdzieś kreski ile już strzykawek wlałeś, bo ja nigdy nie wiem, czy to 4 czy już 5 :D

 

Jeżeli lagi masz założone, to żeby ścisnąć sprężynę postaw motka na podnościku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie komplikuj bardziej niż potrzeba - jak sam piszesz dolna śruba zakręcona , lagi prawidłowo złożone , moto na podnóżku centralnym lub podnośniku i wlewasz od góry odmierzoną ilość do każdej z lag , po czym zakręcasz górną śrubę i git :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wam wielkie za informacje :) Lagi mam wyjęte z motocykla więc będę działał na zdjętych, jak zakończę z nimi zabawę to wrzucę z powrotem na motocykl i może tutaj podpowiecie, co dalej...

 

Jak łopatologicznie rozumiem, lewa i prawa laga muszą być założone identycznie (idelanie płasko na pierwsze półce i w takiej samej odległości pomiędzy półką górną, a dolną) - czy tutaj można coś schrzanić? :) Bo nie chciałbym powtarzać tej operacji ponownie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak półek nie zdejmowałeś to nie musisz się martwić o odległośc między półkami . Wystarczy, ze ustawisz lagę w górnej półce jak zaleca serwisówka.

 

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, półki zostały nieruszone aczkolwiek jak naprościej sprawdzić ich ustawienie? Założyć pewnie kompletne lagi i przed założeniem koła zobaczyć, czy są one idealnie równo prawda? Wolę wszystko dokładnie sprawdzić na początku niż poprawiać w trakcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyzej napisałem mierzysz wysunięcie końcówki lagi z górnej półki lub na równo jeśli tak było przed demontazem i nic innego nie mierzysz. Jeśli obie lagi bez oporów i naginania wejda Ci w dolną i górną półkę to znaczy, ze jest ok.

Nie wymyślaj na siłę procedur serwisowych.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jak wyjmowałem lagi, to prawa wychodziłą z oporem, jak wyszła z górnej półki to od razu odskoczyła jakby w tył motocykla (lewa była już wyjęta w tym czasie) - dlatego się zastawiam i chciałbym to sprawdzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, półki zostały nieruszone aczkolwiek jak naprościej sprawdzić ich ustawienie? Założyć pewnie kompletne lagi i przed założeniem koła zobaczyć, czy są one idealnie równo prawda? Wolę wszystko dokładnie sprawdzić na początku niż poprawiać w trakcie...

 

Dokrec sruby na gornej polce , oraz ta srube ktora jest bezposrednio na osi ( dol lag ) . Reszte na razie zostaw w spokoju .

Nastepnie przepompuj widelec kilka razy , tak serdecznie . Chodzi zeby lagi ustawily sie wzgledem polek oraz zamocowan na osi , jezeli to nie jest zrobione to moga one miec zwiekszony opor w trakcie pracy zawieszania , zbedne tarcie .

 

Taraz mozesz podokrecac reszte srub zwracajac uwage zeby niczego nie naruszyc . Tyle .

 

P.S. Oczywiscie cala ta operacje przeprowadzamy z przednim kolem w lagach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wsuniesz lagi w dolne półki a potem któraś z nich nie będzie "celowała" idealnie w otwór górnej półki to znaczy że laga jest krzywa.

 

Lagi zalej olejem, zakręcić korki. Poskacz na nich trochę, poruszaj i odstaw na kilka minut. Potem popuść górne korki aby uwolnić ciśnienie powietrza z lag. Zakręć i montuj do moto.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz faktycznie nowe lagi to oczywiście swiadczy to o krzywych półkach. Jednakze wypadałoby najpierw w takim wypadku poluzować śrubę główki ramy mocującą półki i zobaczyć czy nie są przesunięte względem siebie.

Jednak jeśli masz nowe lagi to znaczy, ze nie napisałeś jakiegoś faktu dotyczącego Twojego motonga bo nikt nie kupuje nowych lag jeśli są proste...

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo wyjściowe pytanie było inne, jednak fakt- miałem małego szlifa i zgieły mi się obie lagi poniżej dolnej półki - rama raczej nieruszona, chcę to złożyć do kupy i zrobić jazdę próbną, żeby zobaczyć czy wszystko ok... Tylko teraz zacząłem się martwić, że prócz przednich lag, krzywę będą jeszcze półki :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...