MZrider Opublikowano 26 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2004 Witam!Zamierzam w tym lub przyszłym sezonie nabyć enduraka w celu wyjazdu do Afryki.W związku z tym moje pytanie: czy motocykl chłodzony powietrzem nie zagrzeje się w takich temperaturach, czy lepiej nabyć chłodzony cieczą na cięzkie warunki klimatyczne i terenowe ?Z kolei chłodnica to kolejna rzecz która się może popsuć. W tej chwili jeżdżę na MZ która ziężko znosi wysokie temperatury, stąd moja niechęć do silników chłodzonych powietrzem. Ale może nowe silniki mają jakies nowe rozwiązania i mogą pracowac w takich warunkach? Prosze o porady ! :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 26 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2004 Chłodzenie cieczą jest wydajniesze więc w goronca afryki bardziej sie nadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 26 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2004 enduro chłodzone powietrzem nawet na polske sie nie nadaje za bardzo a co dopiero na afryke :Da co do tego że moze sie zepsuć, to mysle ze jak wszystko przed wyjazdem sprawdzisz to na pewno podczas wyjazdu cie nie zawiedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 26 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2004 przypomnijcie sobie czym jeszcze kilka lat temu startowali w paryż-dakarliczy się raczej wydajnośc w poszczególnych modelach a nie rodzaj chłodzenia Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 26 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2004 Ale jednak Ciecz to ciecz, masz pewność że się nie zagrzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 26 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2004 Ale jednak Ciecz to ciecz, masz pewność że się nie zagrzeje.moze sie zagrzać oczywiscie. i wtedy jest gorzej niz jak ci sie zagrzeje chlodzony powietrzem. chlodzenie powietrzem jest zawsze niezawodne, jednak chlodzenie cieczą jest bardziej wydajne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 26 Maja 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2004 Ale jednak Ciecz to ciecz' date=' masz pewność że się nie zagrzeje.[/quote']moze sie zagrzać oczywiscie. i wtedy jest gorzej niz jak ci sie zagrzeje chlodzony powietrzem. chlodzenie powietrzem jest zawsze niezawodne, jednak chlodzenie cieczą jest bardziej wydajne. Jest tak jam mówi Adam. Enduras, nie masz racji. Nawet nie wiesz, jak łatwo zagotować tak wytrzymałe i extremalne hardenduro jak EXC400 czy 450. Wystarczy głębszy wąwóz, wyższa temperatura i wilgotność oraz skomplikowany, niemial trialowy teren. I zawór na korku chłodnicy puszcza, moto zagotowane. Pozostaje wygasić silnik, odczekać kilka minut, szybko wjechać na płaski teren i przepędzić moto porządnie po prostych, coby się schłodziło (taki patent sprawdzony jakby co). Inny patent - demontaż termostatu. W naszych warunkach niepotrzebny jest. I tak jeździmy jak jest w miare ciepło, a więc jest niepotrzebny, nie ma potrzeby dodatkowego grzania silnika. Kolejny patent - montaż wentylatora. Niemal każdy prodeucent enduro chłodzonych cieczą oferują taki bajer. Koszt ok. 600 zł. Zwrcaa się, bo wentylator zapobiega skutecznie gotowaniu się motocykla. Sprawdzone. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bUgI Opublikowano 28 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2004 Witam!Zamierzam w tym lub przyszłym sezonie nabyć enduraka w celu wyjazdu do Afryki.Witaj,wbrew wszystkim specjalistom, ktorym sie wydaje, ze do Afryki mozna jechac tylko motocyklem chlodzonym ciecza, powiem, ze to absolutna bzdura. Absolutnie wybierz moto chlodzone powietrzem. Podstawaowa zaleta - nieskomplikowana konstrukcja. Jezeli jedziesz w miesiacach chlodniejszych (w okresie naszej zimy) to chlodzony powietrzem singiel to najlepsze co mozna wybrac. W przypadku wyjazdu w miesiacach najgoretszych (ja niestety w takim czasie bede walczyl z piachem) warto zamontowac jakas mala chlodniczke oleju. Jest to sto razy lepsze rozwiazanie niz moto z chlodzeniem ciecza i bez problemu poradzi sobie w afrykanskich klimatach. Jak juz wczesniej zauwazyl Dominik, moto chlodzone ciecza mozna bardzo latwo zagotowac. Wezmy takiego KTM-a LC4 Adventure. Osobom, ktore nigdy nie bywaly w Afryce wydaje sie... ooo toz to wspaniale moto na te rejony. Znam opowiesci, ze kierowcy ktorzy zdecydowali sie pojechac nawet tylko do Maroka, musieli pozniej na piaszczystych odcinkach stawac co moment bo silnik nagrzewal sie do niebezpiecznych temperatur. A to przeciez chlodzony ciecza motor. Rider, tylko i wylacznie chlodzenie powietrzem i w razie potrzeby - chlodnica oleju. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 28 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2004 No to powietrze:) A jakie moto masz na oku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ciufa Opublikowano 30 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2004 Kolega miał Tenerke 600 i sprzedał w zeszłym roku KSIEDZU z pod częstochowy!Miał się wybrać właśnie na Afryke ale czy pojechał tego niewiemy! ;-(Ale mówił że właśnie taki model (89r) wszyscy mu polecali na taką wyprawe!Właśnie chłodzony powietrzem!Na swoją niunie też nie narzekam i nie miałem problemów z przegrzaniem choć w Dziergowicach (PIASKOWNIA) w lato dostała w p****e choby na pustyni!Ale w tym roku myśle o założeniu właśnie chłodniczki oleju bo to dobra rzecz na upały!Trza huchać na zimne! ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 30 Maja 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2004 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=26057384pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 31 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2004 Fajny nawet ten Transplant. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Jankowski Opublikowano 31 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2004 Fajny nawet ten Transplant. LOL. Ten sprzęt nazywa sie Transalp. Pozdrawiam,Piotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
racoon Opublikowano 31 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2004 Moim zdaniem chyba troche lepsze :) http://www.allegro.pl/show_item.php?item=25903539 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZrider Opublikowano 1 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2004 Chgłopaki, dzięki za informacje wszelakie, czytałem, douczyłem się itd...Niestety nie pogodom se z Wami, bo ciągnie mnie do następnego wyjazdu pojutrze i mszę sie pakowac na gwałt. Szwecja i Norwegia po raz kolejny, fiordy, wysepki, itd itp. Dzięki za porady, przydadzą się na jesień/ wiosnę jak kupię cosik lepszejszego :mrgreen: Pozdrawiam Was wszystkich ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.