Skocz do zawartości

Husqvarna SM 510 R


Rekomendowane odpowiedzi

Oprócz zaworów i gniazd wyklepuje się także śruba regulacyjna i to bardziej niż płytki.

moze i sie wyklepuje, ale styk zawór-gniazdo wyklepuje się pewnie 10x szybciej bo sruba znajduje się w kąpieli olejowej, w znacznie nizszej temperaturze

więc producent zastrzegł że jeśli w ciągu roku nie zrobisz 24 tys km to żeby mimo wszystko sprawdzić luz zaworowy

czyli w praktyce i tak co roku musisz sprawdzić luzy, bo praktycznie nikt nie zrobi tym 24k km w ciagu roku

 

zresztą te dane serwisowe z manuali trzeba traktować z przymróżeniem oka, im więcej terenu tym częsciej olej i zawory, najlepiej to widać po manualach hondy xr i xl z niemal identycznymi silnikami a z innymi normami serwisowymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

moze i sie wyklepuje, ale styk zawór-gniazdo wyklepuje się pewnie 10x szybciej bo sruba znajduje się w kąpieli olejowej, w znacznie nizszej temperaturze

 

czyli w praktyce i tak co roku musisz sprawdzić luzy, bo praktycznie nikt nie zrobi tym 24k km w ciagu roku

 

zresztą te dane serwisowe z manuali trzeba traktować z przymróżeniem oka, im więcej terenu tym częsciej olej i zawory, najlepiej to widać po manualach hondy xr i xl z niemal identycznymi silnikami a z innymi normami serwisowymi

 

 

Tak Was czytam i dochodze do wniosku.... KTM to zrobił gniot nie silnik - np RFS-a, przynajmniej w porównaniu do DRZ jednorazówkę....To jest takie typowe dla mnie podejście ze skrajności w skrajność. Mówię o enduro czyli EXC-DRZE. W kacie wszyscy fanatyczni wyznawcy manuala wieszają psy jak sie przyznasz, ze przeciągasz olej i zawory pow 1-1,5 tysia, co kilka mth każą wymieniać pół silnika. A tu drugi biegum.... Olej po 6 tysiach ( ile tam w sumie go wchodzi?) , zawory po 24 tyś. Szczerze DRZ to musi być naprawde zajebiście twarda sztuka jak przy takim serwisie i dość ciężkim traktowaniu wytrzyma do tych zaworów. A wg producenta ma wytrzymać. Ja osobiście uważam ze to za długo przy dość ostrej jeździe czekać na 6 tysia na olej czy te zawory. Ale i tak szacun dla tej konstrukcji. Bo tacy autriacy wszytstko zrzucają na właściciela, dojącgo, napędzając tym sobie serwisy i sprzedaż częsci a jak coś jebnie to wtedy taki ci powie, ze oleju po tysiącu nie wymieniłeś i dlatego.A w suzuki odwrotnie... Ja fanatykiem nie jestem, aczolwiek olej robie w moim co 1-1,5 tysia i zawory przy okazji - koszt nieduży a smarowanie to podstawa. Ale z tymi mth i wymiankami to już nie z tych co co chila wynieniają. Suzuki zrobiło kawał dobrego sprzęta, który kosztował jeszcze pamiętam w 2008 roku zajebiste pieniądze (niecałe 20 tysia nówka stała u mnie) a je*any ekoterror psychicznej uniu nam tak dobry motorek skasował....

 

Sory za OT

 

Pozdro

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam ponownie

tym razem pod koniec sezonu :)

 

Dorosłem, kończę ze szlifierkami...(nie, nie miałem wypadku :tongue: )

Przeszedłem przez wszystkie etapy pojemnościowe 600/750/1000, spełniłem się w 100%

Przestało mnie to już bawić, mam dość, nie widzę sensu aby kupować kolejnego SBK

 

Chcę zacząć od nowa, od zera, coś zupełnie innego

Zadowoli mnie raczej tylko wyczynowy motocykl i jazda torowa

 

Czy SMR 510 w porównaniu z YZ 450 to dobry wybór?

Yamaha zbiera sporo pozytywnych opinii i jest sporo tańsza pewnie z racji że nie posiada homologacji

 

YZ450:

olej co 10mth

zawory co 20mth

tłok w przypadku amatora do 200h

 

Jaki jest sens produkcji wyczynówki której wytrzymałość silnika mierzy się w mth z homologacją? :unsure:

 

Pozdrawiam

mam nadzieję że wszyscy cało skończyliście sezon :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozważ wr450f -słabsza od yz ale żywotniejsza i ma homologację.....

 

albo xr650r-olej co 1000 i kopana ale pozatym silnik żywotny....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WR450 też fajna, ale słyszałem że te motocykle posiadają jakiś problem z wałkami rozrządu czy czymś innym w głowicy...

 

Zbadam ten temat, ale że jako jesteśmy w dziale HUSKY to jeszcze zapytam o taki motocykl jak HUSKY SM 610

Również bardzo mi się podoba, ale z kolei jest rzekomo spory problem z częściami i serwisem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WR450 też fajna, ale słyszałem że te motocykle posiadają jakiś problem z wałkami rozrządu czy czymś innym w głowicy...

 

Zbadam ten temat, ale że jako jesteśmy w dziale HUSKY to jeszcze zapytam o taki motocykl jak HUSKY SM 610

Również bardzo mi się podoba, ale z kolei jest rzekomo spory problem z częściami i serwisem...

Nie ma problemu z częsciami i serwisem. Mowa o motocyklach po 2000 roku oczywiście. Na pewno sporo mniej wymagający model (jeśli chodzi o serwis) niż wyczynowe 510 czy 450. Waga w okolicach 140-145kg. Zawieszenie Marzocchi i to całkiem niezłe. Jednak jest jedno ale. Nie jest to dzikus taki jak 450 czy 510, nie możesz sie po niej spodziewać wyrywania w nieoczekiwanym momencie na koło i prostowania rąk. Motocykl ma sporą moc i przyśpiesza żwawo ale nie ma w tym dzikości (mówię na podstawie własnych doświadczeń) takiej jak w 450 czy 510. Inny charakter silnika,motocykl na niskich obrotach tak nie szarpie i jako "mieszczuch" sprawdził by się bardzo dobrze , jednak jeżeli oczekujesz nieokiełznanej mocy,prostowania rąk w łokciach i wychodzenia z każdego zakrętu na jednym kole to kieruj się w strone 510. Oczywiście możliwości "pięćsetdziesiątki" odbijają się bardziej na kieszeni właściciela. Wybór już należy do Ciebie. A wracając do Yamahay to problemy z głowicą miały tylko stare 400. Pozdro

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...