Skocz do zawartości

regulator napięcia cbr 600 f3


barka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam spalił mi się regulator napięcia w cbr 600 i sprawdzałem wszystko tak jak na pierwszej stronie i wyszło mi przy pomiarze rezystancji że ma przebicie do masy tzn te 3 kable mają połączenie z masą. Teraz co lepiej kupić używany alternator czy może ktoś nawija nowe uzwojenia (regeneruje uszkodzone) i jeszcze jaki regulator http://allegro.pl/re...1636192121.html da rade czy szukać droższego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum koledzy pisali, ze mają sprawdzony warsztat i gość robi porządnie ale nie pamiętam gdzie. Możesz również kupić używany.

Regulator możesz mieć sprawny więc nie wiem czemu teraz chcesz go kupić. Jesli jednak uważasz, ze jest Ci potrzebny to ie przepłacaj. Wszystkie pochodzą z tego samego źródła. Patrz żeby miał takie same wyprowadzenia i żeby kolory przewodów się zgadzały.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

http://www.republika.pl/reg_mot/

 

Znajomy zanabyl cos takiego do CBF1000 i fruwa bez problemu. Kupa ludzi tez te reglery chwali.

Przewiniecie altka powinno kosztowac jakos 150-200zl. Ojciec przewijal w Vulcanie 750 i sprzet dawal rade kilka lat.

 

Ceny nowych oryginalnych podzespolow sa czterocyfrowe ;).

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator ma za zadanie regulować napięcie w granicach jakie jest w stanie przyjąć akumulator czyli około 13,7 V .. tak podają producenci akumulatorów wszystko co ponad niszczy akumulator!! im więcej ponad 13,7V tym szybciej niszczy! akumulator raz przeładowany ponad 15 V owszem działa ale już nie naładujemy go napięciem 13,7V -przyzwyczaił się do wyższego napięcia i nie ma powrotu do poprzednich parametrów plus stracił swoje właściwości jakie zapewniał producent

Edytowane przez motodynamo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyżej 14,7V zaczyna wydzielać się wodór i jest to już napięcie przeładowania -- nie można pomijać też parametru temperatura otoczenia przy niskich temperaturach akumulator traci pojemność i to znacznie bo nawet 80% :) podobnie napięcia ładowania zmniejsza się .. pomiary przyjmuje się dla 20st C jednak nawet w instrukcji podana jest gęstość elektrolitu dla różnych warunków eksploatacji --- element akumulator jest to chemia !! a wiadomo wszelkie procesy chemiczne ściśle związane są z temperaturą

 

ważne aby mieścić się w rozsądnych średnich granicach

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...