Skocz do zawartości

paliwo 100-oktanowe


--Mlody--
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

kiedys mialem dostep do paliwa lotniczego ( benzyna) , kolor blekitny , bardzo szybko parowala jak sie rozlala , stara lada samara 1500 palila na niej gume az milo:D , Simsonek S51 w dwie osoby jechal ,jak solo :)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę z boku ale`

kumpla stary lata do niemiec busem i mówi ze jak w niemczech tankuje to auto lepiej chodzi mniej pali i jest szybsze

 

ostatnio czytałem o wyprawie motocyklowej do skandynawii i motorki a było ich kilka paliły średnio po litra mniej

 

moje pytanie jest takie

 

CO DO KURY NĘDZY WY SOBIE W PL W BAKI WLEWAMY !!!!!!!!!???????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dr.Artur

Napisano dziś, 08:34

 

trochę z boku ale`

kumpla stary lata do niemiec busem i mówi ze jak w niemczech tankuje to auto lepiej chodzi mniej pali i jest szybsze

 

ostatnio czytałem o wyprawie motocyklowej do skandynawii i motorki a było ich kilka paliły średnio po litra mniej

 

moje pytanie jest takie

 

CO DO KURY NĘDZY WY SOBIE W PL W BAKI WLEWAMY !!!!!!!!!???????????????

 

Uwielbiam takie teksty :laugh:

Tak sie składa, że dość sporo jeżdżę na paliwie zarówno włoskim jak i niemieckim. I kiedy jestem w Polsce nie zauważam żadnego wzrostu spalania czy lepszego kopa. Ot, paliwo jak paliwo.

A kumpla stary niech przestanie lać do baku siki z jakiejs podrzędnej stacji, a zacznie tankować markowe paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę z boku ale`

kumpla stary lata do niemiec busem i mówi ze jak w niemczech tankuje to auto lepiej chodzi mniej pali i jest szybsze

 

ostatnio czytałem o wyprawie motocyklowej do skandynawii i motorki a było ich kilka paliły średnio po litra mniej

 

moje pytanie jest takie

 

CO DO KURY NĘDZY WY SOBIE W PL W BAKI WLEWAMY !!!!!!!!!???????????????

 

Cóż, w Szwecji ograniczenie prędkości poza terenem zabudowanym - 70 km/h i mandaty dużo wyższe niż w Polsce ;). To może się przekładać na spalanie.

Edytowane przez Shimmy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko jest wzgledne , uogolnianie , nie ma sensu , zalezy to od wielu czynnikow .

 

W wysokoobrotowych silnikach bardzo ponad kwadratowych ( duza srednica , krotki skok ) ksztalt komory spalania jest daleki od optymalnego ( jest plytka i jednoczesnie szeroka )i predkosc rozchodzenia sie plomienia jest w zasadzie wazniejsza . Nie wszyski paliwa maja ja identyczna .

 

Zaplon generalnie dobierany jest tak zeby uzyskac maksymalne cisnienie w komorze spalania przy 10 stopniach po GMP , jezeli paliwo spalana sie szybciej to mozna opoznic zaplon , powoduje to redukcje pracy ujemnej ( kiedy tlok idzie do gory ) i w konsekwencji wzrost mocy .

Patent polega na tym zeby wyprodukowac paliwo o duzej licznie oktanowej i szybkim rozchodzeniu sie plomienia .

 

Osobiscie zauwazylem poprawej pracy silnika i drobna redukcji zuzuzycia paliwa na wysokooktanowym V- Power tutaj w U.S.A.

 

Tak na marginesie podnoszac stopien sprezania trzeba duzo czasu nastapnie poswiecic korygujac komore spanania , jest duzo rzeczy jktore mozna poprawic .

 

Jezeli ktos oczekiwal prostej , jednoznacznej odpowiedzi na ten temat - ona nie istnieje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba przyspieszyć ów zapłon? czyli zwiekszyć kąt przed GMP...

Nie, nie. Opóźnić, czyli zmniejszyć cyfrę wyprzedzenia zapłonu.

Kolega uzyskał w GSXR stopień sprężania ok 15:1. Przy takim sprężu 100okt ledwo starcza. Na 95 przy fabrycznym wyprzedzeniu zapłonu bez przyrządów "gołym" uchem słychać spalanie stukowe.

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam w USA mają po 91 oktan czyli Vpower jest bliższy naszemu 95 plus jego własne dodatki. Tam też jest chyba inna norma paliwa (RON ?).

 

Inny system oznaczania oktanow . Bez nudzenia , sa dwie metody badania liczby oktanowej, RON and MON , jedna daje nizszy wynik druga wyzszy, o okolo 6-10 punktow . To zalezy .

 

W Europie i wiekszej czesci swiata na pompie jest podawany ten bardziej optymistyczny . W stanch srednia z tych dwoch , (RON+MON)/2.

 

Reasumujac wynik ten jest nizszy o 3-5 punktow . Amerykanskie 93 jest odpowiednikiem europejskiego 98-100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...