Nitomen Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 kiedys mialem dostep do paliwa lotniczego ( benzyna) , kolor blekitny , bardzo szybko parowala jak sie rozlala , stara lada samara 1500 palila na niej gume az milo:D , Simsonek S51 w dwie osoby jechal ,jak solo :) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Mnie zaskoczyła niskooktanowa rosyjska benzyna w RD80 :) Stopień sprężania 6,6:1 to była w stanie wykorzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 trochę z boku ale`kumpla stary lata do niemiec busem i mówi ze jak w niemczech tankuje to auto lepiej chodzi mniej pali i jest szybsze ostatnio czytałem o wyprawie motocyklowej do skandynawii i motorki a było ich kilka paliły średnio po litra mniej moje pytanie jest takie CO DO KURY NĘDZY WY SOBIE W PL W BAKI WLEWAMY !!!!!!!!!??????????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Wszyscy macie rację, ale v-power racing ma w składzie poza benzyną dodatki na bazie eteru, które uwalniają dodatkowy tlen w czasie spalania-czyli jest szansa na wzrost mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Dr.Artur Napisano dziś, 08:34 trochę z boku ale`kumpla stary lata do niemiec busem i mówi ze jak w niemczech tankuje to auto lepiej chodzi mniej pali i jest szybsze ostatnio czytałem o wyprawie motocyklowej do skandynawii i motorki a było ich kilka paliły średnio po litra mniej moje pytanie jest takie CO DO KURY NĘDZY WY SOBIE W PL W BAKI WLEWAMY !!!!!!!!!??????????????? Uwielbiam takie teksty :laugh: Tak sie składa, że dość sporo jeżdżę na paliwie zarówno włoskim jak i niemieckim. I kiedy jestem w Polsce nie zauważam żadnego wzrostu spalania czy lepszego kopa. Ot, paliwo jak paliwo. A kumpla stary niech przestanie lać do baku siki z jakiejs podrzędnej stacji, a zacznie tankować markowe paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shimmy Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 (edytowane) trochę z boku ale`kumpla stary lata do niemiec busem i mówi ze jak w niemczech tankuje to auto lepiej chodzi mniej pali i jest szybsze ostatnio czytałem o wyprawie motocyklowej do skandynawii i motorki a było ich kilka paliły średnio po litra mniej moje pytanie jest takie CO DO KURY NĘDZY WY SOBIE W PL W BAKI WLEWAMY !!!!!!!!!??????????????? Cóż, w Szwecji ograniczenie prędkości poza terenem zabudowanym - 70 km/h i mandaty dużo wyższe niż w Polsce ;). To może się przekładać na spalanie. Edytowane 4 Czerwca 2011 przez Shimmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 To wszystko jest wzgledne , uogolnianie , nie ma sensu , zalezy to od wielu czynnikow . W wysokoobrotowych silnikach bardzo ponad kwadratowych ( duza srednica , krotki skok ) ksztalt komory spalania jest daleki od optymalnego ( jest plytka i jednoczesnie szeroka )i predkosc rozchodzenia sie plomienia jest w zasadzie wazniejsza . Nie wszyski paliwa maja ja identyczna . Zaplon generalnie dobierany jest tak zeby uzyskac maksymalne cisnienie w komorze spalania przy 10 stopniach po GMP , jezeli paliwo spalana sie szybciej to mozna opoznic zaplon , powoduje to redukcje pracy ujemnej ( kiedy tlok idzie do gory ) i w konsekwencji wzrost mocy .Patent polega na tym zeby wyprodukowac paliwo o duzej licznie oktanowej i szybkim rozchodzeniu sie plomienia . Osobiscie zauwazylem poprawej pracy silnika i drobna redukcji zuzuzycia paliwa na wysokooktanowym V- Power tutaj w U.S.A. Tak na marginesie podnoszac stopien sprezania trzeba duzo czasu nastapnie poswiecic korygujac komore spanania , jest duzo rzeczy jktore mozna poprawic . Jezeli ktos oczekiwal prostej , jednoznacznej odpowiedzi na ten temat - ona nie istnieje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Z tego co pamiętam w USA mają po 91 oktan czyli Vpower jest bliższy naszemu 95 plus jego własne dodatki. Tam też jest chyba inna norma paliwa (RON ?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Mój ojciec leje do kosiarki 98 bo twierdzi, że w Polsce 98 ma tak naprawdę 95 oktanów???????? Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kivi Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 przy 10 stopniach po GMP , jezeli paliwo spalana sie szybciej to mozna opoznic zaplon , Chyba przyspieszyć ów zapłon? czyli zwiekszyć kąt przed GMP... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 (edytowane) Chyba przyspieszyć ów zapłon? czyli zwiekszyć kąt przed GMP...Nie, nie. Opóźnić, czyli zmniejszyć cyfrę wyprzedzenia zapłonu.Kolega uzyskał w GSXR stopień sprężania ok 15:1. Przy takim sprężu 100okt ledwo starcza. Na 95 przy fabrycznym wyprzedzeniu zapłonu bez przyrządów "gołym" uchem słychać spalanie stukowe. Edytowane 4 Czerwca 2011 przez baba_zanetti Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 5 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 Z tego co pamiętam w USA mają po 91 oktan czyli Vpower jest bliższy naszemu 95 plus jego własne dodatki. Tam też jest chyba inna norma paliwa (RON ?). Inny system oznaczania oktanow . Bez nudzenia , sa dwie metody badania liczby oktanowej, RON and MON , jedna daje nizszy wynik druga wyzszy, o okolo 6-10 punktow . To zalezy . W Europie i wiekszej czesci swiata na pompie jest podawany ten bardziej optymistyczny . W stanch srednia z tych dwoch , (RON+MON)/2. Reasumujac wynik ten jest nizszy o 3-5 punktow . Amerykanskie 93 jest odpowiednikiem europejskiego 98-100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.