Skocz do zawartości

Dopasowanie butów na moto do nogi


Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuję butów i na placu boju zostały 2 modele z 2 firm.... Problem jest taki, że nie wiem które brać... Jedne są mocno dopasowane do nogi, drugie są nieco luźniejsze na stopie, ale mają za to system dopasowujący but do łydki (taki ściągacz jakby). Obie pary wygodne, nic nie gniecie itp.

Takich butów nie kupowałem do tej pory i nie wiem, lepiej żeby były takie dopasowane, czy żeby troszke luzu miały? Z góry dzięki za pomoc! ;)

 

P.S.

kwestię rozmiarów pomijamy, te o których piszę są dopasowane najlepiej z rozmiarówki danej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukuję butów i na placu boju zostały 2 modele z 2 firm.... Problem jest taki, że nie wiem które brać... Jedne są mocno dopasowane do nogi, drugie są nieco luźniejsze na stopie, ale mają za to system dopasowujący but do łydki (taki ściągacz jakby). Obie pary wygodne, nic nie gniecie itp.

Takich butów nie kupowałem do tej pory i nie wiem, lepiej żeby były takie dopasowane, czy żeby troszke luzu miały? Z góry dzięki za pomoc! ;)

 

P.S.

kwestię rozmiarów pomijamy, te o których piszę są dopasowane najlepiej z rozmiarówki danej firmy.

Jak chcesz jeździć w porządnych skórzanych spodniach to wejdą tylko w buty luźniejsze na łydce. Jeśli chodzi o luz na stopie to jak uważasz, jak Ci wygodniej.

Edytowane przez kubagsx

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz buty powinny być ''obcisłe" ale lekki (zaznaczam lekki) luz nie zaszkodzi. Tak jak mówiłem, jak Ci wygodniej. Jeśli zrobisz większy luz, może to być niebezpieczne podczas upadku.

Edytowane przez kubagsx

freude am fahren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również swego czasu miałem dylemat bo buty które zamówiłem - Alipnki Smx plus wydawały mi się za obcisłe.

Zamawiałem w ciemno bez przymiarki. Na początku w ogóle nie mogłem nawet suwaka zasunąć. Odciski mi się robiły na palcach i kląłem je niemiłosiernie. Już miałem je odsyłać i zamieniać na większy rozmiar ale w sumie nie chciało mi się i zostawiłem. Okazało się, że to był dobry wybór bo z czasem but się tak dopasował, że nie wyobrażam sobie większego, a suwak się wyrobil i teraz zakładam w kilkanaście sekund. Momentami nawet myślę czy nie mam za dużo luzu teraz.

Ja więc radzę Ci bardziej dopasowane brać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suwak trzeba potraktować smarem silikonowym.

Tak jak Ty miałem problem, odciski, zdarta skóra, po przesmarowaniu, problem zniknął.

A buty, lepiej ciut za duże, jak ciut za małe. Jak przyjdzie jechać/chodzić cały dzień przy trzydziestu C to noga może spuchnąć i raptem robi się za ciasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 12 lat później...

Witam,

Stoję przed wyborem pierwszych butów na motocykl. Zamówiłem sportowo-turystyczne Gaerne g evolution five. Jeśli chodzi o stopę to jest w porządku ale okolice piszczela i łydki są zupełnie luźne i jest tam ogromna przestrzeń. Niestety nie ma możliwości żeby ścisnąć rzepem bo jest on w tym bucie bardzo mały. Jedynie zakrywa zamek. Mam zamiar jeździć w jeansach które założę na zewnątrz buta. Czy duży luz w okolicy golenia jest dopuszczalny (względy bezpieczeństwa, komfort, przemakanie) czy lepiej zwrócić te buty i wybrać coś bardziej dopasowanego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz lub jego brak na łydce, przy tak wysokiej cholewce nie wpływa na wodoodporność. No chyba że w deszczy pojedziesz z nogawką w cholewie, to tak.. 

A swoją drogą, dżinsy na moto to nie jest dobry pomysł, chyba że motocyklowe, ale nawet one to kompromis. Komfort jest kwestią gustu, ale na moto się siedzi, nie chodzi, więc znowu, ten luz nie ma wielkiego znaczenia.. 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Jeśli chodzi o jeansy to tak, chodzi mi o motocyklowe. Jednak zrezygnowałem z ww. butów. Pojechałem do sklepu stacjonarnego i trafiłem na Seca Razor( mam rozmiar 47 wiec nie jest łatwo a dodatkowo przekonałem się że buty motocyklowe mają zawyżoną rozmiarówkę po przymiarce 4 par różnych producentów). Wiem że to buty o klasę niżej ale czułem się w nich lepiej i dodatkowo mają duży rzep umożliwiający lepsze dopasowanie do łydki. Ogólnie całościowo but jest bardziej uniwersalny i bardziej komfortowy wiec się skusiłem. Gaerne idą do zwrotu. Dzięki za pomoc.

Edytowane przez Robak81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

👍

W butach najważniejsze, w tej kolejności - sztywne, chroniące stopę i staw skokowy, wodoodporne 🙂

Cała reszta to w sumie komentarz i osobiste preferencje. Ale bezpieczeństwa i wodoodporności na nic nie zamienisz 😉 

Ja osobiście lubię wysoką cholewkę, bo jeżdżę do 4st a przy krótkich podwiewa i to jest passsskudne.. 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku wodoodporność ma drugorzędne znaczenie. Prawo jazdy A zdobyłem 8 dni temu i póki co nie mam ochoty ani doświadczenia żeby jeździć w deszcz. Bezpieczeństwo to dla mnie oczywistość dlatego wybrałem wysokie buty z kompletem ochraniaczy ale równie istotny jest też komfort żeby nic mnie nie drażniło podczas jazdy. Skupienie na prowadzeniu motocykla i brak rozpraszaczy to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo, to akurat wodoodporność stawiałbym na równi z wygodą lub ciut wyżej. Ale to zweryfikuje pierwszy deszcz. Jak nogi będziesz miał mokre i zmarznięte, to będą to główne rozpraszacze. Skupisz się na tym, jaką głupotę popełniłeś.

  • Lubię to! 1

pis(s) off🦆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...