Skocz do zawartości

Kymco Active 50 dusi się przy nagłym dodaniu gazu


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno kupiłem za symboliczne pieniądze wozidełko Kymco Active 50. Od momentu kupna motorower przy nagłym otwarciu przepustnicy na postoju nie wchodził płynnie w obroty tylko się dusił. Podczas jazdy te "duszenie się" występuje przy pełnym otwarciu przepustnicy na 1 biegu przy 10km/h na drugim przy 20km/h na wyższych biegach jest ok.

Czyściłem i regulowałem gaźnik, zmieniałem położenie iglicy i poziom paliwa w komorze pływakowej, czyściłem filtr powietrza dalej bez zmian.

Czy te silniki z poziomym cylindrem 4suwowe stosowane w ogarach 900, ferro, łosiach, hondach dax, monkey, cub tak mają i nic z tym nie robić?

Aha gaźnik mam nie byle jaki mikuni z dodatkową przepustnicą ssania czyi nie jakaś chińszczyzna. Komar, Wsk zawsze płynnie przechodzą przez obroty to i jak by nie było silnik na licencji Hondy wydaje mi się ze tez tak powinien...

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ciemny nalot czyli wskazywało by na zbyt bogatą mieszankę. Opuściłem iglicę o jeden ząbek w przepustnicy i różnicy nie widzę. Filtr powietrza drożny. I bądź tu mądry..

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten typ tak ma. :icon_mrgreen: Dopóki nie założysz cylindra 70 lub 80ccm to przyzwyczaj się do różnych ceregieli z gaźnikiem. Te silnik w ogryginale czyli w Hondzie były w wersji 70ccm a potem 90ccm w Honda Cub. Chińczyk wykastrował to do 50ccm i silnik po prostu dusi się i wariuje. Za duży przepływ powietrza w filtrze bo airbox ma z dupy konstrukcję. Ludzie kombinują i zatykają wlot powietrza gąbką, wtedy się nie dusi. Buractwo!

 

Wyłóż kilka groszy na "big bore kit" :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: i będzie git. No i zacznie to jakoś jeździć nawet.

 

 

Regulacja obecnego gaźnika to pewnie tak jak w większości chinoli - iglica na maxa podniesione i skład mieszanki na 10 obrotów. :icon_eek: :icon_mrgreen: Albo odwrotnie - iglica w dół, skład na 0,5 obrotu.

 

Życzę miłej zabawy z chinolem. :icon_twisted:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo chce mi się wierzyć, że "ten typ tak ma". Kymco to przecież nie byle jaki producent. Sprzedaje swoje pojazdy w wielu krajach i nie sądzę żeby wypuścił duszącego się bubla.

A serwisówkę do takiego sprząta gdzieś dostanę?

Jesteś pewny qurim, że jak wstawię "big bore kit" 72ccm to ten problem minie? Jakiego producenta wybrać zestaw, żeby można było na tym sporo przejeździć a tłok nie uderzał o zawory itd?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Kolego, sprawdź cewkę, możliwe że mógł Ci paść moduł. Często też tak bywa, że woda zwyczajnie dostaje się do modułu, rozprogramowuje się i nie działa poprawnie, np. Wkręcanie moto powyżej X rpm. Śmigałem moto z 139FMB, no i muszę Ci powiedzieć, że jest to kwestia regulacji. Nie miałem żadnych "dziur mocy", równomiernie jechał.. O ile można nazwać to jazdą.

 

Aha, możesz sprawdzić iskrownik, u mnie koło zamachowe pocięło przewód WN, i na wyższe obroty dlatego się wkręcać nie chciał.

 

Widzę, kolega jest z Białegostoku, w razie czego mogę służyć pomocą. Lewa!

 

EDIT:

 

Powiedz mi jeszcze jedno, jak z trzymaniem wolnych obrotów?

Edytowane przez GrzesQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to możliwe, żeby po przebiegu 1500km padł moduł. Jak sprawdzić czy moduł jest uszkodzony?

Wolne obroty trzyma jak najbardziej prawidłowo.

Zapomniałem dodać, że jak jadę z równą prędkością to są jakieś przerwy w zasilaniu, jak dodam zdecydowanie gazu to wtedy jedzie jak trzeba.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł się zepsuć, chociażby od wilgoci.

Załóż drugi. Moim faworytem jest iskrownik, ew. wypięta cewka.

 

Sprawdzałeś czy wszystko okej z przepustnicą?

Możliwe że podaje za dużo powietrza..

 

Oj, możliwości jest całe mnóstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...