Skocz do zawartości

Yamaha TDM 900, a VFR 750


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Poprzednio śmigałem na VFR750 z 1990 roku. Maszyna stara, lecz poczciwa. Powera swojego miała. Ale teraz sprawa wygląda tak, że VFRe sprzedałem, kasa poszła na coś innego i pojawiła się ciekawa oferta TDMki 900 z 2004 roku. Wiadomo ,że to są dwa różne silniki. TDM ma dwa cylindry w rzędzie, VFR to legendarna V4. W TDM koło 86KM chyba,a w VFR około 100KM, chodziaż ze starości mogło pare uciec już. Fabryka pisze, że TDM ma do setki jakoś 3,7sek, a VFRa jakoś też 3,6sek. Moment obrotowy w TDM większy o około 10 Nm. Prędkość maksymalna może i podobna, chodziaż mniej mnie to interesuje już. I teraz czy po przesiadce na TDM będę czuł jakiś spadek mocy i tak dalej? Wiadomo,że to dwa różne motocykle, ale myślę że osiągi będą w rzeczywistości podobne.Jeśli ktoś przeżył podobną przesiadkę, to pisać psia mać:D W sumie szukam takiego turystyka lekkiego, do dosyć fajnych osiągach w zakrętach. A TDMka trafiła się okazyjnie. Jak ktoś ma jakieś spostrzeżenia to walić jak w dym siwy. Czy to aby nie będzie krok w tył, przesiadając się na takiego sprzęta ?

Edytowane przez Tobik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tdm ma inną krzywą momentu i większą poj., przy jeździe turystyczno-miejskiej, bez kręcenia na wysokich obrotach, na pewno odniesziesz wrażenie że TDM ma mocniejszy silnik. No i zupelnia inna pozycja (moim zdaniem lepsza, nie lubie niskich kierownic). Tdmy dodatkow słyną z niskiego spalania przy głaskaniu manetki no i praktyczine z zerowej awaryjności w tych rocznikach, oczywiście jeśli nie kupisz miny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie wiem co ty porównujesz .... silnik rzędowy dwugarowy TDM ( yamaha TENERE rozwiercona) do silnika typu V cztero-garowego ....oczywiście TDM to typowy turystyk z niewielką dozą soft offrodu ... VFR turystyk o sportowym typowo szosowym zacięciu( i niezłych wibracjach).... kwestia nie co wybrac ale do czego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A generalizując to czy TDMa będzie miała lepsze osiągi niż wpsomniana vfr? Chodzi o przyspieszenie, elastyczność.

Z racji większej pojemności i większego momentu TDM powinna mieć lepsze przyspieszenie i większą elastyczność. Co wg mnie przekłada się na lepsze wykorzystanie w turystyce.

Niestety nie jeździłem na żadnym z owych sprzętów, więc tylko teoretycznie rozważam pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobik czemu sam się nie przejedziesz na tej TDMie? Dla mnie VFR(wiesz która ,taka bordowa :icon_mrgreen: ) ma lepsze przyspieszenie od FJ1200 mojego ojca (tylko że na vfr jechałem jako pasażer). A wg danych jest chyba inaczej . Ale i tak dla mnie najlepsze przyspieszenie to ma fazer 600 - może dla tego że był to pierwszy mocny motór na którym jechałem . Po prostu był to dla mnie szok - teraz pewnie mówiłbym co innego :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przesiadce z VFR na pewno odczujesz spadek mocy. Ale jest tak że TDM nie jedzie, tylko nie jest to taka agresywna charakterystyka.

900 nie jeździłem ale poprzednią wersją 850 w dwie osoby po przesiadce z vfr, tdm'ka nie zrobiła na mnie dobrego wrażenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale i tak dla mnie najlepsze przyspieszenie to ma fazer 600 - może dla tego że był to pierwszy mocny motór na którym jechałem . Po prostu był to dla mnie szok - teraz pewnie mówiłbym co innego :biggrin:

Na pewno mówiłbyś coś innego :) Kupiłem TDM przed sprzedażą Fazera więc mogłem sobie porównać te dwa sprzęty. Po zrobieniu trochę km na TDMce stwierdziłem, że Fazer nie przyspiesza, dziwnie skręca i jest mały oraz niewygodny ;] Sam nie wiem jak mogłem nim zrobić na raz prawie 1000 km :P

Boniek

gg 644826

Yamaha TDM900

Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie TDM to super moto mimo ze sportem latam, dziury fajnie wybiera i w miarę mocne. 850 którą jeździłem miała wadę niskiej prędkości maks 210km/h i przeciętne hamulce ale poza tym ekstra na polskie drogi, nie jest to raczej sprzet do zapier... i latania autostradami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przestańcie z tym R2 w TDMie. Wał korbowy ma czopy przestawione o 270 st więc to w zasadzie V2 90 st. I tak się też zachowuje. Niech ci prawa ręka drgnie na niższych biegach, to chce uciec spod dupy.

A 900 z 850 nie porównujcie, to zupełnie inny motocykl. Jest lżejsza, na wtrysku, silnik wyraźnie mocniejszy. Do turystyki bardzo wygodna.

Fakt, jeśli ktoś preferuje turystyke autostradową, to jeszcze lepszy od VFRki bedzie XX :biggrin:

 

 

A okazyjnie - to za ile???

Edytowane przez MarianKa

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie [michoa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżdżę TDM 850, moto wygodne, elastyczne, do turystyki niezbyt sportowej w jedną osobę ok, jednak niedawno miałem okazję wyjeździć bak paliwa po górach i nie tylko vfr, nie wiem która, ale była na wtrysku, rok około 2000. Powiem tak: w dwie osoby tdma w ogóle nie ma polotu, w jedną też :) Vefra niby autobus, ale w zakręty kładło mi się ją lepiej niż TDM, którą jeżdżę na co dzień. Przyśpieszenie to jak dla mnie niebo a ziemia, w ogóle dwa motocykle z innej bajki wg mnie i do jazdy o której piszesz szukałbym vfr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...