Skocz do zawartości

zakrety


oil
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to się chłopaku mylisz i to dość mocno. Porozmawiaj sobie kiedyś z kimś, kto nigdy nie słyszał o przeciwskręcie (jest kupa takich motocyklistów) i zapytaj jak to się dzieje, że motocykl skręca. Powie Ci, że się ciałem balansuje.

Przeciwskrętu używają wszyscy - zgoda. Ale czy świadomie...

 

I kłamać nie będzie ;) Świadome używanie przeciwskrętu poprawia i to znacznie pokonywanie zakrętów. Innej różnicy nie widzę.

'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca zrozumiałem sens twojej wypowiedzi, ale mam wrażenie, że piszemy o tym samym.

Świadome używanie przeciwskrętu poprawia nie tylko pokonywanie zakrętów, ale i bezpieczeństwo. W sytuacji "podbramkowej" nie będziemy szarpać kierownicy jak w pijanym widzie, tylko odruchowo zrobimy to, co trzeba (czyt. odepchniemy kierownice w kierunku "na przeszkodę", po czym motocykl skręci w przeciwną).

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej pociągnąć, robiąc anty kontr przeciwskręt.

 

Często stosuje tą technikę. Bywają sytuacje (zwłaszcza w mieście), że tak mi wygodniej. Ale w złożeniu to zawsze tradycyjnie - nacisk wewnętrzną ręką.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację krzywer, w mieście i w sytuacjach "podbramkowych" to się naprawdę przydaje. Ale czasami jest tak, że w panice zrobimy mocny przeciwskręt nie będąc tego świadomym.

'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy sytuacja "podbramkowa" nie jest tożsama z sytuacją, w której coś się wydarza nagle i panikujemy? I właśnie o to chodzi - jeśli jeździsz "świadomym przeciwskrętem" - w w/w sytuacji nie musisz się zastanawiać i kombinować - automatycznie podejmiesz słuszną decyzję.

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wykożystując świadomie i prawidłowo zjawiska przeciwskrętu nie możliwe jest prawidłowe czucie sił na kierownicy.

Ciągnięcie kierownicy do siebie zamiast jej przeciwny koniec odpychać również w tym przeszkadza.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem zdarza się, że trzeba ciągnąć do siebie. Pozwolę sobie przytoczyć przykład, którego używa Tomek Kulik - lewy winkiel, deszcz, z przeciwka ciężarówka, która zachlapała nam wizjer błotem. Musimy go natychmiast wytrzeć lewą ręką. Trzeba wtedy ciągnąć prawą...

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, pewnie możnaby mnożyć takie przykłady. To zależy czy rozmawiamy o prawidłowej technice jazdy czy o strategii przetrwania na ulicach.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama pozycja przy winklu skłania do przeciwskrętu,no i zależy jak kto do zakrętu się składa :crossy:

No chyba gdy ktoś wisi z motocykla oparty ręką o kierownicę.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, pewnie możnaby mnożyć takie przykłady. To zależy czy rozmawiamy o prawidłowej technice jazdy czy o strategii przetrwania na ulicach.

To co? W imię jedynego słusznego sposobu kierowania będziemy kontynuować jazdę bez widoczności? Albo wytrzemy szybę prawą ręką by lewa odpychała i zmniejszymy prędkość, co spowoduje zatoczenie się maszyny do wewnątrz zakrętu?

W sytuacji gdy na lewym zakręcie tracimy widoczność przez wodę lub błoto, lewa ręka wyciera wizjer a prawa pilnuje gazu i ciągnie do siebie kierownicę by otrzymać tor jazdy. Po to mamy palec/dwa palce na klamce, by ciągnięcie nie wpłynęło na ewentualne hamowanie.

 

Dobrej pogody życzę :-)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To właściwie na czym polega naruszenie prawidłowej techniki przeciwskrętu poprzez ciągnięcie kierownicy do siebie?

Teraz już sam nie wiem, czy nie robię tego jednak, aby wyprostować szybko motocykl np. po wyprzedzaniu albo szybko przerzucić na przeciwny zakręt. Aż się przejadę niedługo żeby się upewnić.

Edytowane przez MSI

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regułą jest pchać, zaś przykład podany przeze mnie i Krzywera jest wyjątkiem tę regułę potwierdzającym.

Lepiej kierujesz pchając niż ciągnąc. Anatomia.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...