Skocz do zawartości

zakrety


oil
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Piorko, ale ja wlasnie hamuje silnikiem przed zakretem i wychodzi to naturalnie gdy zrzucam biegi by byc na odpowiednim do rozpoczecia przyspieszania w zakrecie. Mam tu kilka doslownie drog w sasiedztwie Toronto ktore maja zakrety, i niektore z nich sa tak ostre i z ostrymi podjazdami ze musze zredukowac do jedynki zeby potem dac pod gore.

Tym bardziej ze przed zakretem ostro zjezdzam w dol i hamuje wszystkim czym moge, w tym silnikiem.

 

Oczywiscie gromady motocyklistow jezdza po tych drogach w te i wewte kazdego pogodnego dnia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki. Czyli, można to uprościć, że przed zakrętem lepiej jest hamować heblem (żeby "skrócić"motocykl), ale w innych sytuacjach nie trzeba się przejmować, tylko można sobie po prostu puścić manetkę i też dobrze. Zakładając oczywiście, że mamy zamiar po prostu zwolnić, a nie heblować na maksa.

 

No to dzięki - wiele mi to wyjaśniło i tylko potwierdziło, że nie wszystkie teorie lansowane w PM są słuszne i jak wszystkie, należy je sprawdzać i filtrować.

 

Motocykla nie skracasz. Jego rozstaw jest taki sam. Zmieniasz tylko środek ciężkości, obniżasz.

Teodor, hamując silnikiem, obniżamy też jego temperaturę. To tak w skrócie.

Silnikiem, można hamować, po przez redukcję biegów. Nie ma znaczenia czy to v-ka, czy bokser, rzędówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl hamowany przednim hamulcem w znaczący sposób sie skraca. Zmienia się jego rozstaw osi z racji zjawisk w zawieszeniach.

 

Oczywiście że silnik hamując sie chłodzi, dlatego wspomniałem o zerowym czasie wtrysku.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl się skraca hamując przednim hamulcem.

 

To weź zmierz odległość od osi tylnej do przedniej, w każdej sytuacji. Porównaj jaka ona jest. Potem zabierz głos.

Każdy motocykl, ma swój wymiar. Masę, rozstaw osi, czyli długość itd.

Edytowane przez josha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykla nie skracasz. Jego rozstaw jest taki sam. Zmieniasz tylko środek ciężkości, obniżasz.

 

 

Wręcz przeciwnie - hamując przednim hamulcem zwiekszasz prześwit.

Jeśli używasz tylnego - owszem, ciągniesz tylne koło i wtedy motocykl obniża się na zawieszeniu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Josha, nie chce mi się szukać, ale gdzieś tutaj umieszczałem opis wpływu zmian obciążenia na geometrię motocykla.

Jedyny przypadek gdy hamowanie nie miałoby wpływu na długość motocykla byłby wówczas gdyby oba zawieszenia były sztywne.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piorko, ale ja wlasnie hamuje silnikiem przed zakretem i wychodzi to naturalnie gdy zrzucam biegi by byc na odpowiednim do rozpoczecia przyspieszania w zakrecie.

 

 

no i pewnie nie ma w tym nic złego, tyle tylko, że motocykl jest bardziej podatny na złożenie, gdy skróci się jego rozstaw osi. A to można uzyskać właśnie hamując przednim heblem :buttrock:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Formalnie to kąt widelca się nie zmienia. Jest to wartość konstrukcyjna.

Zmienia się "wirtualny kąt główki" jest to zmienna wartość trakcyjna.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wpływem na geometrię nie ma co popadać też w paranoję. Na drodze większego znaczenia to nie ma, a na torze widuje się ludzi którzy robią zdawałoby się elementarne błędy i jakoś się nie przewracają. Jak wszystko musi i to mieć swoje uzasadnienie, ale warto o tym wiedzieć że istnieje.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i pewnie nie ma w tym nic złego, tyle tylko, że motocykl jest bardziej podatny na złożenie, gdy skróci się jego rozstaw osi. A to można uzyskać właśnie hamując przednim heblem :buttrock:

 

No oczywiscie, to tez jest naturalne - hamujesz przednim i jednoczesnie zrzucasz biegi z przegazowkami hamujac silnikiem, troche ciezko by mi bylo hamowac tylko przednim i zostac na wejsciu w zakret na bezposrednim biegu.

 

Czyli zgodnie z teoria "skracam" motocykl i jednoczesnie wytracam szybkosc.

 

Jeszcze jedna rzecz ktora robie w luku to przyspieszam i jednoczesnie hamuje tylnym "ciagnac flaka" jak to ladnie napisalas, daje mi to wrazenie stabilizacji w luku, chociaz moze nie jest zgodne z teoria :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...