Skocz do zawartości

KTM 300 - problem ze zbyt bogatą mieszanką


Maciora
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem spalania w moim motorze, silnik jest wiecznie przelewany zbyt dużą ilością paliwa, świeca wiecznie zakopcona, przez co, wiadomo silnik nie oddaje odpowiednio mocy i momentu... w gaźniku wymienione wszystkie dysze (parametry takie jakie podaje specyfikacja w service manual'u), poziom paliwa ustawiany na nominał, jednym słowem wyiglony tak jak powinien być wg zaleceń producenta. Manipulacje nie wpływały znacząco na poprawę pracy silnika, udało mi się zejść ze spalaniem jakieś 1,5 - 2 litry /100km, jednak spalanie jest nadal stanowczo zbyt duże. Mi już się powoli kończą pomysły jaka może być przyczyna takiej pracy silnika...

 

...pomożecie? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik wykorzystuje podciśnienie w kolektorze dolotowym... chyba dalej nie muszę się rozpisywać ;>

Porady typu sprawdź iskrę, olej w lagach itp, proszę o zachowanie dla siebie.

 

Tłok 10mth, wydech - szczelny, membrana - jest, filtr powietrza - ok zaworek iglicowy - trzyma, zawór ustawiony na najelastyczniejszą charakterystykę oddawania momentu obrotowego ... tak profilaktycznie piszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile wynosi spalanie tego twojego kata ? jedynie co przychodzi do głowy albo przesączony filtr powietrza / nie dokładnie umyty ze starego oleju albo za duże dysze. Trzeba też się liczyć z tym że taka trzysetka wchłonie swoje, zwłaszcza że jak widze to i w sm ją użytkujesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No koło 15 - 17 łyknie na setkę w zależności jak jeżdżę. Dysze nowe pozakładane wg specyfikacji producenta w ogóle wszystko w gaźniku na tip-top. Filtr zawsze tak samo czyszczę i nasączam robiąc raczej odpowiednio cienką powłokę preparatu, z resztą w poprzednim 2 takcie nie miałem z racji filtra jakichś problemów więc raczej to by odpadało... Z tym się zgodzę że 300 swoje musi spalić ale adekwatnie do tego, po skończonej jeździe świeca ma być w kawie z mlekiem a nie w czarnej ;P

 

EDIT:

nie wykluczam żadnej ewentualności, sprawdziłem przepustowość filtra organoleptycznie, + silnik bez zainstalowanego filtra... bez większych zmian. Zmniejszyłem przelot głównej dyszy o jakieś 30% trochę polepszyło, ale dalej to nie jest to co ma być a z resztą nie będę wciskał dyszy 100 jak jest zalecana 172 bo to nie jest rozwiązanie problemu...

Pomiary przy edit'cie wraz z użyciem colortune'a. Praktycznie na całym zakresie obrotów za bogato.

Edytowane przez Maciora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiadomo że takie moto może łyknąć 15l z palcem w anusie... ale nie przy takiej jeździe jak ja jeżdżę. Dla porównania jak ja spale podczas jednej jazdy 15-18 litrów to kumpel na kacie 380 spali 10-11... I to nie jest kwestia mieszanki, bo zawsze leję 1:50.

 

Najgorsze jest dla mnie to że zajmuję się mechaniką motocyklową od dłuższego czasu, z innymi sprzętami nie miałem nigdy problemów, ale jak to "szewc w dziurawych butach" użeram się z moim moto i dojść do ładu nie mogę... dziś wyciągnąłem znów gaźnik, całego na części 1st i przeprowadziłem bardzo dokładne oględziny wraz ze sprawdzaniem szczelności kanałów itp. No i najgorsze jest to że wszystko jest w jak najlepszym porządku... niestety :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że za bogato jest w całym zakresie obrotów a nie tylko na średnich i wysokich gdzie za dawkowanie odpowiada główna + iglica. A tak jak wcześniej pisałem, zmniejszałem dyszę główną, teraz po przeliczeniu zwężki wyszło mi że miała około 138, więc i tak mniej o 12 od najmniejszej dostępnej dyszy... i dalej był silnik przelany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pali na zimno (z ssaniem czy bez)?

Jak sprawdzałeś poziom paliwa?

Jaka świeca (ciepłota)?

Ssanie na pewno się domyka?

Dużo zależy też od tego, jak jeździsz - żeby dobrze rozgrzać 300-kę, trzeba się trochę napocić.

 

Generalnie ustawienia z tabel KTM są bogate (bezpieczniejsze dla silnika - trudniej o zatarcie).

Wykluczyłeś zbyt późny zapłon - skoro za bogato jest w całym zakresie obrotów, najbardziej podejrzany jest poziom paliwa. Najlepiej sprawdzić metodą pokazaną

(pod koniec, od ok. 5:45 min - nominalny poziom na linii uszczelki, w miarę bezpiecznie możesz obniżyć o 2mm).

Jeśli nie pomoże - spróbuj o stopień cieplejszej świecy.

 

Jeśli też nie pomoże - są dostępne akcesoryjne 20-litrowe zbiorniki :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...