Skocz do zawartości

KTM 300 - problem ze zbyt bogatą mieszanką


Maciora
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przedwczoraj podszedłem do gaźnika z zamiarem ostatecznego wyeliminowania problemu z nim, rozebrałem na czynniki pierwsze (nie pierwszy raz), sprawdzając wszystkie kanały przeloty, szczelność osadzenia korpusu prowadnicy iglicy (jest on przykręcany wewnątrz komory pływakowej 2 torx'ami), położenie pływaka, wszystko po kolei no i standardowo wyszło że jest ok...

Wracając do Twojego postu LesniK, tego sposobu nie znałem, przy najbliższej okazji spróbuję tak skontrolować poziom, ja używałem sposobu z owner manuala:

carbownermanual.gif

 

Poskładałem gaźnik spowrotem do kupy, założyłem a na następny dzień robiłem test run'a na Skrzyczne. Niestety, w sumie ku mojemu nie zdziwieniu, moto szło tragicznie i na 10km zezarł około 2,5 litra, więc powrót do domu... Moje wk#@&%$nie sięgnęło zenitu :P Postanowiłem że nie odejdę od kata dopóki nie będzie normalnie chodził. Zmniejszałem poziom paliwa w komorze aż pływak opierając się o dno zablokował zaworek iglicowy ;P Z testów wynikło, że kat najlepiej idzie jak pływak pracuje około 2 - 3mm wyżej od granicy blokowania się zaworka. Położenie pływaka w momencie odcinania paliwa przedstawia poniższe foto a kolejne przedstawia ustawiony poziom:

blokadac.jpg

 

ustawiony.jpg

 

Wynika z tego że albo znów jakieś hokus pokus albo pływak jest uszkodzony (sprawdzałem jest szczelny, więc WTF?). Niestety w międzyczasie słońce mi zaszło i na takim ustawieniu przejechałem tylko około 10km, ale mogę stwierdzić że nigdy tak dobrze silnik nie pracował. Test dalekodystansowy miałem przeprowadzić dziś lecz ze względu na pogodę zostałem zmuszony do napisania tych wypocin dnia wczorajszego :P Jak mi minie obrzydzenie do wyciągania gaźnika, to sprawdzę jak się ma to ustawienie do sposobu z link'a LesnikA i oczywiście jak wyciągnę jakieś dodatkowe wnioski po jeździe, to się z Wami podzielę.

A póki co to "bez odbioru" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odkopuję temat, bo niestety mojemu 300 exc dolega dokladnie to samo, tez obniżyłem ponad normę poziom paliwa, bo mialem bogato w całym zakresie obrotów, zastanawiam się czy nie ma na to wpływu że mam zaworek bez tej amortyzacji. Prośba do autora tematu jak zakończyl boje czy się udało coś określić.

Gdzie kupić w ogóle nowy zaworek oprocz Serwisu ktm i innych marek.

na allegro i sklepach internetowych sprzedają tylko cieńszy do ścigaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja 300 tka na dyszy 170 wcinała Mi 17 literków,a po zmianie na 155 spalanie zeszło na 10/11 litrów. Dysze zamówiłem zamiennik z larsona czy coś w tym stylu, kosztowała 20zł. to nie jest duży koszt więc możesz spróbować. Wcześniej muliło kata na 170 ,a na 155 nieten motor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja 300 tka na dyszy 170 wcinała Mi 17 literków,a po zmianie na 155 spalanie zeszło na 10/11 litrów. Dysze zamówiłem zamiennik z larsona czy coś w tym stylu, kosztowała 20zł. to nie jest duży koszt więc możesz spróbować. Wcześniej muliło kata na 170 ,a na 155 nieten motor.

dysza główna nie ma nic do działania silnika na wolnych i na częściowo otwartej przepustnicy jesli ci pasuje taka mała dysza to albo jeździsz wysoko w górach albo w bardzo ciepłym klimacie.

Poradziłem sobie z katem zwiększając luz pływak - zawor iglicowy, zreszta musze i tak wymienic ten zawór. Narazie jeździ, a dyszę główną mam 175 jak zaleca serwisówka na mój klimat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. Taka pora roku ze mamy skoki temperatury, co jest problemem z regulacja gaznika. Też się borykalem z mieszanką bo jak jest cieplej wtedy zbyt bogata okazuje sie OK. Na niedogrzanym silniku mam tendencje do zalewania, jak jest wieksza przyczepność(brak sniegu) mocniej wkręcam i lepiej spala- swieca brazowa. przy tych samych ustawieniach gaznika w mrozy zalewalo go gasł, kopcił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...