Skocz do zawartości

Szybka zmiana biegów z 6 do 2


murgal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W wyścigach ale i na drodze rewers biegów jest bardzo przydatny. Przy zmianie biegów na wyższy w tradycyjny sposób, podczas ruchu nogą w górę powodujemy niepotrzebną niestabilność motocykla. Dodatkowo szybciej zmienia się biegi ruszając nogą w dół niż w górę. Są to milisekundy, ale policzmy ile razy zmieniamy biegi podczas jednego okrążenia. Przy bardzo szybkich i długich lewych zakrętach nie mielibyśmy możliwości włożenia nogi pod podnóżek, przy rewersie uderzamy dźwignię bez żadnego problemy od góry. W Mistrzostwach Polski, zawodnicy, którzy nie mieli obróconych biegów, mieli problem na drugim zakręcie w Moście. Na tym jednym łuku tracili bardzo dużo, bo nie mogli jechać tak złożonym motocyklem jak inni z rewersem biegów.

 

Moim zdaniem łatwiej przyzwyczaić się na torze niż na drodze. Na torze jedziemy na pamięć i wiemy, że na przykład na Sławiniaku mamy zbić cztery biegi i to robimy. Na drodze jest okej dopóki o tym myślimy, jak wychodzi jakaś niespodziewana akcja to przeważnie zawsze jest pomyłka :icon_razz:

Ale przyzwyczajenie do nowego układu nie trwa długo, kilka dni - potem wszystko znów robi się automatycznie.

 

Najczęściej w Suzuki da się to zrobić za pomocą seryjnego wieloklinu. W innych motocyklach w grę wchodzi zmiana setów.

Odzież, części i akcesoria do motocykli, skuterów i ATV

Wszystkie marki w jednym miejscu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nawiazaniu do tego co pisał Legut, na torze bardzo przydatny jest wyświetlacz biegów. Nie trzeba liczyć i pamietać na którym aktualnie biegu sie znajdujemy. Na drodze absolutnie jest to gadget, ale na torze gdzie z góry wiemy na którym biegu robimy dany zakret to super sprawa.

 

Bravo, jeszcze raz cos takiego napiszesz i dołaczę do grona ludzi uważających że motocykla na oczy nie widziałeś, o jeździe nie wspominając.

Pozdrawiam

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję najpierw dowiedzieć się, czemu motocykle torowe mają odwrócone biegi, zanim zacznie się pisać pierdoły o kierownicy w aucie...

Odwrócenie wynika z:

- anatomii człowieka,

- budowy motocykla,

- zjawisk zachodzących na torze, które nie mają miejsca na drodze publicznej.

Podśmiewanie się z odwrócenia biegów przypomina mi drwiny ze skakanki w rękach boksera...

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję najpierw dowiedzieć się, czemu motocykle torowe mają odwrócone biegi, zanim zacznie się pisać pierdoły o kierownicy w aucie...

Odwrócenie wynika z:

- anatomii człowieka,

- budowy motocykla,

- zjawisk zachodzących na torze, które nie mają miejsca na drodze publicznej.

Podśmiewanie się z odwrócenia biegów przypomina mi drwiny ze skakanki w rękach boksera...

 

Oj Tomek, Tomek. Nie zauważyłeś, że tu już mamy samych, super torowców? Co prawda z Radomia, ale i tak może fota wyjdzie lepiej, przy redukcji do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...