Skocz do zawartości

Regulacja gaźnika Keihin CV


Rekomendowane odpowiedzi

Pali tyle co moja Electra, ale Twoje moto jest mniejsze, lżejsze i bez żagli typu owiewki, kufry itp. W trasie pali mi 6,5-7, w mieście koło 8, a jak daję ognia do końca to koło dyszki chlapnie.

 

Iglicę możesz opuścić aby zmniejszyć spalanie, ale wtedy możesz narobić sobie innych kosztów. Ugotujesz silnik po prostu. Niska iglica to uboższa mieszanka w użytecznym zakresie RPM, wyższy bilans cieplny silnika a w extremalnych sytuacjach nawet spalanie stukowe i destrukcja silnika. Spalanie stukowe na pewno poczujesz i usłyszysz, taki metaliczny dźwięk i drżenie przenoszone przez ramę o tych samych częstotliwościach co dźwięk. Niskie spalanie uzyskasz na fabrycznych dyszach, filtrze, wydechu i idealnym zestrojeniu wszystkiego. Seryjne ustawienia są bardzo ubogie aby ogarnąć normy emisji, na tyle ubogie że niedaleko im do totalnej biedy niekorzystnej dla silnika.

 

Mógłbyś też bawić się z dyszą niskich obrotów, dać mniejszą o rozmiar a zrównoważyć to składem częściowo. Pewnie teraz masz małą dyszę 42 albo i więcej, seria ma w okolicach 40. Ewentualnie dać większą główną dyszę i wtedy obniżyć iglicę, lub po prostu zmienić iglicę. Iglic jest sporo do wyboru, są tabele które określają ich rodzaj od ubogich do bogatych, wg. tego dobierasz dla siebie. Twoja powinna mieć oznaczenie nabite np. N86B czy coś podobnego.

 

Kobinacji jest wiele z gaźnikiem. Sam powinieneś ocenić w jakim zakresie obr. jest za dużo lub za mało. Osiągi i dźwięk silnika to główne wskazówki.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qurim , po co tyle filozofi .... co ma wspólnego uboższa mieszanka z temperaturą i spalaniem stukowym ... mówimy przecież o prostym silniku .

śmiało spuszczaj iglice , nic się nie stanie , najwyżej poczujesz maly spadek mocy , w co wątpie po tym ile moto pali , sprawdz też rozmiar dyszy wolnych , jak będzie za duża to nawet 0,5 litra tędy ucieka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qurim , po co tyle filozofi .... co ma wspólnego uboższa mieszanka z temperaturą i spalaniem stukowym ... mówimy przecież o prostym silniku .

śmiało spuszczaj iglice , nic się nie stanie , najwyżej poczujesz maly spadek mocy , w co wątpie po tym ile moto pali , sprawdz też rozmiar dyszy wolnych , jak będzie za duża to nawet 0,5 litra tędy ucieka

 

Czy po opuszczeniu iglicy konieczna będzie ponowna regulacja mieszanki? Jaka powinna być standardowa dysza wolnych obrotów ? Spalanie 6,5 - 6,8l mam jak jadę sam bez bagaży. Boję się pomyśleć co będzie po trasce 2 osoby z bagażem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdze tylko na mikuni , tam optymalna dysza wolnych dla evo ma oznaczenie 20 ,a główna 165,.

nie pamiętam keihina , ale jutro sprawdze bo mam na zapas .

po spuszczeniu iglicy trzeba będzie sprawdzić mieszanke wolnych , to trwa kilkanaście sekund i jest bardzo proste . po dobrym zagrzaniu szukasz optymalnej pracy po przez kręcenie śrubą mieszanki . najpierw wkręć do końca po czym wykręć o 1 obr , następnie podczas pracy powoli wykręcasz wsłuchując się jednocześnie w pracę silnika , do momentu kiedy silnik będzie swobodnie i równo pracował , zwykle jest to położenie 1,5 - 2,5 obr. (w keihnie) , pamiętaj żeby zmniejszyć obroty do minimum podczas regulacji .

 

sprawdż najpierw czy masz prawidłowy poziom paliwa w komorze pływakowej

Edytowane przez jery30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uboga mieszanka ma dużo wspólnego ze stukowym i temperaturą. Bardzo dużo. Usmażony silnik to często efekt ubogiej mieszanki.

 

 

EVO mają różne dysze zależnie od modelu, roku i rynku przeznaczenia. Jako standard można przyjąć wartość 40/165 gdzie jest to najuboższa wersja. Główna 175 jest często spotykana i mała 42. Ze zmienionym filtrem i wydechem 45/185 jest przydatne. U siebie mam 42/165 bodajże i nie jest fajnie. Pali sporo a w górnym zakresie nie jedzie jak trzeba, w okolicach górnych RPM słabnie a czasem nawet nie ogarnia pracy na takiej dyszy gdy tylko ona ma już wpływ na pracę silnika. Zakres 2500-4000RPM jest OK, czyli iglica jest wporzo. Poniżej dławi się za dużą dawką paliwa. Walczyłem z poziomem paliwa, różne metody stosowałem. Teraz ustawiłem po swojemu, kładąc gaźnik na bok i wydaje się być git.

 

 

Słuszna uwaga o obniżeniu obrotów gdy ustawiasz skład. Przepustnica musi być przymknięta aby układ wolnych obrotów tylko brał udział w pracy silnika, wtedy regulacja składu daje efekt. Wystarczy lekko za dużo RPM i gaźnik przechodzi z pracy układu wolnych na inny obwód i już skład będzie ciężko ustawić, lub wcale się nie da. Najlepiej widać to na wakuometrach. Im więcej RPM tym mniejsze podciśnienie, słupki coraz niżej i do gry wchodzi drugi obwód gaźnika a regulacja składu nie daje efektu, nie widać nawet zmian w pracy silnika. Trzymaj obroty w okolicy 1k RPM albo i niżej trochę. Wtedy masz pewność że tyko pierwszy obwód paliwowy jest w działaniu.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dyszę główną 170 i wolnych 45. Filtr mam K&N wydech Screamin Eagle z wkładką w środku. Czy warto coś zmieniać w dyszach, jeżeli nie to tylko przestawię iglice na 2 rowek od góry i zobaczymy czy to coś poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo przestawienie iglicy nic nie zmieni w zakresie regulacji wolnych obrotow.

Patrz na swoj gaznik jako zespolenie czterech roznych gaznikow - wolnych, przejscia, srednich i wysokich obrotow.

Kombinacje z dysza glowna nic ci nie dadza, bo odpowiada ona za obroty max, do ktorych rzadko dochodzisz, przejscie jest

regulowane podcieciem przepustnicy podcisnieniowej, wiec dla ciebie jest stale.

Poziomu na razie nie ruszasz, bo ustawiony fabrycznie powinien taki pozostac - zapewnia wlasciwy poziom paliwa w calym gazniku

dla wszystkich jego ukladow.

 

Czyli wlasciwie jedyna zmienna jaka masz jest wlasnie iglica, poza tym reguluje ona zakres srednich obrotow na ktorych najczesciej jezdzisz.

Opusc i zobacz co sie bedzie dzialo.

Jezeli masz za duza dysze wolnych, jak koledzy sugeruja to zubozenie mieszanki na srednich obrotach moze nie byc wystarczajace dla uzyskania

lepszego spalania, tyle ze z twoja konfiguracja wysoko przeplywowego filtra pow. + przelotowy tlumik bogatsza regulacja byla stosowana w zwiazku

z wiekszym przeplywem powietrza.

Jak zubozysz to moze ci moto przestac jechac i z tym musisz sie liczyc. Zaden silnik nie bedzie chodzil na samym powietrzu :)

Dalszym skutkiem moze byc za wysoka temperatura w okolicach zaworow wydechowych, wiec po regulacjach i przejechaniu pierwszych 100 km radze zajrzec do swiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik ten mam od zeszłego sezonu, silnik wcześniej chodził na starym motylkowym gaźniku scramin eagle 45mm. Obecny gaźnik wstawiłem bez żadnych dodatkowych zmian i przejeździłem cały sezon. W trasę jedziemy zawsze 6 HD i mój pali o 1-1,5 litra więcej jak reszta, zaczęło mnie to wkurzać i staram sie to jakoś ogarnąć. Zmienię dyszę wolnych na 42 może opuszczanie iglicy nie będzie konieczne. Nie chciałbym nic pogorszyć bo planuje kilka długich wypadów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze cos mi nie wierzysz :).

Jezeli wstawiles swoj obecny gaznik bez zadnych zmian to kto i do jakiego motocykla ustawil go w taki sposob a nie inny ?

Czy na poprzednim gazniku jezdziles z tym samym filtrem i wydechem i motocykl mniej palil o te 1.5l ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie chodzi o to że we wszystko wierze i boje sie wprowadzać zmiany. Nie chciałbym czegoś pogorszyć. Mam chęć opuścić iglice, zastanawiam sie czy warto zmienic dyszę wolnych na 42 czy zostawic tą która jest. Brat ma evo z k&n na wolnych wydechach, gaźnik CV i na tej samej trasie jego spalanie jest o 1,5 l mniejsze. Mało mam też czasu więc eksperymentowanie odpada, co weekend gdzieś lecimy i HD musi być w stałej gotowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysze i iglice zawsze możesz włożyć takie jak wcześniej były, przed zmianą. Więc kup dysze, iglicę i co tam jeszcze trzeba i baw się. Dopóki nie będziesz grzebał z poziomem paliwa to wszystko będzie odwracalne. Ustawianie poziomu to parszywa robota, w CVK40 w ogóle. Sposób z serwisówki się nie sprawdza nawet. Przechylanie gaźnika o 20 stopni, 18 czy ile tam jeszcze się wymyśli.

 

Przy okazji sprawdź ciśnienie sprężania w silniku. Pilnuj też ciśnienia w oponach i stan techniczny hamulców, któryś lekko ciągnie to już będzie opór i jakaś dawka paliwa więcej. Może przełożenia masz inne, musisz bardziej dzidować niż pozostałe HD w grupie. Wtedy też więcej spali. No i styl jazdy jest ważny. Każda przegazówka to zastrzyk paliwa w gardziel.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę. Jutro muszę gdzieś w Wa-wie znaleźć dyszę i biorę się do grzebania. Iglicę mam regulowaną więc sprubuje ją opuścić. Poziom paliwa muszę i tak regulować więc na własne życzenie mam robotę. Trzeba się wyrobić do weekendu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opuszczenie iglicy i wymiana dyszy wolnych to chwila nieuwagi - masz jeden gaznik wiec to proste jak drut.

Samo ustawienei poziomu bedzie bardziej pracochlonne ale nie powinno ci to zajac wiecej niz 2 - 3 godziny ze zdjeciem

i zalozeniem gaznika. Nie ma sie czego bac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom ustawiam dmuchajac w dolot paliwa i sprawdzam kiedy domyka sie zaworek, nie trwało to nigdy zbyt długo. Nie lubie tylko wyciagania gaźnika bo muszę bak zdejmować. Potem zawsze poparzę łapy jak ustawiam skład mięszanki.

Pytanie dodatkowe to jak upewnić sie że poziom jest własciwy, wiem że pływak okragły ustawia sie na około 17mm. Jest metoda aby po złożeniu gaźnika zalać go benzyną (z długiego węża) założyć wężyk bezbarwny na dolny spust i sprawdzic w ten sposób poziom paliwa, nie wiem, tylko do czego przyrównać poziom na wężyku. W japonii miałem to obcykane ale tutaj nie za bardzo.

Edytowane przez klkw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 mm po swobodnym opadnięciu pływaka i to wszystko , nic więcej robić nie trzeba . w nowszych keihinah jest kwadratowy pływak , który po pełnym zamknięciu ma równoległe położenie do ścianki gaznika

i nie ma przy tym pracy 3 -ech godzin ,najwyżej godzina , i nie rozumiem po co bak ściągasz

 

skoro masz dysze wolnych 45 to nie tragedia, najwyżej ucieka dodatkowo 0,3 litra , skup się tylko na opuszczeniu iglicy

 

a jak masz trochę kasy daj sobie spokój z keihinem , kup mikuni 42 i zapomnisz o gazniku

Edytowane przez jery30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...