Lidkus Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Ostatnio zrobiłem remont głowicy. Wszystko na tip top, nowe zawory, dotarte, luzy zaworowe ustawione, gaźniki po synchronizacji, śruba mieszanki wykrecona 1.75. Efekt trasa Iława-Gdańsk na pełnym baku tylko 180km ;/ prędkość maxymalna 120km/h. Nie mam pojęcia co jest nie tak. Na początku jak kupiłem motor to robiłem nim po 250-270 km na pełnym baku z cykającymi zaworami. Nie wiem już co robić gdzie szukać przyczyny takiego spalania. Motocykl to Kawasaki zzr 600 z 1994 roku wszystko seryjne. Po za objawami co do spalania, motocykl ładnie kręci do 160/180km/h póżniej ma problem, wygląda to tak jakby przełknął coś i dopiero, dopiero dochodzi do 200. Pomaga wtedy popuszczenie manetki i powolne dodawanie gazu. Dodam jeszcze że filtr powietrza jest czysty, motor ładnie schodzi z obrotów i tak samo się na nie wkręca. Dzięki za pomoc! Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2011 ustaw sklad mieszanki na 2,5 i napisz jak zareagowalo moto na to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Spraw czy uklad ssania ci prawidlowo dziala tzn czy po pelnym wylaczeniu dalej z niego nie podcieka paliwo.Filtr powietrza mam nadzieje jest nowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Witam panowie , nie odzywalem sie bo musialem wyjezdzic troche baku aby zobaczyc rezultat tej operacji. Wiec wykrecilem srube skladu mieszanki na 2.75 czyli max dla serwisowki. Zalałem do pełna chwile polatalismy z chlopakami po okolicach predkosci 90-120 km/h raz czy dwa na prostej do 180kmh. Zajezdzamy na parking ja mam nawiniete 100km od tankowania i rezerwe :] dodam ze jak jade na pelnym gazie ok 200 to doslownie w oczach wskazowka paliwa opada! Moto nie ma wyciekow wszystko suche, wyglada to tak jakby motor na pelnym gazie wylewal sobie z 2-3 litry na jezdnie lub w atmosfere. Czytałem ze te motocykle potrafia 300km na pelnym baku zrobic dlatego go kupilem a tu taki bigosik :( Silnik jest sprawny zawory sprawdzone na szczelnosc, nie dymi, nie bierze ani grama oleju, skrzynia sprawna. PS. Zauwazylem ze jak gazuje sie bez airboxa to z kruccow dolotowych idzie mgielka benzyny ;O wtf? tak ma byc? Oto link do video z mgiełką PS. 2 Jak sprawdzi uklad ssania czy nie ssaczy sie z niego paliwo ? Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Ostatnio zrobiłem remont głowicy. Wszystko na tip top, nowe zawory, dotarte, luzy zaworowe ustawione, gaźniki po synchronizacji, śruba mieszanki wykrecona 1.75. Efekt trasa Iława-Gdańsk na pełnym baku tylko 180km ;/ prędkość maxymalna 120km/h. Nie mam pojęcia co jest nie tak. Na początku jak kupiłem motor to robiłem nim po 250-270 km na pełnym baku z cykającymi zaworami. Nie wiem już co robić gdzie szukać przyczyny takiego spalania. Motocykl to Kawasaki zzr 600 z 1994 roku wszystko seryjne. Po za objawami co do spalania, motocykl ładnie kręci do 160/180km/h póżniej ma problem, wygląda to tak jakby przełknął coś i dopiero, dopiero dochodzi do 200. Pomaga wtedy popuszczenie manetki i powolne dodawanie gazu. Dodam jeszcze że filtr powietrza jest czysty, motor ładnie schodzi z obrotów i tak samo się na nie wkręca. Dzięki za pomoc! Wypada sprawdzić dokładność ustawienia wałków rozrządu. KAWASAKI ZZR600 model 1994 czyli ZX600E Gaźniki KEIHIN CVKD36Dysza główna 135 , śruba składu mieszanki wolnych obrotów 1.5Iglica gaźnika N1VC - i to w pierwszej kolejności należy sprawdzić.W żadnym wypadku nie kręcić śrubą składu mieszanki ponieważ nie ma ona żadnego wpływu na zużycie paliwa podczas jazdy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Panie Piotrze gaźniki sie zgadzaja, dysza glowna takze, iglica tez.Jesli chodzi o wałki rozrzadu,sa ustawione wg serwisowki ale mam pytanie czy zuzyty lancuszek rozrzadu moze miec wplyw na spalanie ? Nie wiem jak sprawdzic stan lancuszkaCo do śruby składu mieszanki to odpowiada ona tylko za wolne obroty? tego nie wiedziałem, skoro tak zapytam jeszcze gdzie mozna wyczytac te informacje ? o tych 1.5 obrotu bo nigdzie tego znalezc nie moge po za 1.75-2.75 Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Panie Piotrze gaźniki sie zgadzaja, dysza glowna takze, iglica tez.Jesli chodzi o wałki rozrzadu,sa ustawione wg serwisowki ale mam pytanie czy zuzyty lancuszek rozrzadu moze miec wplyw na spalanie ? Nie wiem jak sprawdzic stan lancuszkaCo do śruby składu mieszanki to odpowiada ona tylko za wolne obroty? tego nie wiedziałem, skoro tak zapytam jeszcze gdzie mozna wyczytac te informacje ? o tych 1.5 obrotu bo nigdzie tego znalezc nie moge po za 1.75-2.75 Dane Techniczne Autodata 2007Jeżeli chcesz sprawdzić stan łańcuszka rozrządu bez demontażu to jest tylko jeden sposób.Należy zmierzyć różnicę pomiędzy całkowicie wysuniętym napinaczem rozrządu a jego wysunięciem podczas napięcia tego łańcuszka.Jeszcze bardziej prymitywnym sposobem jest dokładne sprawdzenie na znakach kół zębatych w stosunku do górnej płaszczyzny głowicy Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kargulvmax Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Witam,wg mnnie masz przestawiony rozrzad bo spalanie kosmiczne i innej opcji nie widzę .Powodem może być wyciagniety łańcuszek rozrzadu i wydaje Ci się ze ustawiłes rozrząd dodrze a praktycznie masz go przestawionego 1 ząb i cechy niby się zgadzaja.W zzr 1100 jest np. podany wymiar graniczny łańcuszka mierzony na bodajrze 20 nitach nie wiem jak w 600 nie chce mi sie szukac.Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 (edytowane) Dzięki panowie za tak ważne odpowiedzi dla mnie. Napinacz rozrzadu jest wyciagniety do końca. Więc pewnie jest już jego kres. Rozmawiałem z ojcem i powiedział ze rozrząd nie wpływa na spalanie, bo motor dobrze odpala i że za spalanie odpowiada tylko regulacja składu mieszanki w gaźnikach. Nie wiem na czym ojciec sie opiera, ale ja opieram sie na doswiadczonych mechanikach "motocyklowych" nie samochodowych. Dlatego piszę w tej sprawie na forum bo tylko tu uzyskam pomoc. Czy aby wymienic lancuszek musze wyciagnac silnik z ramy i go rozpolawiac?Kupić mam zakuty czy z zapinka? Dziekuje jeszcze raz i wesołych świąt ! Edytowane 24 Kwietnia 2011 przez Lidkus Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kargulvmax Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Dzięki panowie za tak ważne odpowiedzi dla mnie. Napinacz rozrzadu jest wyciagniety do końca. Więc pewnie jest już jego kres. Rozmawiałem z ojcem i powiedział ze rozrząd nie wpływa na spalanie, bo motor dobrze odpala i że za spalanie odpowiada tylko regulacja składu mieszanki w gaźnikach. Nie wiem na czym ojciec sie opiera, ale ja opieram sie na doswiadczonych mechanikach "motocyklowych" nie samochodowych. Dlatego piszę w tej sprawie na forum bo tylko tu uzyskam pomoc. Czy aby wymienic lancuszek musze wyciagnac silnik z ramy i go rozpolawiac?Kupić mam zakuty czy z zapinka? Dziekuje jeszcze raz i wesołych świąt ! Jeżeli takie pytania zadajesz to nie bierz się za to sam ,bo można wymienić łańcuszek bez rozbierania silnika ale nie jest to tak proste jak się wydaje (przeciągnać i już)>Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Nie ma co gdybac. Trzeba zdjac pokrywe zaworow, sprawdzic najpierw ustawienie rozrzadu, a potem sprawdzic lancuch rozrzadu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kargulvmax Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 jeszcze jedno mi sie przyśniło,twierdze że kłamiesz piszac ze zrobiłeś remont głowicy i masz tam nowe zawory( kosztują ssące ok.50zlwydech ok 90zł plus SZLIF gniazd(docieranie to przy Żukach się sprawdza) plus uszczelniacze )połowa wartości takiego moto.Napisz prawdę a rozwiaze Twój problem mam ponad 20lat praktyki ale nie trawię chamstwa kłamstwa itp. a teraz obejrzałem filmik Twój .Pytanie za 1000 punktów Sprawdzałeś luzy na zaworach TERAZ? mogły zniknąć ale bardziej prawdopodobne jest złe ustawienie rozrządu(zawory mają złe tzw współotwrcienie wiem jak to przystępnie inaczej nazwać)Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Zrobiłem remont głowicy, wymieniajac 5 zaworów ssacych. Zawory kupiłem używane z rozbitego motocykla ponieważ wyczytalem wiele zlych opini na temat dorabiania zaworow np u paradowskich. Moje zawory miały wyklepane przylgnie i ciągle sie kasował luz na tych 5 zaworach ssacych. Gniazda były okej. Docierałem sam pastą. Uszczelniacze stare. Mój motocykl nie dymi ani nie bierze oleju. We wtorek sciagne pokrywe zaworow sprobuje wykonac zdjecia jak jest ustawiony rozrzad. Dodatkowo sprawdze luzy zaworowe od remontu zrobilem 600km Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 3 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Odkopuje bo sa nowe wiaodmości. Kupiłem od znajomego nowe kolektory, uszczelki do kolektorów oraz pozyczylem dobre nie popekane krućce do gaźników by uszczelnic caly uklad dolotowo-wydechowy. Poniżej napiszę 2 setupy które metodą prób i błędów udało mi się ustawić lecz są tak czy siak złe. 1 SETUP Śr mieszanki wykręcona wg AUTODATA na 1.5obr Reakcja na gaz słaba. Wolne opadanie obrotów. Obroty falują 1000-1300obr. Przy malych predkosciach czyt. korki dojezdzanie do skrzyzowania, jazda po osiedlu motocykl mocno szarpie. PRzy gwałtownym dodaniu gazu motocykl ma muła i dopiero po chwili leci. Spalanie wychodzi 5.8l/100km na baku robie od 270-320km predkosci 80-160km/h srednia 100km/h. 2 SETUP Śr mieszanki wykrecona na 3obr Reakcja na gaz bardzo dobra, szybkie schodzenie z obrotów(niczym na wtrysku) obroty nie falują, motocykl nie szarpie przy malych predkosciach, gwaltowne odwiniecie manetki i motocykl leci jak glupi. Spalanie 17l /100km na pelnym baku zrobilem dzisiaj 99km predkosc non stop 100 raz 160km/h. Gaźniki: Dysze takie jak w serwisowce Wszystko czyste Nowe oringi sr od skladu mieszanki Wszystkie wezyki podlaczone Motocykl ma seryjny filtr powietrza, seryjne kominy lekko odetkane. Seryjne przelozenie. Nigdzie nic nie cieknie wszystko suche. Opony 120/60/17 170/60/17. Cholera Pany wymienilem juz wszystko w tym motocyklu ale mnie nie stac na takie spalanie. Chlopaki odemnie z paczki na 600'ach kreca pod czerwone i maja mniejsze spalanie niz ja wku**wilem sie dzieki z gory za pomoc. Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Zrobiłem remont głowicy, wymieniajac 5 zaworów ssacych. Zawory kupiłem używane z rozbitego motocykla ponieważ wyczytalem wiele zlych opini na temat dorabiania zaworow np u paradowskich. Moje zawory miały wyklepane przylgnie i ciągle sie kasował luz na tych 5 zaworach ssacych. Gniazda były okej. Docierałem sam pastą. Uszczelniacze stare. Mój motocykl nie dymi ani nie bierze oleju. .... Używane zawory to jeszcze jestem w stanie zrozumieć, bo mogą się nadawać. Jeśli sam to robiłeś to możemy tylko zgadywać no ale przyjmijmy, że zawory są dobre. Gnębią mnie dwie rzeczy.1 Użycie starych uszczelniaczy zemści się na Tobie bardzo niedługo.2 Jak sprawdziłeś te gniazda zaworowe ? Do sedna, daj spokój tym gaźnikom, bo musiałby potwornie lać przez zaworki iglicowe zebyś miał takie spalanie. Sprawdź luzy zaworowe, bo nadal nie wiemy jakie są a przecież zmiana zaworów na pewno przekręciła wszystko do góry nogami. Przy okazji sprawdź ustawienie rozrządu skoro i tak pokrywa robi wylot.A na koniec sprawdź kompresję, jeśli masz poniżej dolnej wartości i próba olejowa nic nie zmienia to puszcza Ci owymi zaworami. Ja ostatnio też miałem grubą robotę w silniku Kawasaki. Źle ustawione wałki i za małe luzy zaworowe sprawiały, że już czkawki dostawałem i chciałem męczyć pompę paliwową. Luzy zmieniały się bardzo szybko, przez 300KM jakieś 3 razy. Przypominał, że w Kawach mają tendencję do skracania się i w skrajnym przypadku tak jak ja, możesz mieć podparty zawór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.