daro1980 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 witam Panowie dziś profilaktycznie zmierzyłem sobie lądowanie na klemach aku i13,9 V na wolnych no to obroty w gore zero efektu wiec zdejmuje boczki i dobieram się do regulatorano i pomiar bezpośrednio z regulatora 14,4V wiec myślę sobie ze na pewno gdzieś coś mam skorodowane ... po wielkich walkach oczyściłem połączenia masy silnika reg lerka i przy aku ...kolejny pomiar na klemach i 14,1 V wiec gdzieś jeszcze coś zaśniedziałe ...draże dalej i dotykam przewodu od alternatora do regulatora(3 zółte w otulinie) po drodze wtyczka i mało się nie poparzyłem strasznie gorący ... i teraz czy to normalne ????może ktoś pamięta (wie) jakie tam są przekroje- stały przekrój na całej długości - jeżeli tak to jaki- zmienny - jaki ??? martwi mnie to grzanie , wiec jak ktoś może to niech sprawdzi u siebie i poda co i jak nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał regulator czy może alternator a może po prostu tak ma być Wink Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 To, że się grzeje to normalna rzecz. Spadek napięcia też możesz mieć i nie jest to nic wielkiego.Wiadra miewają problemy z regulatorem i stojanem.Aby ostudzić regler (napewno to mu pomoże) możesz zamontować do niego większy radiator.Profilaktycznie możesz zmierzyć rezystancję stojana. Serwisówka poda Ci dane w jakich ma się mieścić wynik..Zajrzyj do działu mechanika, tam masz temat o problemach z ładowaniem w przyklejonych. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daro1980 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 tak tak ...to ze się redler grzeje to ok ale u mnie grzeje się przewód od stojana do wtyczki a od wtyczki do regulatora jest już zimny i tu są moje wątpliwości co do pomiarów to próby podejmowałem ale mam wątpliwości rezystancje mierze na wyłączonym silniku a napięcia na stojanie na włączonym ale z podpiętym regulatorem czy bez ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 (edytowane) Jeśli regulator jest gorący , a żadne odbiorniki nie są włączone to dobrze . Tak to działa , nadmiar "prądu" jest zamieniany w ciepło (regulator robi takie kontrolowane zwarcie) Sprawdz temperaturę regulatora z włączonymi swiatłami im więcej masz odbiorników włączonych ( w granicach rozsądku) tym lżej dla regulatora. . No i to co Ci Monter napisał też warto zastosować :) Skoro to przewody sie grzeja to sprawdz dokładnie tą wtyczkę , te połączenia muszą być na 100% pewne . Edytowane 14 Kwietnia 2011 przez seba13 Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daro1980 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 no regulator to akurat mam zimny ale motocykl chwile tylko chodził (pomiary) i jakoś mnie to nie niepokoi bo reguluje lądowanie - znaczy się działa ... mi się przewody grzeją bardziej i to nie na całej długości i tu jest mój mały niepokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Pomiaru napięcia zmiennego ze stojana dokuje się z odłączonym regulatorem. Jeśli przewody Ci się grzeją tylko w pobliżu reglera to odprowadzają ciepło z reglera a że są miedziane to idzie im to łatwiej niż aluminium.Dla spokoju ducha możesz konektory we wtyczkach przylutować bo są tylko pozaciskane a to również może powodować spadek napięcia. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daro1980 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 no to jeszcze raz i konkretnie tłumacze stojak-przewód-wtyczka-wtyczka-przewód-regler tak to idzie a grzeje się na odcinku stojan wtyczka pogrubiony i to bardzo mocno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Sprawdz ta wtyczka to ona blokuje przepływ prądu . Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Nie masz choroby..idź do lekarza :icon_mrgreen:Złóż i jeździj. Zakładam się, ze grzały się tak zawsze tylko teraz na to zwróciłeś uwagę. Jak zmierzysz wszystko co napisałem i będzie ok to znaczy, ze jest ok. lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daro1980 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2011 hehehe .... nie mam choroby ...jutro pomierzę i dam znać co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Miedź jest bardzo dobrym przewodnikiem prądu jak i ciepła. Ten konkretny odcinek przewodów jest ogrzewany z jednej strony przez silnik i uzwojenia stojana a z drugiej przez ewentualne słabe połączenie wtyków.Na silnik nic nie poradzisz a wtyk warto sprawdzić. Po wyjęciu konektorów z plastikowej osłony od razu widać po kolorze, czy nie są przegrzane. Dla spokoju warto je oczyścić, podoginać i ewentualnie polutować miejsce zaciśnięcia kabla jak radził Monter.A może te przewody idą przy tłumiku :icon_biggrin: Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Czasem ta wtyczka i konektory w niej moga byc przyczyna problemow (widzialem juz stopione wtyczki i zwarte w nich konektory=uwalony altek, oczywiscie przez coraz slabszy styk dzieki utlenianiu sie takich zaciskowych polaczen), warto pozbyc sie wtyczki i po prostu zlutowac przewody oraz zabezpieczyc miejsce polaczenia koszulka termokurczliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mor Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Czasem ta wtyczka i konektory w niej moga byc przyczyna problemow (widzialem juz stopione wtyczki i zwarte w nich konektory=uwalony altek, oczywiscie przez coraz slabszy styk dzieki utlenianiu sie takich zaciskowych polaczen), warto pozbyc sie wtyczki i po prostu zlutowac przewody oraz zabezpieczyc miejsce polaczenia koszulka termokurczliwa Uwalone wtyczki w tym mijescu to np. spacjalnośc Aprili. Wywalenie wtyczki powoduje spore oszczędności w portfelu na przyszłość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daro1980 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 wiec tak jestem po pomiarach i rezystancja alternatora zgodna z serwisuwka po 0,3 Ohma każdy z każdym wiec ok napięcie na alternatorze na wolnych równe na wszystkich po 40 Volt rezystancja alternator do masy - nieskończoność na wszystkich wiec tutaj jest ok ale 14.00 na aku przy światłach 14.30 V bez świateł (wyjęty bezpiecznik) czy to będzie regulator do wymiany ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2011 ale 14.00 na aku przy światłach 14.30 V bez świateł (wyjęty bezpiecznik) Przy jakich obrotach ? ładowanie powinno być w granicach ~ 13,8 - 14,5 VCzyli masz dobre :) Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi