Skocz do zawartości

Alternator lub Regulator


daro1980
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

Panowie dziś profilaktycznie zmierzyłem sobie lądowanie na klemach aku i

13,9 V na wolnych no to obroty w gore zero efektu wiec zdejmuje boczki i dobieram się do regulatora

no i pomiar bezpośrednio z regulatora 14,4V wiec myślę sobie ze na pewno gdzieś coś mam skorodowane ... po wielkich walkach oczyściłem połączenia masy silnika reg lerka i przy aku ...kolejny pomiar na klemach i 14,1 V wiec gdzieś jeszcze coś zaśniedziałe ...draże dalej i dotykam przewodu od alternatora do regulatora(3 zółte w otulinie) po drodze wtyczka i mało się nie poparzyłem strasznie gorący ... i teraz

 

czy to normalne ????

może ktoś pamięta (wie) jakie tam są przekroje

- stały przekrój na całej długości - jeżeli tak to jaki

- zmienny - jaki ???

 

martwi mnie to grzanie , wiec jak ktoś może to niech sprawdzi u siebie i poda co i jak

 

nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał regulator czy może alternator a może po prostu tak ma być Wink

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że się grzeje to normalna rzecz. Spadek napięcia też możesz mieć i nie jest to nic wielkiego.

Wiadra miewają problemy z regulatorem i stojanem.

Aby ostudzić regler (napewno to mu pomoże) możesz zamontować do niego większy radiator.

Profilaktycznie możesz zmierzyć rezystancję stojana. Serwisówka poda Ci dane w jakich ma się mieścić wynik..

Zajrzyj do działu mechanika, tam masz temat o problemach z ładowaniem w przyklejonych.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak ...to ze się redler grzeje to ok ale u mnie grzeje się przewód od stojana do wtyczki a od wtyczki do regulatora jest już zimny

 

i tu są moje wątpliwości

 

co do pomiarów to próby podejmowałem ale mam wątpliwości

 

rezystancje mierze na wyłączonym silniku a

 

napięcia na stojanie na włączonym ale z podpiętym regulatorem czy bez ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli regulator jest gorący , a żadne odbiorniki nie są włączone to dobrze . Tak to działa , nadmiar "prądu" jest zamieniany w ciepło (regulator robi takie kontrolowane zwarcie)

Sprawdz temperaturę regulatora z włączonymi swiatłami im więcej masz odbiorników włączonych ( w granicach rozsądku) tym lżej dla regulatora. .

 

No i to co Ci Monter napisał też warto zastosować :)

 

Skoro to przewody sie grzeja to sprawdz dokładnie tą wtyczkę , te połączenia muszą być na 100% pewne .

Edytowane przez seba13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no regulator to akurat mam zimny ale motocykl chwile tylko chodził (pomiary) i jakoś mnie to nie niepokoi bo reguluje lądowanie - znaczy się działa ... mi się przewody grzeją bardziej i to nie na całej długości i tu jest mój mały niepokój

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiaru napięcia zmiennego ze stojana dokuje się z odłączonym regulatorem.

Jeśli przewody Ci się grzeją tylko w pobliżu reglera to odprowadzają ciepło z reglera a że są miedziane to idzie im to łatwiej niż aluminium.

Dla spokoju ducha możesz konektory we wtyczkach przylutować bo są tylko pozaciskane a to również może powodować spadek napięcia.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz choroby..idź do lekarza :icon_mrgreen:

Złóż i jeździj. Zakładam się, ze grzały się tak zawsze tylko teraz na to zwróciłeś uwagę. Jak zmierzysz wszystko co napisałem i będzie ok to znaczy, ze jest ok.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miedź jest bardzo dobrym przewodnikiem prądu jak i ciepła. Ten konkretny odcinek przewodów jest ogrzewany z jednej strony przez silnik i uzwojenia stojana a z drugiej przez ewentualne słabe połączenie wtyków.

Na silnik nic nie poradzisz a wtyk warto sprawdzić. Po wyjęciu konektorów z plastikowej osłony od razu widać po kolorze, czy nie są przegrzane. Dla spokoju warto je oczyścić, podoginać i ewentualnie polutować miejsce zaciśnięcia kabla jak radził Monter.

A może te przewody idą przy tłumiku :icon_biggrin:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem ta wtyczka i konektory w niej moga byc przyczyna problemow (widzialem juz stopione wtyczki i zwarte w nich konektory=uwalony altek, oczywiscie przez coraz slabszy styk dzieki utlenianiu sie takich zaciskowych polaczen), warto pozbyc sie wtyczki i po prostu zlutowac przewody oraz zabezpieczyc miejsce polaczenia koszulka termokurczliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem ta wtyczka i konektory w niej moga byc przyczyna problemow (widzialem juz stopione wtyczki i zwarte w nich konektory=uwalony altek, oczywiscie przez coraz slabszy styk dzieki utlenianiu sie takich zaciskowych polaczen), warto pozbyc sie wtyczki i po prostu zlutowac przewody oraz zabezpieczyc miejsce polaczenia koszulka termokurczliwa

 

Uwalone wtyczki w tym mijescu to np. spacjalnośc Aprili. Wywalenie wtyczki powoduje spore oszczędności w portfelu na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak

 

jestem po pomiarach i

 

rezystancja alternatora zgodna z serwisuwka po 0,3 Ohma każdy z każdym wiec ok

 

napięcie na alternatorze na wolnych równe na wszystkich po 40 Volt

 

rezystancja alternator do masy - nieskończoność na wszystkich

 

wiec tutaj jest ok

 

ale 14.00 na aku przy światłach

 

14.30 V bez świateł (wyjęty bezpiecznik)

 

czy to będzie regulator do wymiany ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...