zachtomasso Opublikowano 17 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2004 Witam, Pacjent: Honda CB 250 N z 1981 roku.Objaw: zimny - pali bez problemu, rozgrzany - cicho. Opis. Rozwijając to co powyżej, objaw jest taki, że na rozgrznym silniku po nacisnięciu guzika od startera nic się nie dzieje. Nic tzn. ani pukania rozrusznika, ani przygasania kontrolek. nic. zupełne nic. Jak przestygnie to dziala. Aha. Jak jest rozgrzany to be problemu pali z kopniaka. (ale to chyba OT) Czy ma ktos jakiś pomysł ? Poza tym to czy wyjęcie rozrusznika wiąże się z rozbebeszeniem całego silnika ?? Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 17 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2004 Nie spoecjalizuję się w elektryce, ale przypuszczalnie jakieś uzwojenie pod wpływem temperatury traci kontakt. Najlepiej jak sprawdzisz za pomocą miernika punkt po punkcie, gdzie następuje zerwanie prądu - czy w samym rozruszniku, czy może jakiś przekaźnik, włącznik - żeby się nie okazało, że wyciągniesz rozrusznik, a sprawa leży w instalacji. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zachtomasso Opublikowano 17 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2004 Dzięki Pawle. Sprawdzę. Widzę że jestes online to wyślę ci PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gwoździu Opublikowano 17 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2004 Hej! Moj brat mial taki objaw w CBXieZimny dzialal, a goracy byl martwyPo rozebraniu okazalo sie, ze szczotki byly w stanie agonalnym, a caly rozrusznik zapaskudzony pylem z nich.Wymiana szczotek i czyszczenie zalatwilo sprawe Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zachtomasso Opublikowano 17 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2004 Dzięki za info. Wracając do mojego pytania, czy wie ktoś cos na temat wymontowania rozrusznika ?. Nie wiem jak się do tego zabrać a w necie nic nie znalazłem. Chyba czas zakupic jakaś literaturę bo online jest tego niewiele :) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 17 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2004 Cóż manual to podstawa...nawet dobremu mechanikowi czesto się przydaje. W sumie to wszystko jest podobne w różnych silnikach, ale czesto chodzi o szczegóły, a je wyjaśnienie można znaleźć w manualu. Życze udanych poszukiwań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 17 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2004 Cóż manual to podstawa...nawet dobremu mechanikowi czesto się przydaje Zgadza się. Pamiętam jak kiedyś przyjechał klient z katamaranem i miał jakiś problem, a mój Starszy powiedział "chwilkę zerknę w serwisówkę". Koles na to - co to za mechanik, co musi czytać w książece ??? > A na to mój Starszy - "Tylko idiota uważa że wie wszystko i nie korzusta z literatury". Koles już się więcej nie odezwał :-). Sorry za opowiastkę nie na temat :-), ale to pouczające - serwisówka to podstawa. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zachtomasso Opublikowano 18 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2004 OK. Mam serwisówkę ale niestety po niemiecku :) Najwazniejsze że sa rysunki i zdjecia :) Szukam dalej. Moze znajde po ang :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 18 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2004 Jeszcze może jedna podpowiedź zanim zaczniesz rozkręcać rozrusznik.Sprawdź przekaźnik załączający rozrusznik. Powinien on podczas załączenia rozrusznika cyknąć, tyle że normalnie rozrusznik go zagłusza. Tak więc jeżeli rozrusznik jest niesprawny po naciśnięciu guzika powinno słychac cyknięcie przekaźnika. Natomiast Ty piszesz że jest kompletna cisza. Zerknij na niego , może się okazać że to on, a to o wiele prostsze niż rozbieranie rozrusznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zachtomasso Opublikowano 18 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2004 Dzieki za rade. Ja nic nie słyszałem, ale może to cykanie jest na tyle ciche że nie dociera do uszu. Sprawdzę to jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 18 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2004 Ja mam troszkę podobny problem, z tym że mój motór ma problemy z rozrusznikiem kiedy jest zimny, a po rozgrzaniu kręci bez problemu...ale u mnie sypie się sprzęgiełko jednokierunkowe rozrusznika... w Twoim przypadku tak jak mówi obywatel Pipcyk sprawdź najpierw przekaźnik rozrusznika... teoretycznie np. w Zygzaku to się tego nie naprawia tylko wymienia się na nowy, ale w praktyce można to rozebrać... możliwe że są poprostu nadpalone styki....można spróbować je przeczyścić papierkiem ściernym albo drobnym pilnikiem...także przyjżyj się najpierw przekaźnikowi...później bierz sie za rozrusznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zachtomasso Opublikowano 31 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2004 niedomaganie rozrusznika przybrało nowa forme :cry: teraz ani zimny ani cieply nie kręci, natomiast puka przekaźnik. Musze chyba wytargać rozrusznik :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.