Skocz do zawartości

Pali do tyłu - lewe obroty.


marcin.j007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Posiadam Husqvarne Wre 125 z '98r.

Ostatnio ścięło mi klin pod magnetem, przy okazji wymiany zmieniłem uszczelniacz wału na nowy.

Po poskładaniu silnik pali do tyłu, tylko po wstrzyknięciu paliwa na tłok, inaczej w ogóle nie zagada.

Regulacja zapłonu nie pomaga, maksymalne opóźnianie czy przyspieszanie zawsze powoduje to samo - nic nie zagada, a po wstrzyknięciu lewe obroty.

Czy może być to spowodowane lewym powietrzem? Zakupiłem uszczelniacz taki jaki był 25x40x7, gdzie w manualu motocykla z 2004r. czytam że powinien być 20x40x7 (w nowszych modelach silniki były praktycznie takie same, do starszych nie ma serwisówki). Na starym uszczelniaczu silnik palił normalnie, i pewnie nie wymieniał bym go gdyby nie klin.

Co o tym myślicie? Zapłon, uszczelniacz?

Z góry dzięki za pomoc!

 

Edit:

 

Zmierzyłem wał, 25mm. Więc uszczelniacz odpada.

Edytowane przez marcin.j007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, kiedyś w ws'ce też miałem takie przeżycia. Martwi mnie tylko to że nie reaguje on na zmiany zapłonu. Przy skrajnie opóźnionym czy też przyspieszonym ciągle to samo. Silnik jest po remoncie, może bardzo wysoka kompresja powoduje odbicie tłoka czego wynikiem są lewe obroty? Jutro spróbuje jeszcze przy różnie ustawionym zapłonie odpalić go "na popych", zobaczymy co z tego wyjdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiepski przypadek. Kumpel miał cos takiego ale to przez to że tłok zamienił kierunkami. przez żadne lewe powietrze to też nie jest. Czy zapłon bardziej powiedział bym żeby sprawdzić ten klin i koło zamachowe czy magnesowe.

Pisz o przebiegu sytuacji ponieważ jestem ciekaw przyczyny

Edytowane przez agent 303
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbowałem palić moto "na popych", przy skrajnie lewym, prawym i środkowym położeniu stojana za każdym razem to samo: strzały, plucie w wydech. Przy okazji wymieniłem kabel wysokiego napięcia, przeczyściłem mase cewki (punkt z którym styka się z ramą). Rozkręciłem cały stojan i przeczyściłem (był trochę przypocony olejem - wina starego uszczelniacza). Moja pula pomysłów się wyczerpała. Dziwi mnie, że przed zmianą klina i uszczelniacza moto pracowało normalnie... :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Posiadam Husqvarne Wre 125 z '98r.

Ostatnio ścięło mi klin pod magnetem, przy okazji wymiany zmieniłem uszczelniacz wału na nowy.

Po poskładaniu silnik pali do tyłu, tylko po wstrzyknięciu paliwa na tłok, inaczej w ogóle nie zagada.

Regulacja zapłonu nie pomaga, maksymalne opóźnianie czy przyspieszanie zawsze powoduje to samo - nic nie zagada, a po wstrzyknięciu lewe obroty.

Czy może być to spowodowane lewym powietrzem? Zakupiłem uszczelniacz taki jaki był 25x40x7, gdzie w manualu motocykla z 2004r. czytam że powinien być 20x40x7 (w nowszych modelach silniki były praktycznie takie same, do starszych nie ma serwisówki). Na starym uszczelniaczu silnik palił normalnie, i pewnie nie wymieniał bym go gdyby nie klin.

Co o tym myślicie? Zapłon, uszczelniacz?

Z góry dzięki za pomoc!

 

Edit:

 

A wiesz co to jest lampa stroboskopowa?

Nic nie rozbieraj tylko podłącz lampę i sprawdź punkt zapłonu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie zapłonu:

http://www.bikepics.com/pictures/2175028/

Stojan nie ma innej możliwości przykręcenia - kable go nie puszczają.

Przy kablach nic nie robiłem prócz dzisiejszego czyszczenia masy cewki, wszystko jest tak jak wtedy gdy silnik chodził poprawnie. :icon_rolleyes:

 

Szczerze to z lampą stroboskopową zapłonu nigdy nie sprawdzałem, no ale poczytam co nieco i spróbuje i tak.

Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

 

 

Istnieje jeszcze opcja zmiany fazy na czujniku położenia wału korbowego -w prosty sposób mogłeś zamienić miejscami przewody od czujnika ( o ile są to oddzielne konektorki lub przelutowywałeś te przewody ) -działa to tak ,że czujnik taki podaje zawsze 2 impulsy ujemny a potem dodatni jeśli zamienisz miejscami te przewody zapłon dostanie najpierw dodatni i przedwcześnie wywoła iskrę sprawdzenie nic nie będzie kosztowało i niczym nie ryzykujesz (uprzedzę wywody typu ,ze najczęściej pierwszym jest dodatni zgadza się ale to nie jest reguła :) )

 

 

 

 

pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim stanie są łożyska na wale? Złap za koło magnesowe i poruszaj nim góra-dół. U mnie działo się podobnie, jak hallatron dawał 3 impulsy na 1 OWK, ale jakoś jego tutaj nie widzę, tutaj za impuls odpowiada żółta cewka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma innej możliwości założenia magneta, łożyska nie mają luzu.

Dziś rozebrałem stojan, puściłem inaczej kable i przykręciłem go o 45o "w prawo". O dziwo moto odpaliło we właściwą stronę. Na dniach postaram się załatwić lampe stroboskopową i ustawić zapłon z zaleceniami z serwisówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Ponownie!

Sorry za mały dokop, ale nie ma sensu robić nowy temat.

 

Otóż, załatwiłem w końcu działającą lampę stroboskopową, podłączyłem i szok! :icon_eek:

Gdy stojan jest ustawiony max. w lewo, zapłon jest za wczesny na oko o ok. 3cm.

Po przekręceniu go o 45o w lewo, i ustawieniu go max. w prawo zapłon jest opóźniony o ok. 4cm (dla tego palił do tyłu).

 

Czym to może być spowodowane? Obrócony czop wału, uszkodzone magneto?

Jakieś pomysły?

Dzięki z góry za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...