michoa Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 witam Mam chiński skuter (silnik 139qmb) i ostatnio ktoś mi zasugerował że źle sprawdzam poziom oleju więc pytam na forum :D bagnet od oleju wygląda tak http://allegro.pl/miarka-oleju-bagnet-kingway-rex-chinski-skuter-4t-i1464515804.html (nie reklamuje nikogo chciałem tylko pokazać jak wygląda) I teraz: wiem że skuter musi kilka minut popracować na wolnych obrotach, osiągnąc temperature pracy potem czekam ok 2min wykręcam korek-bagnet i teraz wycieram go szmatką i :1.wkręcam go na max, wykręcam i odczytuje poziom 2.wkładam go do oporu bez wkręcania, wyciągam i odczytuje poziom ja robię metodę 1 ale nie jestem pewny czy to dobrze.......różnica między metodą pierwszą a drugą jest ok 1.5cm na bagnecie (tyle mniej więcej ma gwint na korku bagnecie)niby niewiele chociaż cała ,,skala'' na bagnecie ma chyba z 4cm.... z góry dzięki za odpowiedźpozdrawiam Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 witam Mam chiński skuter (silnik 139qmb) i ostatnio ktoś mi zasugerował że źle sprawdzam poziom oleju więc pytam na 1.wkręcam go na max, wykręcam i odczytuje poziom Dobra metoda wg. instrukcji którą kiedyś czytałem. Ale możesz to robić też na zimnym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Dobra metoda wg. instrukcji którą kiedyś czytałem. Ale możesz to robić też na zimnym silniku. dzięki za odpowiedź czyli zostanę przy tej metodzie... u mnie w instrukcji jest tylko: wymianę oleju może wykonać tylko wyspecjalizowany serwis, samodzielna wymiana spowoduje utratę gwarancji :D no trudno z moja opieką ma już prawie 7 tys i lata a na tym durnym przeglądzie raz byłem skasował 100 zł za samą wymianę oleju nawet do zaworów nie zajrzał :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Dobra metoda wg. instrukcji którą kiedyś czytałem. Ale możesz to robić też na zimnym silniku. dzięki za odpowiedź czyli zostanę przy tej metodzie... u mnie w instrukcji jest tylko: wymianę oleju może wykonać tylko wyspecjalizowany serwis, samodzielna wymiana spowoduje utratę gwarancji :D no trudno z moja opieką ma już prawie 7 tys i lata a na tym durnym przeglądzie raz byłem skasował 100 zł za samą wymianę oleju nawet do zaworów nie zajrzał :D A Ty potrafisz w tym silniku ustawić zawory ? jeżeli pytasz o poprawne sprawdzanie poziomu oleju ?I na dodatek robisz to źle bo korka nie powinno się wkręcać.Ciekawe jaki olej lejesz podczas wymiany i ile go wchodzi do Twojego silnika? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 We wszystkich moto gdzie bagnet jest wkręcany mierzy się poziom oleju bez wkręcania. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 22 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 (edytowane) A Ty potrafisz w tym silniku ustawić zawory ? jeżeli pytasz o poprawne sprawdzanie poziomu oleju ?I na dodatek robisz to źle bo korka nie powinno się wkręcać.Ciekawe jaki olej lejesz podczas wymiany i ile go wchodzi do Twojego silnika? zawory regulować potrafię , na razie ma niecałe 7 tys km i jeszcze nie wymagały regulacji (ssący 0.05, wydechowy 0.1, mierzone szczelinomierzem. Jeśli chodzi o luz to w instrukcji kompletnie nic na ten temat nie ma, w internecie są spory czy powinno być na wydechowym 0.05 czy 0.1, u mnie wchodzi listek 0.1 nie wchodzi 0.15 i nic złego sie nie dzieje ) Co do oleju, owszem mój błąd nie wiedziałem stąd pytam. Według instrukcji oleju wchodzi 0.95l 10w40, nie wiem czy jest bład w druku bo jak wleje tyle to jest za dużo aż pod sam korek, w praktyce leje 700-800ml i wtedy jest mierząc bagnetem na max(moją nieprawidłową metodą, mierząc prawidłową metodą bez wkręcania jest z 1cm poniżej max ) [ Edytowane 22 Marca 2011 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Olej 20W50 mineralny, może być samochodowy ilość 0.75Lluzy zaworów 0.05mm kontrola co 1000 km Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian155 Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 A Ty potrafisz w tym silniku ustawić zawory ? jeżeli pytasz o poprawne sprawdzanie poziomu oleju ?I na dodatek robisz to źle bo korka nie powinno się wkręcać.Ciekawe jaki olej lejesz podczas wymiany i ile go wchodzi do Twojego silnika? zawory regulować potrafię , na razie ma niecałe 7 tys km i jeszcze nie wymagały regulacji (ssący 0.05, wydechowy 0.1, mierzone szczelinomierzem. Jeśli chodzi o luz to w instrukcji kompletnie nic na ten temat nie ma, w internecie są spory czy powinno być na wydechowym 0.05 czy 0.1, u mnie wchodzi listek 0.1 nie wchodzi 0.15 i nic złego sie nie dzieje ) Co do oleju, owszem mój błąd nie wiedziałem stąd pytam. Według instrukcji oleju wchodzi 0.95l 10w40, nie wiem czy jest bład w druku bo jak wleje tyle to jest za dużo aż pod sam korek, w praktyce leje 700-800ml i wtedy jest mierząc bagnetem na max(moją nieprawidłową metodą, mierząc prawidłową metodą bez wkręcania jest z 1cm poniżej max ) [ Pamiętaj ,że świeży suchy filtr oleju też trochę go zassie z silnika po nalaniu nowego i odpaleniu (oczywiście są to minimalne ilości) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 A Ty potrafisz w tym silniku ustawić zawory ? jeżeli pytasz o poprawne sprawdzanie poziomu oleju ?I na dodatek robisz to źle bo korka nie powinno się wkręcać.Ciekawe jaki olej lejesz podczas wymiany i ile go wchodzi do Twojego silnika? zawory regulować potrafię , na razie ma niecałe 7 tys km i jeszcze nie wymagały regulacji (ssący 0.05, wydechowy 0.1, mierzone szczelinomierzem. Jeśli chodzi o luz to w instrukcji kompletnie nic na ten temat nie ma, w internecie są spory czy powinno być na wydechowym 0.05 czy 0.1, u mnie wchodzi listek 0.1 nie wchodzi 0.15 i nic złego sie nie dzieje ) Co do oleju, owszem mój błąd nie wiedziałem stąd pytam. Według instrukcji oleju wchodzi 0.95l 10w40, nie wiem czy jest bład w druku bo jak wleje tyle to jest za dużo aż pod sam korek, w praktyce leje 700-800ml i wtedy jest mierząc bagnetem na max(moją nieprawidłową metodą, mierząc prawidłową metodą bez wkręcania jest z 1cm poniżej max ) [ Pamiętaj ,że świeży suchy filtr oleju też trochę go zassie z silnika po nalaniu nowego i odpaleniu (oczywiście są to minimalne ilości)Zapamiętaj młody człowieku, że ten silnik nie ma żadnego filtra oleju poza metalową siatką z oczkami umożliwiającymi swobodne spacery mrówek. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 We wszystkich moto gdzie bagnet jest wkręcany mierzy się poziom oleju bez wkręcania.Nie zgodzę się.W Hondzie jasno pisze w każdej instrukcji: pomiar tylko przez przyłożenie korka, bez wkręcania.Gdy czytałem np. instrukcję Yamahy (eng) nic nie wspominano, wkręcić czy nie wkręcić - i weź się tu człowieku turbuj po nocach i oglądaj hipnagogi o kontroli poziomu oleju.Przy czajnabajkach też nic nie wiadomo, bo każdy producent, każda instrukcja inaczej pisze, mimo że ich silniki nie różnią się konstrukcją. Swoją drogą uważam że najlepszy jest chiński olej mineralny, z pierwszego tłoczenia ryżu, zalewany do nowych silników, przynajmniej jest wlewany w odpowiedniej ilości. Zawsze lepiej wymieniać olej razem ze silnikiem. :P Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 We wszystkich moto gdzie bagnet jest wkręcany mierzy się poziom oleju bez wkręcania.Nie zgodzę się.W Hondzie jasno pisze w każdej instrukcji: pomiar tylko przez przyłożenie korka, bez wkręcania.Gdy czytałem np. instrukcję Yamahy (eng) nic nie wspominano, wkręcić czy nie wkręcić - i weź się tu człowieku turbuj po nocach i oglądaj hipnagogi o kontroli poziomu oleju.Przy czajnabajkach też nic nie wiadomo, bo każdy producent, każda instrukcja inaczej pisze, mimo że ich silniki nie różnią się konstrukcją. Swoją drogą uważam że najlepszy jest chiński olej mineralny, z pierwszego tłoczenia ryżu, zalewany do nowych silników, przynajmniej jest wlewany w odpowiedniej ilości. Zawsze lepiej wymieniać olej razem ze silnikiem. :PNo i z czym się nie zgodzisz?Bo nie wiem. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Piszesz że dotyczy to wszystkich, natomiast to zależy od producenta.Dla potwierdzenia mojej racji, silniki skuterów Piaggio - przed chwilą sprawdzałem - trzeba wkręcić i wykręcić korek.Unscrew and pull out the measuringcap-dipstick «1».•Clean the area in contact with oil witha clean cloth.•Screw the cap-dipstick «1» fully into itstube.•Remove the cap-dipstick «1» againand read the level the oil reaches onthe dipstick:MAX = maximum level;MIN = minimum level.•The level is correct when it is close tothe «MAX» level marked on the meas-uring dipstick. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 możesz Piotrze wytłumaczyć czemu 20w50 zamiast 10w40 ?? zbliża mi sie termin wymiany i nie wiem co wlać... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.