iowa20 Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Witam! Mam kłopot z moją maszyną :( Awaria stała się już dawno, ale idzie wiosna to muszę to naprawić. Zanim zacznę rozbierać go to chciałem zasięgnąć rady innych zmotoryzowanych. Mianowicie: Motor po odpaleniu zaczyna kopcić białym dymem(mocno) i widać że z wydechu pluje olej. Gdy olałem tą sytuację i się przejechałem to zauważyłem, że motor nie ma mocy tzn. ma 'moc' ale do jakiś 6-7tys.obrotów. Dodam jeszcze, że przed tą sytuacją musiałem zrobić szlif cylindra i wymienić jeden tłok(wiem że powinno wymieniać się odrazu uszczelkę,ale tego nie zrobiłem bo była w dosyć dobrym stanie) dlatego mogło by się wydawać, że to pierścienie na tym tłoku puszczają. Dodatkowo widziałem że na silniku 'skrapla' się olej. Może ktoś z forumowiczów miał kiedyś podobne objawy lub zna się bardziej i pomoże :) Pozdrawiam serdecznie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Wybacz ale po 10 godzinach napraw motocykli nie bardzo rozumiem o co chodzi w Twoim pytaniu?Popsułeś sobie własny silnik a teraz dopiero liczysz na cud?Szukaj drugiego silnika a z tego uszkodzonego zrób sobie sedes :icon_biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Odkrec korek wlewu oleju i zobacz czy jest maslo. Zobacz czy Ci nie ubylo plynu chlodniczego. Dodatkowo zobacz czy przewody od plynu chlodniczego nie twardnieja na wysokich obrotach. Jesli wszystko jest na tak to masz do planowania glowice i wymiane uszczelki + wymiana oleju z filtrem i plynu chlodniczego. Najlepiej jak komus oddasz to do zrobienia, bo skoro: nie planowales glowicy, dales stara uszczelke pod glowica - to juz widze jak ten silnik bedzie dalej zyl przy takim obchodzeniu sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iowa20 Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Jutro zaraz wszystko sprawdzę i dam znać.Nie rozumiem tylko zdań, w których wynika że źle obchodziłem się z maszyną. wcześniej motor nie odpalał więc dałem go do mechanika który musiał zrobić szlif lub planowanie głowicy (teraz to już sam nie wiem), powiedział że najlepiej jest dać nową uszczelkę, ale jeżeli nie mam kasy( koszt 250zl. - uszczelka) to nie jest z nią tak źle i mogę zrobić to później.gdy motor szwankował jak powiedziałem wyżej to go zostawiłem w garaży bo była już zima aż do teraz. Nie rozbierałem silnika sam tylko ze znajomym mechanikiem, który się na tym zna. On twierdzi że tłok który został wymieniony puszcza olej na perscieniu olejowym(?), ale chciałem zasięgnąć innych porad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Bialy dym ktory widzisz to plyn chlodniczy zamieniony w gaz pod wplywem wysokich temperatur.Twoj mechanik moze sie zna ale nie wystarczajaco dobrze.Posluchaj rady Piotrka, bo mam dziwne wrazenie ze wymiana silnika bedzie tansza niz naprawa tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 W swoim pierwszym poscie odpowiedziales na pytanie co zrobiles zle. Bialy dym sugeruje iz masz przeciek plynu chlodniczego do cylindra. Wymien uszczelke pod glowice na nowa, dodatkowo sprawdz stan dolnej plyty glowicy. Takimi domoroslymi naprawami bardziej silnikowi szkodzisz jak pomagasz, no ale to twoj silnik... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Co do stwierdzenia mechanika, ze mozesz później zmienić uszczelkę to był bardzo zabawny, to nie żarówka, wyjmujesz i wsadzasz. Ciekawe jak z resztą sobie poradził przy takiej robocie.Cały problem w tym, że jak jeździłeś z tą usterką i płyn dostawał się do cylindra to może już go i zatarłeś.Stwierdzenie o złym obchodzeniu się z maszyną tyczy się owej uszczelki...wnioski wyciągnij sam...zaoszczędziłeś 250 zł na nowej uszczelce. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Myslalem ze sam to robiles... Sprawdz to co pisalem wczesniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
iowa20 Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 odkręciłem korek i widać na korku biały osad, śmierdzi też chyba lekko paliwem. płynu ubyło, ale co do sprawdzenia czy węże twardnieją na wysokich obrotach to nie powiem bo nie chce go odpalać. zamówiłem już uszczelkę filtry i olej na wymianę. rozumiem że w 90% będzie to uszczelka(?) Znalazłem też w razie gdyby okazało się że to jednak pierścień cały cylinder z tłokami i pierścieniami. ponieważ gdybym chciał wymienić same pierścienie na nowe to jest to koszt 930zł. (serwis - bo nigdzie indziej nie ma). Dam go też do innego mechanika polecanego przez kumpli którzy mają motory. Mam nadzieję, że wszystko będzie dobrze ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 odkręciłem korek i widać na korku biały osad, śmierdzi też chyba lekko paliwem. płynu ubyło, ale co do sprawdzenia czy węże twardnieją na wysokich obrotach to nie powiem bo nie chce go odpalać. zamówiłem już uszczelkę filtry i olej na wymianę. rozumiem że w 90% będzie to uszczelka(?) Znalazłem też w razie gdyby okazało się że to jednak pierścień cały cylinder z tłokami i pierścieniami. ponieważ gdybym chciał wymienić same pierścienie na nowe to jest to koszt 930zł. (serwis - bo nigdzie indziej nie ma). Dam go też do innego mechanika polecanego przez kumpli którzy mają motory. Mam nadzieję, że wszystko będzie dobrze ... Ja niestety podtrzymuję swoją opinię - Twój silnik należy i tak wyjąć z ramy a w jego miejsce włożyć inny.Zadzwoń lub napisz maila do tej firmy:Ronnes Bike-Shop Ronald BleckertBurgstr. 49D-37412 HerzbergTelefon: 05521/851633 und 0160/1111829[email protected] Mają chłopaki silnik za 400 Eurynek i bez zastanowienia się powinieneś go brać, uzbroić w swoje pokrywy,alternator, rozrusznik a potem wkładać do ramy.Stary silnik pozostaw sobie w garażu i potrenuj na nim naprawy silników japońskich motocykli.Porady typu wymień uszczelkę głowicy na oryginalną lub wymień pierścienie możesz włożyć sobie między bajki Andersena.Chociaż jesteś dorosły to zrobisz co uważasz a mój tekst potraktuj jako luźne sugestie :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.