Skocz do zawartości

Ninja Zx6R - Biały Dym I Pluje Olej


iowa20
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam kłopot z moją maszyną :( Awaria stała się już dawno, ale idzie wiosna to muszę to naprawić. Zanim zacznę rozbierać go to chciałem zasięgnąć rady innych zmotoryzowanych.

 

Mianowicie:

Motor po odpaleniu zaczyna kopcić białym dymem(mocno) i widać że z wydechu pluje olej. Gdy olałem tą sytuację i się przejechałem to zauważyłem, że motor nie ma mocy tzn. ma 'moc' ale do jakiś 6-7tys.obrotów.

 

Dodam jeszcze, że przed tą sytuacją musiałem zrobić szlif cylindra i wymienić jeden tłok(wiem że powinno wymieniać się odrazu uszczelkę,ale tego nie zrobiłem bo była w dosyć dobrym stanie) dlatego mogło by się wydawać, że to pierścienie na tym tłoku puszczają. Dodatkowo widziałem że na silniku 'skrapla' się olej.

 

Może ktoś z forumowiczów miał kiedyś podobne objawy lub zna się bardziej i pomoże :)

 

Pozdrawiam serdecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz ale po 10 godzinach napraw motocykli nie bardzo rozumiem o co chodzi w Twoim pytaniu?

Popsułeś sobie własny silnik a teraz dopiero liczysz na cud?

Szukaj drugiego silnika a z tego uszkodzonego zrób sobie sedes :icon_biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkrec korek wlewu oleju i zobacz czy jest maslo. Zobacz czy Ci nie ubylo plynu chlodniczego. Dodatkowo zobacz czy przewody od plynu chlodniczego nie twardnieja na wysokich obrotach. Jesli wszystko jest na tak to masz do planowania glowice i wymiane uszczelki + wymiana oleju z filtrem i plynu chlodniczego. Najlepiej jak komus oddasz to do zrobienia, bo skoro: nie planowales glowicy, dales stara uszczelke pod glowica - to juz widze jak ten silnik bedzie dalej zyl przy takim obchodzeniu sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zaraz wszystko sprawdzę i dam znać.

Nie rozumiem tylko zdań, w których wynika że źle obchodziłem się z maszyną.

wcześniej motor nie odpalał więc dałem go do mechanika który musiał zrobić szlif lub planowanie głowicy (teraz to już sam nie wiem), powiedział że najlepiej jest dać nową uszczelkę, ale jeżeli nie mam kasy( koszt 250zl. - uszczelka) to nie jest z nią tak źle i mogę zrobić to później.gdy motor szwankował jak powiedziałem wyżej to go zostawiłem w garaży bo była już zima aż do teraz. Nie rozbierałem silnika sam tylko ze znajomym mechanikiem, który się na tym zna. On twierdzi że tłok który został wymieniony puszcza olej na perscieniu olejowym(?), ale chciałem zasięgnąć innych porad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bialy dym ktory widzisz to plyn chlodniczy zamieniony w gaz pod wplywem wysokich temperatur.

Twoj mechanik moze sie zna ale nie wystarczajaco dobrze.

Posluchaj rady Piotrka, bo mam dziwne wrazenie ze wymiana silnika bedzie tansza niz naprawa tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim pierwszym poscie odpowiedziales na pytanie co zrobiles zle. Bialy dym sugeruje iz masz przeciek plynu chlodniczego do cylindra. Wymien uszczelke pod glowice na nowa, dodatkowo sprawdz stan dolnej plyty glowicy. Takimi domoroslymi naprawami bardziej silnikowi szkodzisz jak pomagasz, no ale to twoj silnik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do stwierdzenia mechanika, ze mozesz później zmienić uszczelkę to był bardzo zabawny, to nie żarówka, wyjmujesz i wsadzasz. Ciekawe jak z resztą sobie poradził przy takiej robocie.

Cały problem w tym, że jak jeździłeś z tą usterką i płyn dostawał się do cylindra to może już go i zatarłeś.

Stwierdzenie o złym obchodzeniu się z maszyną tyczy się owej uszczelki...wnioski wyciągnij sam...zaoszczędziłeś 250 zł na nowej uszczelce.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkręciłem korek i widać na korku biały osad, śmierdzi też chyba lekko paliwem. płynu ubyło, ale co do sprawdzenia czy węże twardnieją na wysokich obrotach to nie powiem bo nie chce go odpalać. zamówiłem już uszczelkę filtry i olej na wymianę. rozumiem że w 90% będzie to uszczelka(?) Znalazłem też w razie gdyby okazało się że to jednak pierścień cały cylinder z tłokami i pierścieniami. ponieważ gdybym chciał wymienić same pierścienie na nowe to jest to koszt 930zł. (serwis - bo nigdzie indziej nie ma). Dam go też do innego mechanika polecanego przez kumpli którzy mają motory. Mam nadzieję, że wszystko będzie dobrze ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkręciłem korek i widać na korku biały osad, śmierdzi też chyba lekko paliwem. płynu ubyło, ale co do sprawdzenia czy węże twardnieją na wysokich obrotach to nie powiem bo nie chce go odpalać. zamówiłem już uszczelkę filtry i olej na wymianę. rozumiem że w 90% będzie to uszczelka(?) Znalazłem też w razie gdyby okazało się że to jednak pierścień cały cylinder z tłokami i pierścieniami. ponieważ gdybym chciał wymienić same pierścienie na nowe to jest to koszt 930zł. (serwis - bo nigdzie indziej nie ma). Dam go też do innego mechanika polecanego przez kumpli którzy mają motory. Mam nadzieję, że wszystko będzie dobrze ...

 

Ja niestety podtrzymuję swoją opinię - Twój silnik należy i tak wyjąć z ramy a w jego miejsce włożyć inny.

Zadzwoń lub napisz maila do tej firmy:

Ronnes Bike-Shop

Ronald Bleckert

Burgstr. 49

D-37412 Herzberg

Telefon: 05521/851633 und 0160/1111829

[email protected]

 

Mają chłopaki silnik za 400 Eurynek i bez zastanowienia się powinieneś go brać, uzbroić w swoje pokrywy,alternator, rozrusznik a potem wkładać do ramy.

Stary silnik pozostaw sobie w garażu i potrenuj na nim naprawy silników japońskich motocykli.

Porady typu wymień uszczelkę głowicy na oryginalną lub wymień pierścienie możesz włożyć sobie między bajki Andersena.

Chociaż jesteś dorosły to zrobisz co uważasz a mój tekst potraktuj jako luźne sugestie :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...