V12 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Juz nie ubustwiajcie tych Hond bo nie ma czegoOwszem jest, i to ze Ty trafiles na gorszy egzemplarz wcale tego nie zmienia. Tak jak ja potrafie katowac swoja F3 to watpie zeby jakiekolwiek kawasaki z 97 roku to wytrzymalo, nawet w salonowym stanie. Na jaki egzemlaz trafiłem to sie okarze pod koniec sezonu.Katować?? mam nadzieje że na torze albo placu do stuntu pozdr Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Tak właśnie w gmp krzywki pionowo w góre Właśnie w tym rzecz że jak mierzy się luzy w GMP to krzywki wałka nie są pionowo w górze.Są odchylone na zewnętrzne boki głowicy i tylko troche ku górze.Tu jest pies pogrzebany, że luzy tak mierzone nie są takie same jak luzy mierzone gdy krzywki wałka są idealnie pionowo.Mam tak w cbr1000(tylko na jedny cylindrze zawory wydechu mają takie same luzy mierzone tymi dwoma metodami).Tak sobie myśle że luzy są idealne tylko w salonowych motocyklach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Właśnie w tym rzecz że jak mierzy się luzy w GMP to krzywki wałka nie są pionowo w górze.Są odchylone na zewnętrzne boki głowicy i tylko troche ku górze.Tak powinno być .A jaka jest różnica pomiedzy pomiarami tymi dwoma metodami ? Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2011 Krzywki nie powinny być idealnie pionowo, bo zawory na które wywierają nacisk też nie są ustawione w prowadnicach pionowo tylko pod lekkim kątem (przynajmniej u mnie tak jest). Krzywki powinny być w jednej linii z zaworami. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Krzywki nie powinny być idealnie pionowo, bo zawory na które wywierają nacisk też nie są ustawione w prowadnicach pionowo tylko pod lekkim kątem (przynajmniej u mnie tak jest). Krzywki powinny być w jednej linii z zaworami.Wiem o co Tobie chodzi.Pionowo do osi zaworów.Jednak mierzone w ten sposób miałem inne wyniki jak do metody mierzenia w GMP.Jakie miałem odchyłki w wymiarach-luzach?Różnice w pomiarach miedzy GMP a mierzonych gdy krzywki sa pionowo do zaworów wynoszą od 0,02 do 0,03mm.Tylko na jednym wydechowym były idealnie takie same.W pozostałych luzy były większe na mierzonych w GMP a w innych w zaworach mierzonych gdy krzywki były pionowo do pomiaru.Nie ma logiki-poprostu losowo,raz tak raz tak...Dlaczego nie wiem.Sądze że w leciwych sprzętach nic nie jest wyrobione idealnie jednakowo.A może poprostu tak są skonstruowane wałki,nie wiem.To jest raczej temat do Fachowców aaaa ja mierzyłem kolejno kazdy cylinder ustawiając tłok w GMP i wtedy krzywki rozwarte na boki.W takim położeniu zawory ssące i odrazu wydechowe.Z tym że ssące patrząc na krzywke były chwilke po domknięciu zaworu,a wydechowe chwile przed otwieraniem zaworu(do otwarcia zostało pół obrotu wału).Jak by mierzyć metodą :krzywki pionowo i odczyt na kazdym cylindrze to ssące jak i wydechowe Miałyby tą samą odległość do otwrcia lub zamknięcia zaworu.Nie wiem czy kumacie?Tak więc metoda ta jets bardziej logiczna , ale ja ustawiałem według metody -kazdy cylinder w GMPMoże Pan Adam lub Piotr to by logiczniej wytłumaczyli-ja nie umiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Różnica w pomiarach może wynikać z tego że wałki w obsadach są osadzone z pewnym luzem .Dodatkowo taki leciwy sprzęt może te luzy mieć spore. Cytuj Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 A ja po moim ostatnim doswiadczeniu z CBR moge sie juz wypowiedzeic na temat regulacji zaworow: przebieg ok 50tys km, wszystkie ssace do regulacji, 5 zaworow podpartych. Jeden zawor byl podparty 0.14mm wiec musialem robic podwojna regulacje. Reszta luzow wyszla co do 0.01mm. Warto wyregulowac na prawidlowe wartosci. Plytki kupowalem na allegro po 8zl za sztuke. Chinskie, ale trzymaja wartosci (po 5 tys sprawdze czy sie nie zbijaja). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 zależnie od motoru. xx którego ostatnio robiłem wykazywał różnice na poziomie 0,01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 (edytowane) Różnica w pomiarach może wynikać z tego że wałki w obsadach są osadzone z pewnym luzem .Dodatkowo taki leciwy sprzęt może te luzy mieć spore.F3 leciwy nie przesadzamy Myśle ze luzu na wałkach nie ma tylko nie rownomierne wyrobienie krzywek Edytowane 8 Kwietnia 2011 przez V12 Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 zależnie od motoru. xx którego ostatnio robiłem wykazywał różnice na poziomie 0,01 Różnice w wymiarach luzów były "losowe" ? tzn. raz luz wiekszy mierzony-krzywka w gorę ,a raz w GMP?Ostatecznie jaką metodą mierzyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 zależnie od motoru. xx którego ostatnio robiłem wykazywał różnice na poziomie 0,01 W xx ktorego ostatnio robilem pierwszy raz regulacja wymagala przy przebiegu 110 tys km... Za to teraz robie w zxr 750 czyli zaworowa katastrofa kawasaki. Motor motorowi nie rowny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2011 piotr mierzylem krzywki w gorze ale wczesniej porownywalem jakie sa odchylki w wynikach w zaleznosci od w jakiej pozycji dokonuje sie pomiaru jimi11 xx ktorego robilem ma ponad 90tys km :) i lata tak ze jak siadlem na niego z tl to sie przeraziłem :0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.