Skocz do zawartości

Honda Cbr 600 F3


V12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Juz nie ubustwiajcie tych Hond bo nie ma czego

Owszem jest, i to ze Ty trafiles na gorszy egzemplarz wcale tego nie zmienia. Tak jak ja potrafie katowac swoja F3 to watpie zeby jakiekolwiek kawasaki z 97 roku to wytrzymalo, nawet w salonowym stanie.

 

Na jaki egzemlaz trafiłem to sie okarze pod koniec sezonu.

Katować?? mam nadzieje że na torze albo placu do stuntu

pozdr

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie w gmp krzywki pionowo w góre

 

 

Właśnie w tym rzecz że jak mierzy się luzy w GMP to krzywki wałka nie są pionowo w górze.Są odchylone na zewnętrzne boki głowicy i tylko troche ku górze.

Tu jest pies pogrzebany, że luzy tak mierzone nie są takie same jak luzy mierzone gdy krzywki wałka są idealnie pionowo.Mam tak w cbr1000(tylko na jedny cylindrze zawory wydechu mają takie same luzy mierzone tymi dwoma metodami).Tak sobie myśle że luzy są idealne tylko w salonowych motocyklach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tym rzecz że jak mierzy się luzy w GMP to krzywki wałka nie są pionowo w górze.Są odchylone na zewnętrzne boki głowicy i tylko troche ku górze.

Tak powinno być .

A jaka jest różnica pomiedzy pomiarami tymi dwoma metodami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywki nie powinny być idealnie pionowo, bo zawory na które wywierają nacisk też nie są ustawione w prowadnicach pionowo tylko pod lekkim kątem (przynajmniej u mnie tak jest). Krzywki powinny być w jednej linii z zaworami.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywki nie powinny być idealnie pionowo, bo zawory na które wywierają nacisk też nie są ustawione w prowadnicach pionowo tylko pod lekkim kątem (przynajmniej u mnie tak jest). Krzywki powinny być w jednej linii z zaworami.

Wiem o co Tobie chodzi.Pionowo do osi zaworów.Jednak mierzone w ten sposób miałem inne wyniki jak do metody mierzenia w GMP.

Jakie miałem odchyłki w wymiarach-luzach?

Różnice w pomiarach miedzy GMP a mierzonych gdy krzywki sa pionowo do zaworów wynoszą od 0,02 do 0,03mm.Tylko na jednym wydechowym były idealnie takie same.W pozostałych luzy były większe na mierzonych w GMP a w innych w zaworach mierzonych gdy krzywki były pionowo do pomiaru.Nie ma logiki-poprostu losowo,raz tak raz tak...

Dlaczego nie wiem.Sądze że w leciwych sprzętach nic nie jest wyrobione idealnie jednakowo.A może poprostu tak są skonstruowane wałki,nie wiem.

To jest raczej temat do Fachowców

 

aaaa ja mierzyłem kolejno kazdy cylinder ustawiając tłok w GMP i wtedy krzywki rozwarte na boki.W takim położeniu zawory ssące i odrazu wydechowe.

Z tym że ssące patrząc na krzywke były chwilke po domknięciu zaworu,a wydechowe chwile przed otwieraniem zaworu(do otwarcia zostało pół obrotu wału).

Jak by mierzyć metodą :krzywki pionowo i odczyt na kazdym cylindrze to ssące jak i wydechowe Miałyby tą samą odległość do otwrcia lub zamknięcia zaworu.Nie wiem czy kumacie?

Tak więc metoda ta jets bardziej logiczna , ale ja ustawiałem według metody -kazdy cylinder w GMP

Może Pan Adam lub Piotr to by logiczniej wytłumaczyli-ja nie umiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja po moim ostatnim doswiadczeniu z CBR moge sie juz wypowiedzeic na temat regulacji zaworow: przebieg ok 50tys km, wszystkie ssace do regulacji, 5 zaworow podpartych. Jeden zawor byl podparty 0.14mm wiec musialem robic podwojna regulacje. Reszta luzow wyszla co do 0.01mm. Warto wyregulowac na prawidlowe wartosci. Plytki kupowalem na allegro po 8zl za sztuke. Chinskie, ale trzymaja wartosci (po 5 tys sprawdze czy sie nie zbijaja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica w pomiarach może wynikać z tego że wałki w obsadach są osadzone z pewnym luzem .Dodatkowo taki leciwy sprzęt może te luzy mieć spore.

F3 leciwy nie przesadzamy

Myśle ze luzu na wałkach nie ma tylko nie rownomierne wyrobienie krzywek

Edytowane przez V12

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależnie od motoru. xx którego ostatnio robiłem wykazywał różnice na poziomie 0,01

 

W xx ktorego ostatnio robilem pierwszy raz regulacja wymagala przy przebiegu 110 tys km... Za to teraz robie w zxr 750 czyli zaworowa katastrofa kawasaki. Motor motorowi nie rowny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotr

mierzylem krzywki w gorze ale wczesniej porownywalem jakie sa odchylki w wynikach w zaleznosci od w jakiej pozycji dokonuje sie pomiaru

 

jimi11

xx ktorego robilem ma ponad 90tys km :) i lata tak ze jak siadlem na niego z tl to sie przeraziłem :0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...