Skocz do zawartości

Sprzeglo W Softail


Rekomendowane odpowiedzi

siemka

 

wlasnie skladam po calkowitej renowacji mojego Harusa 2005 rok Softail Deluxe (kupilem w USA dzwona )

 

mam problem ze sprzeglem

 

zalozylem dzis nowa linke a tu zonk klamka nie daje oporu ani nie odbija regulacja nic nie daje

 

co to moze byc moze cos zle zlozylem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka

 

wlasnie skladam po calkowitej renowacji mojego Harusa 2005 rok Softail Deluxe (kupilem w USA dzwona )

 

mam problem ze sprzeglem

 

zalozylem dzis nowa linke a tu zonk klamka nie daje oporu ani nie odbija regulacja nic nie daje

 

co to moze byc moze cos zle zlozylem ???

 

Coś źle złożyłeś lub o czymś zapomniałeś :unsure:

 

Podeślij mi swojego maila na PW.

Podeśle Ci rozkładówkę sprzęgła.

 

Zweryfikujesz i powinno grać!!

 

Sprzęgło miałeś kompletne?

Edytowane przez mariuszwla42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby wszystko bylo kompletne silnik wyjmowalem z ramy zeby dac rame na proszek

 

i na poczatku chcialem rozmontowac silnik od skrzyni ale po nieudanych probach odkrecenia sruby na napedzie dalem sobie spokuj wszystko zlozylem i wyjolem rame z silnika na lezaco

 

wczesniej tylko odkrecilem srube od sprzegla ale go nie zdejmowalem bo nie moglem sciagnac lancucha .

 

bylem teraz w garazu i mam dwa rozne numery na linkach od sprzegla moze linka jest za dluga ?

 

ta stara ma numer 38639-00 a nowa jest od deluxa z 2007 i chyba ma inny numer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A której śruby nie mogłeś odkręcić?Ta pod sprzęgłem ma lewy gwint.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzuć okiem czy popychacz w koszu jest na miejscu, ale raczej nie mógł się zgubić. Spójrz też na regulację na koszu sprzęgła. Jeśli linka jest za długa to miałbyś ciągle luz na niej, między pancerzem a mocowaniem dźwigni na kierownicy. Spróbuj odsunąć pancerz od dźwigni to będziesz wiedział czy linka jest OK czy nie.

 

Na skrzyni zdejmij pokrywę i obserwuj co się dzieje gdy naciskasz sprzęgło. Jeśli mechanizm działa a nadal brak oporu to znaczy że brakuje czegoś w "drodze" między linką a samym koszem sprzęgła.

 

A najlepiej to porównaj linki. Nie musisz wyjmować całej z motocykla, odczep dźwignie na obu końcach i zmierz wysuw wkładu względem pancerza.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka

 

z tego co wyczytalem w sieci moja skrzynia jest 5 a linke mam od nowego modelu co ma skrzynie 6

 

moja linka ma 63` a ta nowa ma niby 66` nawet dlugosc linki od klamki do sruby regulacji na srodku linki jest inna

 

juz zamowilem nowa linke z numerem ze starej linki

 

ale i tak nie podoba mi sie to ze nie ma oporu na lince tzn wyciagam i wsowam bez oporu

 

tam pod deklem jest ten slimak i wychodzi na to te dochodzi do wodzika i odchodzi bez oporu

 

wyjolem ten wodzik i za nim jest taka dluga cienka oska i ona tez mi wychodzi bez problemu na prawa strone czyli na strone gdzie sie wpina linke do slimaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak linka za długa to nie będzie oporu. Spróbuj ruszyć ślimak bezpośrednio używając jakiegoś uchwytu/rury i zobacz czy ma opór w dalszej części ruchu niż z linką. Mechanizm jest dość prosty, podobny do tego w ... WSK 125. :icon_mrgreen:

 

Długość całej linki nie ma wielkiego znaczenia. Ważny jest wysuw linki z pancerza w obu linkach. Czyli długość wkładu względem długości pancerza.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Moja radość z wymiany typowej oliw y"sprzęgłowej" na ATF nie trwała długo :banghead:

 

Po niedzielnej "trasce" znów mam problemy z wrzuceniem na luz. Co prawda o wiele łatwiej , ale jednak.

Nadal pod światłami mieszam między jedynką i dwójką i za którymś razem uda się "wyluzować".

Podciągnąłem linkę na tyle że nie mam praktycznie luzu w klamce (który powinien być 1,6-3,2mm)- trochę to pomogło.

Pewnie gdybym podkręcił więcej byłoby o.k., tylko....no właśnie co mogę tym spowodować????

 

Pomyślałem sobie że podciągnę i być może "przytre" trochę tarcze, potem spróbuje ustawić luz na klamce i może będzie dobrze...czy to dobra droga????

 

Macie może jakieś inne propozycje???

 

Dodam że ponoć sprzęgło jest nowe ale nie wiem tego na 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciągnąłem linkę na tyle że nie mam praktycznie luzu w klamce (który powinien być 1,6-3,2mm)- trochę to pomogło.

Pewnie gdybym podkręcił więcej byłoby o.k., tylko....no właśnie co mogę tym spowodować????

 

Pomyślałem sobie że podciągnę i być może "przytre" trochę tarcze, potem spróbuje ustawić luz na klamce i może będzie dobrze...czy to dobra droga????

 

Macie może jakieś inne propozycje???

 

Dodam że ponoć sprzęgło jest nowe ale nie wiem tego na 100%

 

Nie chcialbym sie wymundrzac ale czy wyregulowales sprzeglo zgodnie z instrukcja?

Linka nie reguluje sie sprzegla tylko skok dzwigni !!!

Edytowane przez Harlista

THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORE

THIS IS A FUCKING FASHION SHOW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Na koszu sprzęgła jest właściwa regulacja. Zajrzyj w księgę co i jak tam się robi. Zbyt niskie lub zbyt wysokie obroty też sprawią że ciężko zapiąć luz.

 

Jeszcze kwestia techniki jazdy - luz zapinamy tuż przed zatrzymaniem, gdy koła nawijają "ostatnio metr", wtedy nie powinno być problemu. No ale czasem sytuacja sprawia że zatrzymasz się na luzie, wtedy lipa. Ja zwykle wtedy popuszczam sprzęgło aby moto się bujnęło lekko do przodu i luz wskakuje.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuje " rozkodować" clutch adjusyment, boje się żebym czegoś nie przekręcił.

 

Ma ktoś może gotowca :icon_question:

 

Zrozumiałem to tak:

- ustawić odpowiednie luzy na klamce/lince

- poluzować clutch adjustment screw- aby była luźno osadzona (zgodnie z ruchem wskaz. zegara)

- dokręcamy ją o 1/2 do 1 pełny obrót (przeciwnie do wskaz. zegara)

- i tu jest coś o jakimś zabezpieczeniu imbusowym ( nie wiem, nie widziałem tego)

- wcisnąć sprzęgło 3 razy na maxa ( żeby się wszystko ułożyło)

 

Czyżby to było tak???

 

Czy ktoś mógłby sprawdzić prawidłowość mojego przekładu???

Edytowane przez flstc1340
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruba do regulacji sprzęgła jest właśnie na imbus kontrowana nakrętką.Śrubę tą trzeba wkręcać do lekkiego oporu i potem cofnąć o pół obrotu, a następnie za kontrować.

 

.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...