Skocz do zawartości

Niezawodność


Czezwy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zasadniczo to problemy są dwa:

1)Skrzynia biegów - tu zaliczyłem już chyba pełną galerię problemów, choć popisowy numer to blokowanie się na drugim biegu. Zatrzymać, zgasić i dopiero można coś robić. Ale ostatnio jakoś z tym problemów nie było. Ale za to:

2)Szczelność silnika - słyszałem, żeby silnik żarł olej, ale żeby uszczelki? Cieknie skąd się da. Nio to rozebranie, czyszczenie, wymiana uszczelek które poległy. I znowu to samo. Powtórka z rozrywki, tyle, że tym razem wypłukaliśmy co się tylko dało, ze wszystkich układów (znajoma nawet wnioskowała płukanie wnętrza szprych, ale nam się nie chciało ;) ). I od tego czasu chwalić Boga wszystko gra i buczy. Czasem tylko przedni reflektor przerywa, ale to musi być wina kabla, jak będzie chwila to, albo namierzę przebicie, albo wymienię kabelek.

P.

Audaces Foruna Iuvat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo to problemy są dwa:

1)Skrzynia biegów - tu zaliczyłem już chyba pełną galerię problemów, choć popisowy numer to blokowanie się na drugim biegu. Zatrzymać, zgasić i dopiero można coś robić. Ale ostatnio jakoś z tym problemów nie było. Ale za to:

2)Szczelność silnika - słyszałem, żeby silnik żarł olej, ale żeby uszczelki? Cieknie skąd się da. Nio to rozebranie, czyszczenie, wymiana uszczelek które poległy. I znowu to samo. Powtórka z rozrywki, tyle, że tym razem wypłukaliśmy co się tylko dało, ze wszystkich układów (znajoma nawet wnioskowała płukanie wnętrza szprych, ale nam się nie chciało ;) ). I od tego czasu chwalić Boga wszystko gra i buczy. Czasem tylko przedni reflektor przerywa, ale to musi być wina kabla, jak będzie chwila to, albo namierzę przebicie, albo wymienię kabelek.

P.

Miałem kilka lat temu Dniepra MT9 z piecem od K750 w wersji wojskowej. Silnik robiłem sam, nie oszczędzając na remoncie. Działał idealnie ale również nie mogłem sobie poradzić z wyciekami oleju. Pomimo wymiany wszystkich uszczelniaczy (gdzie się dało wstawiałem polskie, uszczelek i dopracowania powierzchni, olej jak się sączył tak się dalej wysączał. Doszedłem w związku z tym do jednego słusznego wniosku. Sprzęt zrobiono byle jak, z części z byle jakich materiałów, które aby poprawić trzeba by wykonać od nowa. Może i jest to wykonalne, tylko po co. Za połowę pieniędzy które trzeba by wsadzić kupiłem BMW R80Rt, technicznie zbliżone do rozwiązań sowieckich, ale z materiałów 1 klasy. Rusek poszedł do Niemca a ja na niemieckim motocyklu jeżdżę i nie pamiętam już co to znaczy czuć niepokój o to czy się wróci do domu. Tak więc sugestia Piotra jest jak najbardziej słuszna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby zapobiec sączeniu się oleju można zplanować powieszchnie łączącą czyli najprostszy sposób to wziąć tafle szkła nałożyć na nią papier ścierny bardzo drobny i wyrównać powieszchnie metalową tylko trzeba robić to ostrożnie żeby nie zetrzeć tylko jednej strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj takie rzeczy jak spasowanie części było już dawno wykonane przy okazji remontu generalnego. Zaczynam wierzyć, że zrobiłem wszystko co się da i po prostu taka uroda tych maszyn, że trza przy nich dłubać.

P.

Audaces Foruna Iuvat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycieki mimo poprawionych powierzchni, dobrych uszczelek i silikonu beda mialy zwiazek z niedostatecznym przewietrzaniem silnika.

Skrzynia nie powinna sprawiac problemow, chyba ze zlozona byla z kilku innych i w takim przypadku mogla potrzebowac czasu na dotarcie sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam wierzyć, że zrobiłem wszystko co się da i po prostu taka uroda tych maszyn, że trza przy nich dłubać.

ja mam na to jedno określenie "gniotsa nie łamiotsa".

 

gdzie masz największe wycieki? jakich uszczelek / simmeringów używałeś? czy na pewno było dobrze odtłuszczone powierzchnie, nie położyliście sylikonu "ile wlezie"? (zakładam, że nie ale wolę zapytać ;)

 

jaką masz tą skrzynię? ze wstecznym? uralowską, "jajko", emowską?

 

btw. wrzuć zdjęcia swojej kachy.

 

Gośka

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj takie rzeczy jak spasowanie części było już dawno wykonane przy okazji remontu generalnego. Zaczynam wierzyć, że zrobiłem wszystko co się da i po prostu taka uroda tych maszyn, że trza przy nich dłubać.

P.

 

 

Szybko zdarzyles sie dowiedziec wszystkiego co powinienes wiedziec o ruskich sprzetach. Posiadajac takie nastawienie mozna byc spokojnym ze psycha ci nie kleknie przy kolejnej awarii.

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

psycha ci nie kleknie przy kolejnej awarii.

jesteś tego pewien? wystarczy, że na trasie, nocną porą skończą się (nie wiadomo czemu) prądy. ;) lub skrzynia odmówi całkowicie posłuszeństwa. wycieki ze silnika, nie wskakująca "2" to pikuś przy AWARIACH, jakie lubi zademonstrować taki sprzęt.

 

Gośka

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

psycha ci nie kleknie przy kolejnej awarii.

jesteś tego pewien? wystarczy, że na trasie, nocną porą skończą się (nie wiadomo czemu) prądy. ;) lub skrzynia odmówi całkowicie posłuszeństwa. wycieki ze silnika, nie wskakująca "2" to pikuś przy AWARIACH, jakie lubi zademonstrować taki sprzęt.

 

Gośka

 

Ale juz zdaje sobie sprawe z tego co go czeka wiec nie bedzie efektu zaskoczenia.

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęć nie mam... jak będzie ładniej to się pewnie wybiorę gdzieś to sfotografuję. Co do skrzyni i uszczelek, mój ukochany mechanik czytając przez ramie stwierdza co cytuję:

"Skrzynia jest jest dobra i dotarta, a urwałem ją z Urala w Bieszczadach [rechot-pewnie myśli, że ta gra słów jest zabawna]. Na uszczelkach wszystko okey to Ty (że niby ja) nie wierzysz, że te maszynki już takie są i szukasz jakiś metod na cud"

He, wiem, że to co mi się wydarza to jest pryszcz, ale cóż... jestem perfekcjonista i tyle w temacie. :(

P.

Audaces Foruna Iuvat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem perfekcjonista

no to niestety.. musisz swoje podejście skierować na coś bardziej wdzięcznego ;)

z resztą perfekcja i rusek... :laugh: :buttrock: :biggrin: o czymś takim nie można powiedzieć przy niektórych współczesnych motocyklach!

 

Gośka

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dłubanie - dłubaniem a nie użeranie się z ukręconym wałem ;) - oczywiście, (teraz) wyolbrzymiam. przykładowe regulacje gaźników, zaworów to ta przyjemniejsza strona ich eksploatacji.

 

dobra - czekam na zdjęcia.

 

Gośka

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...