Czezwy Opublikowano 8 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Zasadniczo to problemy są dwa:1)Skrzynia biegów - tu zaliczyłem już chyba pełną galerię problemów, choć popisowy numer to blokowanie się na drugim biegu. Zatrzymać, zgasić i dopiero można coś robić. Ale ostatnio jakoś z tym problemów nie było. Ale za to:2)Szczelność silnika - słyszałem, żeby silnik żarł olej, ale żeby uszczelki? Cieknie skąd się da. Nio to rozebranie, czyszczenie, wymiana uszczelek które poległy. I znowu to samo. Powtórka z rozrywki, tyle, że tym razem wypłukaliśmy co się tylko dało, ze wszystkich układów (znajoma nawet wnioskowała płukanie wnętrza szprych, ale nam się nie chciało ;) ). I od tego czasu chwalić Boga wszystko gra i buczy. Czasem tylko przedni reflektor przerywa, ale to musi być wina kabla, jak będzie chwila to, albo namierzę przebicie, albo wymienię kabelek.P. Cytuj Audaces Foruna Iuvat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Zasadniczo to problemy są dwa:1)Skrzynia biegów - tu zaliczyłem już chyba pełną galerię problemów, choć popisowy numer to blokowanie się na drugim biegu. Zatrzymać, zgasić i dopiero można coś robić. Ale ostatnio jakoś z tym problemów nie było. Ale za to:2)Szczelność silnika - słyszałem, żeby silnik żarł olej, ale żeby uszczelki? Cieknie skąd się da. Nio to rozebranie, czyszczenie, wymiana uszczelek które poległy. I znowu to samo. Powtórka z rozrywki, tyle, że tym razem wypłukaliśmy co się tylko dało, ze wszystkich układów (znajoma nawet wnioskowała płukanie wnętrza szprych, ale nam się nie chciało ;) ). I od tego czasu chwalić Boga wszystko gra i buczy. Czasem tylko przedni reflektor przerywa, ale to musi być wina kabla, jak będzie chwila to, albo namierzę przebicie, albo wymienię kabelek.P.Miałem kilka lat temu Dniepra MT9 z piecem od K750 w wersji wojskowej. Silnik robiłem sam, nie oszczędzając na remoncie. Działał idealnie ale również nie mogłem sobie poradzić z wyciekami oleju. Pomimo wymiany wszystkich uszczelniaczy (gdzie się dało wstawiałem polskie, uszczelek i dopracowania powierzchni, olej jak się sączył tak się dalej wysączał. Doszedłem w związku z tym do jednego słusznego wniosku. Sprzęt zrobiono byle jak, z części z byle jakich materiałów, które aby poprawić trzeba by wykonać od nowa. Może i jest to wykonalne, tylko po co. Za połowę pieniędzy które trzeba by wsadzić kupiłem BMW R80Rt, technicznie zbliżone do rozwiązań sowieckich, ale z materiałów 1 klasy. Rusek poszedł do Niemca a ja na niemieckim motocyklu jeżdżę i nie pamiętam już co to znaczy czuć niepokój o to czy się wróci do domu. Tak więc sugestia Piotra jest jak najbardziej słuszna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agent 303 Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 żeby zapobiec sączeniu się oleju można zplanować powieszchnie łączącą czyli najprostszy sposób to wziąć tafle szkła nałożyć na nią papier ścierny bardzo drobny i wyrównać powieszchnie metalową tylko trzeba robić to ostrożnie żeby nie zetrzeć tylko jednej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 np.:http://ataman.junak.net/naprawa/213.html Gośka Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czezwy Opublikowano 8 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Oj takie rzeczy jak spasowanie części było już dawno wykonane przy okazji remontu generalnego. Zaczynam wierzyć, że zrobiłem wszystko co się da i po prostu taka uroda tych maszyn, że trza przy nich dłubać.P. Cytuj Audaces Foruna Iuvat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Wycieki mimo poprawionych powierzchni, dobrych uszczelek i silikonu beda mialy zwiazek z niedostatecznym przewietrzaniem silnika.Skrzynia nie powinna sprawiac problemow, chyba ze zlozona byla z kilku innych i w takim przypadku mogla potrzebowac czasu na dotarcie sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Zaczynam wierzyć, że zrobiłem wszystko co się da i po prostu taka uroda tych maszyn, że trza przy nich dłubać.ja mam na to jedno określenie "gniotsa nie łamiotsa". gdzie masz największe wycieki? jakich uszczelek / simmeringów używałeś? czy na pewno było dobrze odtłuszczone powierzchnie, nie położyliście sylikonu "ile wlezie"? (zakładam, że nie ale wolę zapytać ;) jaką masz tą skrzynię? ze wstecznym? uralowską, "jajko", emowską? btw. wrzuć zdjęcia swojej kachy. Gośka Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Oj takie rzeczy jak spasowanie części było już dawno wykonane przy okazji remontu generalnego. Zaczynam wierzyć, że zrobiłem wszystko co się da i po prostu taka uroda tych maszyn, że trza przy nich dłubać.P. Szybko zdarzyles sie dowiedziec wszystkiego co powinienes wiedziec o ruskich sprzetach. Posiadajac takie nastawienie mozna byc spokojnym ze psycha ci nie kleknie przy kolejnej awarii. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 psycha ci nie kleknie przy kolejnej awarii.jesteś tego pewien? wystarczy, że na trasie, nocną porą skończą się (nie wiadomo czemu) prądy. ;) lub skrzynia odmówi całkowicie posłuszeństwa. wycieki ze silnika, nie wskakująca "2" to pikuś przy AWARIACH, jakie lubi zademonstrować taki sprzęt. Gośka Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 psycha ci nie kleknie przy kolejnej awarii.jesteś tego pewien? wystarczy, że na trasie, nocną porą skończą się (nie wiadomo czemu) prądy. ;) lub skrzynia odmówi całkowicie posłuszeństwa. wycieki ze silnika, nie wskakująca "2" to pikuś przy AWARIACH, jakie lubi zademonstrować taki sprzęt. Gośka Ale juz zdaje sobie sprawe z tego co go czeka wiec nie bedzie efektu zaskoczenia. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czezwy Opublikowano 9 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Zdjęć nie mam... jak będzie ładniej to się pewnie wybiorę gdzieś to sfotografuję. Co do skrzyni i uszczelek, mój ukochany mechanik czytając przez ramie stwierdza co cytuję:"Skrzynia jest jest dobra i dotarta, a urwałem ją z Urala w Bieszczadach [rechot-pewnie myśli, że ta gra słów jest zabawna]. Na uszczelkach wszystko okey to Ty (że niby ja) nie wierzysz, że te maszynki już takie są i szukasz jakiś metod na cud"He, wiem, że to co mi się wydarza to jest pryszcz, ale cóż... jestem perfekcjonista i tyle w temacie. :(P. Cytuj Audaces Foruna Iuvat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Samo powiedziec to troche za malo, udowodnij to w czynach i efektach swojego perfekcjonizmu. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 jestem perfekcjonistano to niestety.. musisz swoje podejście skierować na coś bardziej wdzięcznego ;)z resztą perfekcja i rusek... :laugh: :buttrock: :biggrin: o czymś takim nie można powiedzieć przy niektórych współczesnych motocyklach! Gośka Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zachari Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Myślę, że najlepiej będzie jak polubimy dłubanie przy naszych weteranach, bo ich zwyczajna usterkowość to nic nadzwyczajnego, choć czasem może denerwować. Cytuj Ogrody Kraków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 dłubanie - dłubaniem a nie użeranie się z ukręconym wałem ;) - oczywiście, (teraz) wyolbrzymiam. przykładowe regulacje gaźników, zaworów to ta przyjemniejsza strona ich eksploatacji. dobra - czekam na zdjęcia. Gośka Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.