qba405 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Witam. Mam tylko jedno małe głupie pytanie :wink: Ostatnio posprzeczałem się z kumplami. Oni twierdzą, że w "Maluchu" hamulec nożny (zasadniczy) hamuje tylko na przednie koła. Mi się wydaje, że tak jak we wszystkich samochodach na tył też. Kto ma rację??? Pozdrawiam :biggrin: P.S Temat do wywalenia za parę dni :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Pytanie nie jest głupie, tylko Ty jesteś niezaradny. 3 minuty w internecie "hamulce hydrauliczne, bębnowe działające na 4 koła o niezależnych obwodach kół przednich i tylnych." Jak dłużej pogrzebać to pewnie znajdzie się też rysunek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Bzdura, że tylko przód. Niech te mądrale wytłumaczą po co cztery przewody hamulcowe z pompy? Bo napewno nie do ABS-u :icon_mrgreen: Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba405 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Właśnie czytałem, tylko tam coś było o dwóch niezależnych obwodach i miałem małe wątpliwości. No ale dobra dzięki Panowie za odpowiedź :wink: Temat można zamknąć. Pozdrawiam :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Dwa niezależne obwody,bo pompa dwu sekcyjna.Osobno działa na przód ,to pierwsza sekcja a druga na tył. W nowszych konstrukcjach ale już nie w malaczu podział jest krzyżowy jedna sekcja zasila tylne lewe i przednie prawe,a druga odwrotnie. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Heh. Nawet taki laik samochodowy jak ja wie że są na 4 łapy hamulce. Jest nawet taki magiczny trójnik przewodów na tylną oś, mocowany gdzieś od spodu w tylnej części. No i po co by wtedy były bębny i szczęki na wszystkich kołach? Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba405 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Heh. Nawet taki laik samochodowy jak ja wie że są na 4 łapy hamulce. Jest nawet taki magiczny trójnik przewodów na tylną oś, mocowany gdzieś od spodu w tylnej części. No i po co by wtedy były bębny i szczęki na wszystkich kołach? Tyle to też wiem tylko, że co do malucha to nie byłem pewien bo ciężko go jednoznacznie zakwalifikować do samochodów :biggrin: A jak to po co z tył bębny? Do ręcznego :biggrin: Oni się o to spierali. Dobra koniec :icon_razz: :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szaki Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Synu, jak ja miałem tyle lat co ty ( he he nieźle to brzmi :icon_razz: ) to maluchy były najbardziej usportowionymi pojazdami, nam młodym dostępnymi. Nic tak nie kręciło bączków i nie driftowało jak maluch. Więc nie bluźnij bo za późno się urodziłeś. :biggrin: Cytuj Volksdeutsche – określenie stosowane w pierwszej połowie XX wieku wobec osób pochodzenia niemieckiego, niezamieszkujących Niemiec, którzy nie posiadali niemieckiego ani austriackiego obywatelstwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba405 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 No właśnie bo zaczęło się od tego, że kumpel mówi, że trzyma hamulec i gaz jednocześnie przy niektórych ewolucjach :biggrin: heheeh i ja na to, że przecież tył też hamuje :icon_razz: a oni, że nie, że w maluchu tylko przód pedałem :wink: hehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 malo jeszcze wiesz o sztuce palenia gumy i ukladach hamulcowych :icon_razz: A ktore okladziny/ klocki hamulcowe szybciej sie zuzywaja ? Z przodu czy z tylu i dlaczego ? Co to jest korektor sily hamowania ? Qba405 - to dla Ciebie zadanie. Pozniej dasz wyklad kolegom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Synu, jak ja miałem tyle lat co ty ( he he nieźle to brzmi :icon_razz: ) to maluchy były najbardziej usportowionymi pojazdami, nam młodym dostępnymi. Nic tak nie kręciło bączków i nie driftowało jak maluch. Więc nie bluźnij bo za późno się urodziłeś. :biggrin: Widac zes maluchem bardzo slabo driftowal, przy pierwszym porzadnym drifcie poloski oddzielaly sie od przgubow i bylo po zabawie, z powodu pozrywanych srob. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba405 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 malo jeszcze wiesz o sztuce palenia gumy i ukladach hamulcowych :icon_razz: A ktore okladziny/ klocki hamulcowe szybciej sie zuzywaja ? Z przodu czy z tylu i dlaczego ? Co to jest korektor sily hamowania ? Qba405 - to dla Ciebie zadanie. Pozniej dasz wyklad kolegom. Myślę, że szybciej zużywają się tylne okładziny. Tak na chłopski rozum tył ciągnie i dodatkowo hamulec musi wyhamowywać silnik??? A o korektorze zaraz poszukam sobie :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Jednak naprawdę jesteś zielony. Twoje stwierdzenie jest 1-. Jednak szukaj dalej. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Widac zes maluchem bardzo slabo driftowal, przy pierwszym porzadnym drifcie poloski oddzielaly sie od przgubow i bylo po zabawie, z powodu pozrywanych srob Mój malacz dużo latał bokami i jedyne co klękło to dyfer jak poszedłem za grubo i oparłem się o krawężnik po czym koło na niego wjechało. Efekt był taki że pękła jedna zebatka ale dopiero jak dojechałem do domu podczas parkowania napęd się przestał przenosić na koła :D 7 lat go męczyłem. Cisnienia oleju już na koniec praktycznie nie było, w między czasie pękł docisk sprzęgła a by policzyć felgi które pogiąłem nie starczy mi palcy u rąk ale przegubów nigdy nie zerwałem. Przeguby siadały jak malacza się przeciążało albo nie wymieniało uszkodzonych amortyzatorów. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba405 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Jednak naprawdę jesteś zielony. Twoje stwierdzenie jest 1-. Jednak szukaj dalej. Być może :icon_razz: To logiczne jest, że na przód przy hamowaniu działają większe siły (czysta fizyka) ale myślałem, że jego pytanie było podchwytliwe hehe. Zresztą nie będę udawał fachowca bo nim nie jestem pozdrawiam :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.