theodor. Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Pytanie do wtajemniczonych Jasnym jest ze ustawienie wysokości tyłu motocykla poprzez regulacją w układzie dźwigni tylnego zawieszenia ma wpływ na geometrię motocykla (wirtualny kat główki ramy itp) jak i efektywność efektu ciągnięcia. 1. Jak dobrać optymalną wartość w regulacji. Na jakiej podstawie wprowadzać zmiany? 2. Wysokość tyłu a sagi zawiasów? 3. Plusy i minusy danej preferencji w ustawieniu. Wpływ na trakcję? Dzięki i Pozdrawiam Theodor P.S. Chodzi o motocykl drogowy Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Nikogo z wiedzą w tym zakresie? :wink: Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElwisDB Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 O coś takiego Ci chodzi ? http://www.scigacz.pl/Porady,8211;,ustawia...tylne,4517.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Niezupełnie. Tutaj jest opisane i to dość ogólnie ustawienie SAGu tylnego zawieszenia. Mnie chodzi o to jak regulacja wysokości tyłu wpływa na trakcję. I nie o wysokość w kwestii napięcia wstępnego sprężyny mi chodzi, a o wysokość ustawiana w systemie dźwigni zawieszenia. Jasne jest że czym wyżej tył, czyli czym większy kąt pomiędzy wahaczem a płaszczyzną podłoża tym większy efekt ciągnięcia i tym szybciej podnosi się tył przy wychodzeniu z zakrętu. Pytanie jakie to ma skutki negatywne i jak znaleźć ustawienie optymalne? Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Saul Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Z tego co pamiętam to jeśli przód jest niżej niż tył to motocykl ma tendencje do skręcania, jeśli tył jest niżej to motocykl ma tendencje do jazdy prosto. Wszystko zależy jak jeździsz i pod to się powinno ustawić zawieszenie. A w jakimś warsztacie nie mogli by Ci pomóc? Ps: Napisałem to co mi się kojarzy więc lepiej czekać na potwierdzenie mądrzejszych w tym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrbravo Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 ale Yuby wez daj jakies wymiary w cm co tam masz... 1. jak stoi jakis wymiar bazowy 2. jak stoi i podniesiesz tyl, ile zwiekszy sie wymiar 3. jak stoi i siadziesz ile zmniejszy sie wymiar ??? masz ustawiony na koncowke?? znaczy na twardo? kurde, nie rozumiem.... ;/ ja teraz nie jestem przy moto i nie moge sprawdzic ale ustawienie tego cholerstwa to caly dzien jazdy ze sruborketem w zebach... Cytuj General description: aktualnie brak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 ale Yuby wez daj jakies wymiary w cm co tam masz... 1. jak stoi Czy tylko ja odnosze wrazenie ze Bravo wyrywa Yubego? :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 ale Yuby wez daj jakies wymiary w cm co tam masz... 1. jak stoi jakis wymiar bazowy 2. jak stoi i podniesiesz tyl, ile zwiekszy sie wymiar 3. jak stoi i siadziesz ile zmniejszy sie wymiar No gdzie Yubego o takie cuda będziesz pytał... Skąd chłop ma to wiedzieć? Poza tym dla każdego bikera są inne ustawienia. Wzrost, masa, długość ramion, technika jazdy, wysokość, długość i kształt kierownicy. Na podstawie jego ustawień u siebie nic nie zrobisz. Zostaje opcja prób i błędów. Ja tak robiłem w GSX600F w którym wcale mi nie zależało na trakcji ale z ciekawości zacząłem mieszać. No i fajnie wyszło, po trzeciej próbie znalazłem ustawienia na których wręcz nieświadomie schodziłem na kolano na każdym rondzie w Londynie. Ot tak, jakby niechcący. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrbravo Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 znaczy ja na jego ustawieniach nie chce jezdzic tylko zastanowilo mnie to podniesienie tylu... ja mam ustawione pod siebie i w sumie nie wiem czy tyl mam jakos wysoko czy nie. przyjdzie wiosna to znowu cos sobie pokrece... :) Cytuj General description: aktualnie brak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Yuby, sagi mam ustawione pod swoja masę w kombi, kasku itd i zgodnie z zaleceniami ducati w tej kwestii. Wiem że motocykl z podniesionym tyłem ma inną geometrię i dzieki ostrzejszemu wirtualnemu kątowi glowki i skróconemu wyprzedzeniu jest łatwiejszy do "przewalenia". Szybciej też podnosi tył na wyjsciach z zakrętu. Pytanie tylko gdzie, kiedy i dlaczego pojawią się minusy takiego ustawienia? Analiza geometrii motocykla pozwala przypuszczać iż problem pojawi sie przy hamowaniu. Większy moment prostujący itp. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Ok, dzięki. Sprężyna standardowa o liniowej charakterystyce. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 27 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Jeśli chcesz podnieść tył przez zmiany w konstrukcji dźwigni tylnej jednostki centralnej nie pozostanie to bez wpływu na jej skuteczność. Np. jesli preferujesz twarde zestrojenie motocykla po zmianie może okazać się że w tylnym zawieszeniu brakuje Ci już możliwości regulacji lub odwrotnie. Ważne też będzie zachowanie kąta pochylenia samego amortyzatora. http://www.carbibles.com/suspension_bible_bikes.html w połowie strony jest animacja z solidworksa - to tak jako coś namacalnego dla wyobraźni bo pewne rzeczy na motocyklu trudno zauważyć nawet jeśli konstrukcja w Twoim motocyklu wygląda nieco inaczej. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2011 Jeśli chcesz podnieść tył przez zmiany w konstrukcji dźwigni tylnej jednostki centralnej nie pozostanie to bez wpływu na jej skuteczność. Np. jesli preferujesz twarde zestrojenie motocykla po zmianie może okazać się że w tylnym zawieszeniu brakuje Ci już możliwości regulacji lub odwrotnie. Ważne też będzie zachowanie kąta pochylenia samego amortyzatora. http://www.carbibles.com/suspension_bible_bikes.html w połowie strony jest animacja z solidworksa - to tak jako coś namacalnego dla wyobraźni bo pewne rzeczy na motocyklu trudno zauważyć nawet jeśli konstrukcja w Twoim motocyklu wygląda nieco inaczej. Bimbak, nie wprowadzam zmian w konstrukcji zawieszenia. Nie ma mowy o jakis brakach w zakresie regulacji z tytułu podniesienia tyłu. System zawieszenia w moim motocyklu pozwala na pełna regulację łacznie z regulacją wysokości za pomocą śruby rzymskiej w układzie dźwigniowym. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 28 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 No to mnie zaskoczyłeś. Byłem przekonany że robisz rzeźbę :D. W takim razie wszystko co napisałem - zakładam że producent pomyślał o zachowaniu kąta pochylenia jednostki centralnej - nie ma zastosowania. Podnosząc tył podnosisz i przesuwasz do przodu środek ciężkości. Poza tym co napisałeś myślę że możesz się spodziewać jeszcze zwiększenia skali regulacji na przodzie który teraz będzie musiał więcej pracować i pod wiekszymi obciążeniami. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2011 Poza tym co napisałeś myślę że możesz się spodziewać jeszcze zwiększenia skali regulacji na przodzie który teraz będzie musiał więcej pracować i pod wiekszymi obciążeniami. Wiem ze w dobrej wierze piszesz, ale bzdury. Nie moze się zwiekszać skala regulacji bo te skalę obliguje mechaniczna konstrukcja zawieszenia. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.