Skocz do zawartości

Ustawianie wysokości tyłu motocykla


theodor.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do wtajemniczonych

Jasnym jest ze ustawienie wysokości tyłu motocykla poprzez regulacją w układzie dźwigni tylnego zawieszenia ma wpływ na geometrię motocykla (wirtualny kat główki ramy itp) jak i efektywność efektu ciągnięcia.

 

1. Jak dobrać optymalną wartość w regulacji. Na jakiej podstawie wprowadzać zmiany?

 

2. Wysokość tyłu a sagi zawiasów?

 

3. Plusy i minusy danej preferencji w ustawieniu. Wpływ na trakcję?

 

Dzięki i Pozdrawiam

Theodor

 

P.S. Chodzi o motocykl drogowy

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezupełnie. Tutaj jest opisane i to dość ogólnie ustawienie SAGu tylnego zawieszenia. Mnie chodzi o to jak regulacja wysokości tyłu wpływa na trakcję. I nie o wysokość w kwestii napięcia wstępnego sprężyny mi chodzi, a o wysokość ustawiana w systemie dźwigni zawieszenia.

Jasne jest że czym wyżej tył, czyli czym większy kąt pomiędzy wahaczem a płaszczyzną podłoża tym większy efekt ciągnięcia i tym szybciej podnosi się tył przy wychodzeniu z zakrętu. Pytanie jakie to ma skutki negatywne i jak znaleźć ustawienie optymalne?

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to jeśli przód jest niżej niż tył to motocykl ma tendencje do skręcania, jeśli tył jest niżej to motocykl ma tendencje do jazdy prosto. Wszystko zależy jak jeździsz i pod to się powinno ustawić zawieszenie. A w jakimś warsztacie nie mogli by Ci pomóc?

 

 

Ps: Napisałem to co mi się kojarzy więc lepiej czekać na potwierdzenie mądrzejszych w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale Yuby wez daj jakies wymiary w cm co tam masz...

1. jak stoi jakis wymiar bazowy

2. jak stoi i podniesiesz tyl, ile zwiekszy sie wymiar

3. jak stoi i siadziesz ile zmniejszy sie wymiar

 

??? masz ustawiony na koncowke?? znaczy na twardo? kurde, nie rozumiem.... ;/

ja teraz nie jestem przy moto i nie moge sprawdzic ale ustawienie tego cholerstwa to caly dzien jazdy ze sruborketem w zebach...

General description: aktualnie brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale Yuby wez daj jakies wymiary w cm co tam masz...

1. jak stoi jakis wymiar bazowy

2. jak stoi i podniesiesz tyl, ile zwiekszy sie wymiar

3. jak stoi i siadziesz ile zmniejszy sie wymiar

 

 

No gdzie Yubego o takie cuda będziesz pytał... Skąd chłop ma to wiedzieć? Poza tym dla każdego bikera są inne ustawienia. Wzrost, masa, długość ramion, technika jazdy, wysokość, długość i kształt kierownicy. Na podstawie jego ustawień u siebie nic nie zrobisz. Zostaje opcja prób i błędów. Ja tak robiłem w GSX600F w którym wcale mi nie zależało na trakcji ale z ciekawości zacząłem mieszać. No i fajnie wyszło, po trzeciej próbie znalazłem ustawienia na których wręcz nieświadomie schodziłem na kolano na każdym rondzie w Londynie. Ot tak, jakby niechcący.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy ja na jego ustawieniach nie chce jezdzic tylko zastanowilo mnie to podniesienie tylu...

ja mam ustawione pod siebie i w sumie nie wiem czy tyl mam jakos wysoko czy nie. przyjdzie wiosna to znowu cos sobie pokrece... :)

General description: aktualnie brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yuby, sagi mam ustawione pod swoja masę w kombi, kasku itd i zgodnie z zaleceniami ducati w tej kwestii.

Wiem że motocykl z podniesionym tyłem ma inną geometrię i dzieki ostrzejszemu wirtualnemu kątowi glowki i skróconemu wyprzedzeniu jest łatwiejszy do "przewalenia". Szybciej też podnosi tył na wyjsciach z zakrętu. Pytanie tylko gdzie, kiedy i dlaczego pojawią się minusy takiego ustawienia?

Analiza geometrii motocykla pozwala przypuszczać iż problem pojawi sie przy hamowaniu. Większy moment prostujący itp.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz podnieść tył przez zmiany w konstrukcji dźwigni tylnej jednostki centralnej nie pozostanie to bez wpływu na jej skuteczność.

Np. jesli preferujesz twarde zestrojenie motocykla po zmianie może okazać się że w tylnym zawieszeniu brakuje Ci już możliwości regulacji lub odwrotnie. Ważne też będzie zachowanie kąta pochylenia samego amortyzatora.

http://www.carbibles.com/suspension_bible_bikes.html

w połowie strony jest animacja z solidworksa - to tak jako coś namacalnego dla wyobraźni bo pewne rzeczy na motocyklu trudno zauważyć nawet jeśli konstrukcja w Twoim motocyklu wygląda nieco inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz podnieść tył przez zmiany w konstrukcji dźwigni tylnej jednostki centralnej nie pozostanie to bez wpływu na jej skuteczność.

Np. jesli preferujesz twarde zestrojenie motocykla po zmianie może okazać się że w tylnym zawieszeniu brakuje Ci już możliwości regulacji lub odwrotnie. Ważne też będzie zachowanie kąta pochylenia samego amortyzatora.

http://www.carbibles.com/suspension_bible_bikes.html

w połowie strony jest animacja z solidworksa - to tak jako coś namacalnego dla wyobraźni bo pewne rzeczy na motocyklu trudno zauważyć nawet jeśli konstrukcja w Twoim motocyklu wygląda nieco inaczej.

Bimbak, nie wprowadzam zmian w konstrukcji zawieszenia. Nie ma mowy o jakis brakach w zakresie regulacji z tytułu podniesienia tyłu. System zawieszenia w moim motocyklu pozwala na pełna regulację łacznie z regulacją wysokości za pomocą śruby rzymskiej w układzie dźwigniowym.

 

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie zaskoczyłeś. Byłem przekonany że robisz rzeźbę :D. W takim razie wszystko co napisałem - zakładam że producent pomyślał o zachowaniu kąta pochylenia jednostki centralnej - nie ma zastosowania.

Podnosząc tył podnosisz i przesuwasz do przodu środek ciężkości. Poza tym co napisałeś myślę że możesz się spodziewać jeszcze zwiększenia skali regulacji na przodzie który teraz będzie musiał więcej pracować i pod wiekszymi obciążeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym co napisałeś myślę że możesz się spodziewać jeszcze zwiększenia skali regulacji na przodzie który teraz będzie musiał więcej pracować i pod wiekszymi obciążeniami.

Wiem ze w dobrej wierze piszesz, ale bzdury. Nie moze się zwiekszać skala regulacji bo te skalę obliguje mechaniczna konstrukcja zawieszenia.

 

 

 

 

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...