GANER Opublikowano 11 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2004 W moim bajku ostatnio pojawiło sie drżenie kiery :? ,wczesniej wystepowały jedynie na wolnych,a teraz jest prawie w całym zakresie obrotów :) Może kto mi wyjasni skąd toto sie wzieło,no i jak z tym walczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 11 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2004 Opony w jakim stanie ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 12 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2004 W moim bajku ostatnio pojawiło sie drżenie kiery :? ,wczesniej wystepowały jedynie na wolnych,a teraz jest prawie w całym zakresie obrotów :) Może kto mi wyjasni skąd toto sie wzieło,no i jak z tym walczyć? z tego co piszesz domyslam się że piszesz o drganiach podczas postoju. Niewiem jak mocowany jest silnik w Twoim koniu do ramy ale może warto pooglądać i ewentualnie skorygować naciąg śrub mocujących go do ramy. Drugą sprawą jest czy Twój silnik pracyje równo na wolnych obrotach. Może skład mieszanki masz zbyt bogaty i to powoduje nierówną pracę w całym zakresie obrotów i stąd te drgania kierownicy (cały czas rozumiem, że nie piszesz o sytuacji drgania kierownicy podczas jazdy - tzw shimmie). Inną sprawą są np świece - może juz czas na nie? Takie drobiazgi powodują wypadanie cykli pracy a to powoduje drgania silnika przenoszące sie na ramę. Ostatnia rzecz która mi przyszła do głowy to czy np nie masz teraz zdjętych/zmienionych na inne ciężarków na kierownicy (na końcówkach kierownicy) ich obecność w tym miejscu powoduje wzrost bezwładności kierownicy a przez to uspokaja ją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 12 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2004 Sprecyzuj czy chodzi o drgania pochodzące od silnika czy powodowane są niestabilnością układu jezdnego.Te pierwsze będą raczej wysokiej częstotliwości , coś jak mrowienie , czy rozmazywanie obrazu w lusterkach, natomiast te od układu jezdnego będą miały o wiele niższą częstotliwość. Bez tych informacji dyskusja w połowie będzie jałowa bo nie wiemy konkretnie gdzie jest źródło drgań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GANER Opublikowano 12 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2004 Sprecyzuj czy chodzi o drgania pochodzące od silnika czy powodowane są niestabilnością układu jezdnego.Te pierwsze będą raczej wysokiej częstotliwości , coś jak mrowienie , czy rozmazywanie obrazu w lusterkach, natomiast te od układu jezdnego będą miały o wiele niższą częstotliwość. Bez tych informacji dyskusja w połowie będzie jałowa bo nie wiemy konkretnie gdzie jest źródło drgań. Sorry ale zaspałem :oops: Zródłem wibracji jest silnik oczywiscie :idea: ,Co prawda łapie lekką shimmy ale to nie o tym tym razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiewiór81 Opublikowano 12 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2004 Ooo, interesujący temat, miałem pytać o to samo - co może być źródłem wibracji pochodzących z silnika? Ciekawe jest to, że silnik na wolnych obrotach pracuje dość równo, po przygazowaniu wpada w wibracje, które całkowicie ustają w zakresie 5 - 5,5 krpm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwierzak Opublikowano 12 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2004 Ja u siebie miałem wibracje od 5 do 6,5 tyś/obr, ale po odebraniu moto od mechanika, gdzie miałem robione regulacje i synchronizacje gaźników, wibracje jak na razie ustały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 12 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2004 Ooo, interesujący temat, miałem pytać o to samo - co może być źródłem wibracji pochodzących z silnika? Ciekawe jest to, że silnik na wolnych obrotach pracuje dość równo, po przygazowaniu wpada w wibracje, które całkowicie ustają w zakresie 5 - 5,5 krpm. Prawdopodobnie silnik przenosi drgania na rame przez cały czas a w pewnych zakresach obrotów dochodzi do rezonansu drgań i wzrostu/zaniku amplitudy. Niestety w silniku tłokowym innym niż rzedowa 6 nie da sie w 100% spowodowac samowyważenia mas poruszających sie w silniku. Powoduje to zawsze powdstanie drgań mniejszych lub wiekszych. Mozna oczywiście stosować wałki wyrównoważające ale to jest rozwiązanie ciężkie, wprowadzające dodatkowe elementy ruchome a przez to zwiększające bezwładność silnika a w moto nie o to chodzi... Niestety z teorii drgań charmonicznych nigdy nie byłem orłem wiec mogę się mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 13 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2004 Jeżeli silnik jest w porządku, synchronizacja gaźników ok., to jeżeli silnik jest mozowany do ramy poprzez silentbloki po prostu one mogły się zużyć.I silnik zamiast być izolowany przenosi drgania bezpośrednio na rame. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GANER Opublikowano 13 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2004 A czy wine za to mogą ponosić gazniki tj.synchronizacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 13 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2004 Tak, nie zsynchronizowany silnik będzie generował wibracje.Jeżeli suwy pracy sa nie równe ( przez różne napełnianie cylindrów spowodowane niezsynchronizowanie gaźników ) to silnik będzie pracował nierówno i z wibracjami.Tyle że to musiał by być marginalny przypadek z naprawdę fatalnie ustawionymi gaźnikami.Jeżeli XJR ma silnik zawieszony na elementach gumowych to na nie zwrócił bym uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GANER Opublikowano 13 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2004 Jeżeli XJR ma silnik zawieszony na elementach gumowych to na nie zwrócił bym uwagę. Ma ,i bede musiał je sprawdzić,ale na co zwrócić uwage :?: :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 13 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2004 Na ich stan a konkretnie samej gumy.Czy czasem nie jest zużyta, spękana , albo w okulej jej nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 13 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2004 Cze....Możesz podczas pracy silnika (w zakresie obr. gdzie najbardziej występują drgania) spróbować podważyć silnik do góry lub na boki w miejscach mocowania (łapka - duży wkrętak - delikatnie ) Jeśli podczas tego doświadczenia wyczujesz znaczną różnicę to są „zwalone poduszki" silnika.Może też być inna przyczyna sprawdź mocowanie rur wydechowych - tłumika innych elementów silnika które mogą się stykać z ramą. Zobacz mocowanie zbiornika paliwa.Pozdr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GANER Opublikowano 31 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2004 Odswieżam nieco temat .Wiec tak:-poduszki mocujące silnik wymienione-gazniki zsynchronizowane-zawory wyregulowane-wszystkie sruby podokrecaneA wibracje nadal są :) Może ktos ma jeszcze jakies sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.