Skocz do zawartości

rozrząd st 1100 pan european


konrad1f
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nabyłem na części pan europę st 1100 z zerwanym paskiem rozrządu

postanowiłem jednak zobaczyć co i jak bo może silnik byłby jednak do odratowania

dzisiaj ja trochę rozebrałem i dostałem się do rozrządu

przyczyną zerwania paska była sprężyna od napinacza, która musiała się urwać i dostała się pomiędzy pasek rozrządu a koło pasowe prawej głowicy

najprawdopodobniej założę nowy pasek i spróbuję odpalić ścierwo :biggrin:

 

koło pasowe było zablokowane w punkcie gdy zawory ssące były zupełnie zamknięte a jedna para zaworów wydechowych była lekko uchylona więc duże prawdopodobieństwo że będą całe

jeśli chodzi o lewą głowicę to też zastałem ją w pozycji gdy wszystkie zawory były zamknięte ale może po prostu tak się wszystko potem ułożyło jak już pasek się zerwał

i tak się zastanawiam - czy jeśli luzy zaworowe są prawidłowe to zawory są proste?

bo tak na chłopski rozum - jeśli były by pogięte to raczej do końca by się nie zamknęły, więc jeśli krzywka by na szklanki akurat nie naciskała to powinien powstać dużo większy luz pomiędzy krzywką a szklanką

czy dobrze rozumuję?

 

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumujesz dobrze, ale "są sprawy o których filozofom się nie śniło"

Nie da się pokręcić silnikiem ręcznie? Wtedy by się okazało...

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się pokręcić silnikiem ręcznie? Wtedy by się okazało...

ale co by się okazało? przecież pasek jeszcze nie zamontowany :icon_razz:

oczywiście wszystkimi trzeba wałami (korbowym i rozrządu) można niezależnie bezproblemowo kręcić

 

jak zamontujesz pasek rozrządu to sprawdz ciśnienie sprężania, to powinno dać odpowiedz

w wielu tematach

no właśnie mam trochę stracha, gdyby jednak się okazało że coś by było nie tak - żebym nie narobił młynu totalnego

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

delikatnie rozrusznikiem pokręć bez zapłonu

 

toś mu doradził :biggrin:

chyba Cię Bóg opuścił

bez paska rozrządu chcesz pokręcić rozrusznikiem?

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym jak można "delikatnie" zakręcić? :biggrin:

rozrusznik albo kręci albo nie :icon_razz:

jak mnie najdzie to zakładam pasek, spróbuję ręcznie pokręcić wałem korbowym, jak będzie dawało się okręcić to próbuje odpalić - może nic nie pierdyknie :bigrazz:

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toś mu doradził :biggrin:

chyba Cię Bóg opuścił

bez paska rozrządu chcesz pokręcić rozrusznikiem?

 

no bo były porady by sprawdzić kompresję ahhahahah

Ale to nie było trafione fakt

Edytowane przez thobeta

Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zamontujesz pasek rozrządu to sprawdz ciśnienie sprężania, to powinno dać odpowiedz

w wielu tematach

Chyba pierwszy raz calkowicie sie zgodze z Bikerider'em :)

Zaloz pasek rozrzadu, jesli jest mozliwosc recznie zakrecic walem to zakrec i zobacz czy nie czuc kolizji. Jesli nie czuc wiekszych oporow to zmierz kompresje.

Teoretycznie jakby sie zgiely zawory to luzy bylyby wieksze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co by się okazało? przecież pasek jeszcze nie zamontowany :icon_razz:

oczywiście wszystkimi trzeba wałami (korbowym i rozrządu) można niezależnie bezproblemowo kręcić

Touche :) dałem letko ciała. Myślałem o poruszeniu wałkami rozrządu, to by wyszło czy zawory krzywe. Ale to takie tam rady na odległość ;)

 

życzę Ci żeby było cacy - Paneuropean to pikne moto....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można sprawdzić szczelność zaworów bez zakładania paska.Ustawić trzeba zawory danego cylindra w pozycji zamkniętej i dmuchnąć do cylindra przez świecę.Mam zrobioną rurkę z gwintem świecy.Można użyć kompresora albo dmuchnąć ustami.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba pierwszy raz calkowicie sie zgodze z Bikerider'em :)

doprawdy? to mi na prawde ulżyło,

 

wracając do tematu, to moim zdaniem nie możesz liczyć na to że założysz pasek i będzie git.

tego typu systemy rozrządu są kolizyjne, w wypadku zerwania paska czy łancucha.

nawet jeżeli tłok nie udeżył w zawór, to jest bardzo duże prawdopodobieństwo że zawory udeżyły o siebie-

ssący w wydechowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można sprawdzić szczelność zaworów bez zakładania paska.Ustawić trzeba zawory danego cylindra w pozycji zamkniętej i dmuchnąć do cylindra przez świecę.Mam zrobioną rurkę z gwintem świecy.Można użyć kompresora albo dmuchnąć ustami.

 

ten pomysł mi się podoba ;)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ten pomysł mi się podoba ;)

 

A mnie się nie podoba taka partyzantka bo nic nie napisano o konieczności zablokowania mechanicznie wału korbowego a w momencie dmuchnięcia z kompresora spowodujemy gwałtowne przestawienie wału i nieuchronną kolizję zaworów z tłokiem.

Najpierw wypada kupić paski rozrządu. Potem zdemontować wałki rozrządu na głowicy gdzie zerwał się pasek, odłożyć je na półkę i dopiero wtedy przy pomocy redukcji oraz kompresora sprawdzić na tej głowicy czy zawory są proste.

W następnej kolejności ustawić zgodnie z zaleceniem manuala wał korbowy oraz wałki rozrządu i zamontować pasek wraz z napinaczem.

Sprawdzić poprawność montażu i można teoretycznie odpalać silnik bez obawy uszkodzenia zaworów.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze - spokojnie

u mnie jest jeszcze większa partyzantka

motocykl rozebrałem w garażu podziemnym a jedynymi narzędziami jakimi teraz dysponuję jest zestaw kluczy nasadowych i wkrętaków - więc o kompresor nie musisz się bać - raczej zastosował bym rurkę i dmuchnął ustami :bigrazz: a to raczej nie spowoduje cofnięcia tłoka (można by też użyć troszkę oliwy by "uszczelnić" tłok/cylinder)

 

pasek rozrządu jest na szczęście jeden - kosztował całe 45zł (dla porównania oryginał w hondzie 317zł)

 

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...