Skocz do zawartości

LPG w moto


Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko fajnie silnik da rade na LGP nie ma wpływu na zużycie silnika nie wiem dlaczego niektórzy piszą jakieś bajki o wypalaniu gniazd zaworowych sam bym sobie chętnie założył do moto tylko gdzie ten zbiornik bo na pewno nie założę sobie kufra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie silnik da rade na LGP nie ma wpływu na zużycie silnika nie wiem dlaczego niektórzy piszą jakieś bajki o wypalaniu gniazd zaworowych sam bym sobie chętnie założył do moto tylko gdzie ten zbiornik bo na pewno nie założę sobie kufra

 

 

Popytaj się ludzi, którzy posiadają w samochodach LPG i mają najechane ponad 100kkm na gazie. Wtenczas może będziesz w stanie pojąć dlaczego niektórzy piszą jak to nazwałeś "bajki".

 

milicjaforum.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli gaz był zakładany w jakiejś stodole, lub jeździ sie do upadłego bez kontroli czy regulacji a instalacja gazowa wymaga regularnych przeglądów zresztą jak wszystko. Do tego większość użytkowników chce jak najmniejszego spalania przykręca sie dawke gazu do minimum i później wychodzą takie kwiatki jak wypalone zawory czy gniazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając wszelkie normy prawne, które nie dopuszczają zainstalowanie gazu w moto, teoretycznie silnik z CBR 1000f powinien poradzić sobie z LPG. Pierwsze co mogłoby paść to gaźniki oraz wypaleniu uległyby gniazda zaworowe. Pierścienie też pewnie nie pozostałyby obojętne na gaz i CeBRa zaczęłaby olej łykać. Kiedyś widziałem trike z LPG ale to zupełnie inna bajka.

farmazony..

 

Silniki motocyklowe są tak wyżyłowane, że spokojnie gaz przetrawią. Problem z wypalanymi gniazdami dotyczył starych pieców, przystosowanych do beny ołowiowej. Doprężenie oraz wysokoobrotowość nowoczesnych silników raczej będzie świetnie działać z gazem. Nie wiem jak zniosłyby pracę na sucho przepustnice podciśnieniowe w gaziorach.

 

ale słuchajcie gdy bym nawet założył gaz do moto to chyba bym się nie chwalił diagnoście czy policjantowi, butla była by w kufrze parownik pod gaźnikami wszystko zasłonięte i nikt by nic nie wiedział :icon_mrgreen:

Co z tą żywotnością tego silnika czy by wytrzymał bo mam na podejściu 1000f-ke i chętnie bym się pobawił puki jest zima, bo myślę że warto było by to przetestować i może gdzieś wtedy opisać jak wypali pomysł

Miał bym zamiar wewalić mu najprostszą instalację jaka istnieje, na codzień prowadzę warsztat samochodowy więc bym sobie z tym poradził bezproblemowo pytanie tylko jak długo to by chodziło?(1000f-ka ma przejechane 90klocków) oleju nie bierze ani kropli, silnik dzwon

 

Mówisz o I-szej gen? Najprostszej bym nie wsadzał- pokusiłbym się o bardziej zaawansowaną - z lambadą i krokulcem, z uwagi na bardziej precyzyjne dozowanie mieszanki. Z drugiej strony - przy zdrowym piecu i w miarę mocnym podciśnieniu w całym zakresie obrotów mikser powinien spokojnie opanować temat. Trzeba tylko pamiętać o przestawieniu zapłonu.

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze kojarze gas ma większą liczbe oktanową od benzyny coś ok 102okt. Jest bardziej odporny na spalanie stukowe, żeby to wykorzystać i mieć troche więcej mocy trzeba przyspieszyć zapłon. Sam tak zrobiłem w Astrze i jedyne co zauważyłem to lepiej idzie od dołu. Podobno trzeba by jeszcze splanować głowice w celu zwiększenia ciśnienia sprężania. Jeśli źle pisze to niech mnie ktoś poprawi :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób przestawiłeś zapłon sterowany elektronicznie?

 

Słyszałem że gaz podnosi temperaturę spalania w komorze silnika o 100 stopni C i stąd mogą płynąć pewne ubytki dla trwałości silnika. Jednakże sam mam juz 3 auto z instalacją gazową i nikt mnie nie przekona, że gaz uszkadza silnik. Zarówno w kredensie, golfie jak i obecnie w Vectrze silnik chodzi idealnie bez objawów spadku mocy czy połykania oleju.

 

Warto zwórócic uwagę na fakt, iż nie które silnik do których montuje sie LPG wymagają dodatkowego smarowania zaworów (fordowskie Zetec) jest to chyba związane z materiałem, z którego wykonano zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...