Skocz do zawartości

Kawasaki gpz 1000 rx


Gość edek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Na wstępie powiem ze jestem nowy na tym forum. Pojawiłem się tu, ponieważ w moim życiu pojawiła się nowa ślicznotka, tak tak... Mam na myśli Kawe gpz 1000 rx

 

Pisze z prośbą żebyście mi tu wypisali wszystko co o niej wiecie bo po pierwsze na necie mało jest o tym modelu ( pewno dlatego ze wychodził tylko przez 3 lata ), po drugie miałem małą styczność z czterosuwami ( przesiadłem się na tą Kawę z Mz Etz 251 ) i po trzecie lepiej jest znać odczucia doświadczonych motocyklistów niż ,,suche" informacje i statystyki z neta...

Przejechałem nią już jakieś 350km , ponieważ musiałem wrócić z miejsca zakupu do swojego domciu. Nie mogę wydać jednoznacznej oceny bo wracałem 24.11.2010 kiedy to już były kiepskie warunki pogodowe ( padał gdzie nie gdzie śnieg i było ślisko ). Ale ogólnie fajnie mi sie ją prowadziło, niby dosyć ciężki motocykl ale super wykonuje sie nią nawet takie manewry jak zawracanie itp itd.

Jedyne co to tyle ze mała koleina na drodze i masakrycznie nią rzucało ze raz prawie bym leżał i tu moje pytanie czy to może być wina przedniej opony? Podobno jest strasznie już zjechana. Nie wiem jak to jest w takich ciężkich motorach ale np jak w MZecie jeździłem na łysej to wcale tego tak nie czułem...

Proszę tez jak już wcześniej wspomniałem o wszelakie info o tym modelu, jakieś dane techniczne, porównania do innych motocykli ( np moc,hamulce, prowadzenie itp ). Wasze odczucie czy ten motocykl fajnie się prowadzi czy nie. Czy jest mocny i wart uwagi. Najczęstsze problemy z nim. Jego wady i zalety.. No wszelkie wasze spostrzeżenia plus odpowiedź na moje pytanie co do rzucania na koleinach...

 

Z góry dzięki i szerokości!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

az dziwne ze nikt jeszcze nie pisze ze z 20KM na 120, ze taki mlody na takie duze moto itp :bigrazz: czasem pisza ze starsze modele sa wrazliwe na stan opon .jechalem kiedys na suzuki1100ef ibujalo mnie regularnie raz w lewo raz w prawo, ale nie wiem czy wymiana opon pomogla .co do kolein to im szersza opona tym gorzej. jezdzac na etz w ogole nie zauwazalem tego zjawiska na naszych drogach a po zmianie na vtr to jakbym w szyny wjechal. GPZ zawsze mi sie podobaly wiec zycze udanej eksploatacji.ale sprzet zwlaszcza przy swoich latkach na pewno bedzie wymagal troskliwej opieki.raczel bym sugerowal spokojna turystyke niz szalenstwa (takze ze wzgledu na brak doswiadczenia) powodzenia. rzuc jakies zdjecia bo to rzadki sprzet

Edytowane przez rom996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiek tu nie ma znaczenia, liczy sie to co kto ma w głowie. Trzeba wiedziec kiedy jechać spokojnie a kiedy można podkręcic manetkę... Ja z MZ przesiadlem sie na rexa i odrazu wracalem 400 kilometrów nim do domu i jakoś dałem rade(-:

 

P.S. Będe w domu to wrzuce foty (-:

 

Łapaj linki do fotek( narazie mam mało ):

 

http://img443.imageshack.us/img443/6465/76404086.png

 

http://img641.imageshack.us/img641/6854/kawasilnik.jpg

 

http://img35.imageshack.us/img35/8898/kawazboku.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra a orientuje się ktoś z czego można dorobić uszczelkę do miski olejowej w takim motocyklu? oraz:

1.I ile by kosztowała wymiana uszczelki w serwisie?

2.Ile kosztuje regulacja i synchro gaźników?

3. Ile wymiana linki od gazu?

4. Wymiana linki od sprzęgła ?

5. Czy za pomalowanie moto 400 zł to dużo?

Edytowane przez Witcher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra a orientuje się ktoś z czego można dorobić uszczelkę do miski olejowej w takim motocyklu? oraz:

1.I ile by kosztowała wymiana uszczelki w serwisie?

2.Ile kosztuje regulacja i synchro gaźników?

3. Ile wymiana linki od gazu?

4. Wymiana linki od sprzęgła ?

5. Czy za pomalowanie moto 400 zł to dużo?

 

 

Z polonitu, gambitu etc. (to to samo ale istnieje kilka nazw), ewentualnie kupić w Kawasaki koszt ok 50zł.

1. ok. 100-150zł

2. 100zł zewnętrzna 200-250 z czyszczeniem

3. 30-50zł

4. j.w.

5. czy żółty to najlepszy kolor? :) to zależy jak, w jaki i ile kolorów, ile elementów itd. 300zł to cena profesjonalnego polakierowania jednego elementu, a 400zł to cena polakierowania na wzór fabryczny więc sobie sam odpowiedz.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe dobre 100 zl - 150zl Tym w serwisach sie juz w dupach poprzewracało-dzwonilem do najblizszego serwisu (tataserwis w koszalinie) to chca 250-300 zl za zmiane uszczelki!!!

 

P.S. Gosciu powiedzial jeszcze ze jak rocznik 88 i uszczelka niebyla zmieniana to stare sruby w kolektorze sa nie ruszane i moga sie pourywac i jeszcze jakies szpilki to wtedy bedzie mi naliczal roboczgodziny - masara. Własnie pytaniez tym zwiazane - faktycznie grozi mi ze sruby beda robic problemy czy jakies szpilki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu odkręcałem miskę olejową w mojej GPz 900R (rocznik 85) czyli takiego samego silnika jak w GPZ 1000RX.

Nie miałem żadnych problemów z jej odkręceniem i zdjęciem, jedynym problemem było usunięcie starej uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witcher, dawno temu gdy byłem trochę młodszy od Ciebie też jeździłem MZ i marzyłem o "japończyku", każdy nawet zajeżdżone padło było dla mnie niczym bóstwo, na szczęście miałem starszych kolegów oraz Tatę, którzy wyperswadowali mi zakup kilku egzemplarzy, które chciałem kupić bo były japońskie i tanie, a ja nie miałem więcej kasy. Widzę, że ty nie masz starszych kolegów albo wolisz się uczyć na swoich błędach :) Trzeba mieć dużo kasy by doprowadzić to coś co było kiedyś motocyklem do pierwotnego stanu, lepiej było kupić maszynę o mniejszej pojemności, prostrzej budowie, popularniejszego, tańszą w utrzymaniu i doprowadzeniu do stanu używalności. Nie chcę krakać ale wtedy miał byś większą szansę na cieszenie się jazdą, zamiast każdą zdobytą częścią :banghead:

Mam następcę Twojego motocykla i zdaję sobie sprawę ile kosztuje utrzymanie w dobrym stanie takiej leciwej już maszyny.

 

 

 

Pozdrawiam

Januszm

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sie składa ze ojca nie mam... A koledzy to koledzy, jak mam własne zdanie o czyms to niewiele maja do powiedzenia... Jak postawie tą maszynę na nogi to jeszcze bedą mi jej zazdroscic (juz sie im oczy swiecą). Jakos sobie poradze... Jak narazie wcale niej est az tak duzo do zrobienia... A ja jestem taki ze lubie starsze maszyny z duszą. Dla mnie taka Kawa to perełka, wole ją niż jakąś honde cbr z 2005roku. Oczywiscie kiedys kupie jakis egzemplarz z mlodym rocznikiem ( marzę o Hondzie Blackbird ) żeby robic jakies dluuuugie trasy bez obawy ze cos mi sie rozchrzani ale Gpzete i tak zostawie ( na zloty, krotsze trasy itp ) - to klasyk i do tego mocny(-:

Edytowane przez Witcher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dziś przyjrzałem sie dokładniej z którego miejsca olej kapie z miski...i kapie z góry od strony przedniej zębatki i spływa w miejscu gdzie wychodzi wajcha od zmiany biegów... Przy duzych obrotach to leci ciurkiem:/ a jak kawa zimna stoi to wcale nie kapie... To może być uszczelka?Cos zaczynam w to wątpić skoro kapie z góry miski... :/

Jakieś pomysły?

 

P.S. Zdaje mi sie ze jak wezme olej na palec i powącham to czuc benzyną... co to znaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czym polega ta próba?

P.S. slyszalem tez ze moze poprostu gazniki rozregulowane i nie przepala mi calego paliwa i stad tez paliwo...

 

Albo moze mi paliwo dostaje sie przez walnietą uszczelke u góry miski olejowej... bo skądś ten olej kapie... moze u góry uszczelka walnieta albo simering od zebatki... i tedy dostaje sie paliwo bo mam cos z kranikiem i nieraz mi cieknie po wezyku paliwo i kapie na dół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę ten model ma elektryczną pompę paliwa więc opcja z nieszczelnym kranikiem odpada, może mieć zbyt bogatą mieszankę, której do końca nie spala i dostaje się ona do oleju. Tak jak wcześniej wspominałem, kupiłeś duży problem a widzę, że o mechanice nie masz zbyt wiele pojęcia, sprzedaj go w te pędy i kup coś prostrzego w lepszym stanie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próba olejowa polega na zmierzeniu ciśnienia na każdym cylindrze i zapisania wyników najlepiej na kartce. Później w każdy gar wstrzukujesz niewielką ilość oleju ok 5 max 10ml i w miare sprawnie i szybko mierzysz ciśnienie. Porównujesz z danymi z serwisówki i danymi przed wlaniem oleju. Oczywiście przydałoby się aby były wyregulowane zawory też.

 

Drugą opcją może też być jak napisał Januszm. Zbyt bogata mieszanka, Możesz to sprawdzić po kolorze świec zapłonowych. Prawidłowo ustawione gaźniki dają na świecy kolor kawy z mlekiem. Porównaj kolory z tym http://www.skuterypolnoc.fora.pl/tymczasow...onowej,119.html

Aha i przed sprawdzeniem świec niech motocykl pochodzi trochę bez ssania a najlepiej jakbyś tak z 20km sie przejechał.

Edytowane przez damian155
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...