Skocz do zawartości

czy w docieraniu chodzi tylko o to żeby nie przegrzać ??


michoa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Michoa, przeciez jest watek o docieraniu w mechanice ogolnej.

Wynika z niego ze zeby dotrzec musisz silnik obciazyc i jednoczesnie nie przegrzac. Mowi rowniez sporo o skladaniu silnika.

Oddajac zespol tlok / cylinder komus do zrobienia szlifu i nie sprawdzajac nawet co on robi - no jest to co najmniej lekkomyslne.

Czy wiesz chociaz czy cylinder byl honowany, a jezeli tak czy myles go woda z mydlem ?

Osobiscie watpie.

Pytania radze zadawac przedtem niz cos zrobisz, nie potem.

Rady kolegow dobre, ale wazna jest rowniez metoda skladania silnika, po to zeby uzyskac jego max dlugosc przebiegow miedzyremontowych.

teraz silnik trzeba rozgrzac spokojna jazda, wiec niezbedny jest zakup termostatu a potem obciazyc go kilka razy do co najmniej 80% mozliwosci i obrotow na nizszych biegach i powinno byc dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nsr nie ma 30 koni od tego zacznijmy. Raczej cos koło 24 25... dalej patrz na moment obr.. Masz źle ustawiony bądź juz w krytycznym stanie zawór wydechowy. Ten silnik normalnie bardzo łagodnie rozwija swoją moc. Jedzie raczej od dołu.

 

stary ale wybacz ale wiem co mam i nie siej herezji w dodatku nie na temat :D pisałem że ten silnik w NSR ma inne dysze, inny dyfuzor i ma mniejszą moc...w CRM ma więcej mocy choćby przez większe dysze....to nie jest DOKŁADNIE ten sam silnik co nsr......

 

sam widzisz że jak piszesz o ,,dole'' w crm to damiano cie wyśmiał, powiedz komukolwiek że crm ma dół to padnie ze śmiechu...poniżej 7 tys obr to da sie jechać na wycieczkę na 4 biegu 50km/h i to bez wyprzedzania czy dynamicznej jazdy a latanie w terenie poniżej 7tys ? zapomnij.....

 

Ale żeby dobrze rozgrzać silnik musisz założyć termostat.Bez niego silnik będzie nie dogrzany.

 

będe szukał

 

Warto wspomnieć, że motocykle wyczynowe pracują na mieszance 30:1 (dwutakt)

 

moja nie ma dozownika i chodzi na 1:30 non stop z syntetycznym midlandem, czasem 1:35 jak już jest mało oleju :D uboższej w olej nie daje, zresztą każdy mój 2T na takich lata....czy to ogar czy cz czy mtx czy crm zawsze 1:30 ....

 

Wynika z niego ze zeby dotrzec musisz silnik obciazyc i jednoczesnie nie przegrzac. Mowi rowniez sporo o skladaniu silnika.

Oddajac zespol tlok / cylinder komus do zrobienia szlifu i nie sprawdzajac nawet co on robi - no jest to co najmniej lekkomyslne.

Czy wiesz chociaz czy cylinder byl honowany, a jezeli tak czy myles go woda z mydlem ?

Osobiscie watpie.

Pytania radze zadawac przedtem niz cos zrobisz, nie potem.

Rady kolegow dobre, ale wazna jest rowniez metoda skladania silnika, po to zeby uzyskac jego max dlugosc przebiegow miedzyremontowych.

 

nie myślałem że remont 2T ma tak wiele niuansów, tyle co wiedziałem zrobiłem, widać odwaliłem kaszanę, trudno człowiek uczy sie na własnych błędach...

 

niestety nie mam możliwości sprawdzenia czy osoba która to robiła zrobiła dobrze czy źle bo nie posiadam takiej wiedzy żeby to zrobić i zapewne narzędzi....

 

cylinder myłem rozpuszczalnikiem, i przedmuchałem kompresorem, potem nasmarowałem olejem do mieszanki i poskładałem

 

teraz silnik trzeba rozgrzac spokojna jazda, wiec niezbedny jest zakup termostatu a potem obciazyc go kilka razy do co najmniej 80% mozliwosci i obrotow na nizszych biegach i powinno byc dobrze.

 

yyyy znaczy jak koniec docierania na kilku ostrzejszych jazdach ?? i nie muszę 500km przejechać na spokojnie ?? czy to zależy od tego czy cylinder był honowany czy nie i jaki luz ??

 

ja sie na tym nieznam mtxa kupiłem po remoncie to też docierałem 500km jazda do 7 tys obr i studzenie co 15km do zimnego a było to wiosną i po dotarciu latała jak wściekła aż czasem mnie przerastała..........nie jestem przekonany do ,,agresywnego'' docierania, nie jednemu już przez to silnik sie rozsypał a od ,,spokojnego'' nikomu......ale jednak nudze sie w domu pozatym uwielbiam latać po śniegu, błocie sezon bez zimy i wiosennych roztopów na moto to sezon zmarnowany :buttrock: w zimę nie jest możliwe zrobienie 500km z prędkością 50km/h bo chyba bym zamarzł, pozatym mam dosyć nachalnych kontroli policji jak jadę jednośladem w -10 po oblodzonej drodze :D

 

 

ogólnie puenta tematu jest taką że było tego silnika nie ruszać, i bym teraz katował bez zastanowienia, chyba że przestała by palić :D czy bym ją przegrzał czy niedogrzał i tak by nic sie nie stało a tak sprawiłem sobie zimę przed komputerem fuck :(

 

 

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na przyszłość jeszcze dodam:

 

Fazowanie okien obowiązkowe, szybko można sobie zniszczyć tłok i pierścienie.

 

Higieniczny montaż to sztuka, polecam kupić sobie białe rękawiczki(koszt 5zł) każdy element ma być tak czysty, żeby na rękawiczkach nie został po nich ślad.

 

Remont musimy robić świadomie czyli jak oddajesz komuś cylek do szlifu to przy odbiorze prosisz o pomiar. Staramy się używać narzędzi profesjonalnych.

 

Przy składaniu sprawdzamy uszczelki cylindra jak leża, czy nie zasłaniają kanałów i nie dajemy tam żadnego sylikonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fazowanie okien obowiązkowe, szybko można sobie zniszczyć tłok i pierścienie.

 

nie wiedziałem nigdy nikt z moich znajomych tego nie robił, a motocykle latają jak opętane :D

 

Przy składaniu sprawdzamy uszczelki cylindra jak leża, czy nie zasłaniają kanałów i nie dajemy tam żadnego sylikonu.

 

to akurat wiem

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co mówię na temat średnich obrotów tego silnika. Mieliscie cos nie tak z zaworem. Silnik aprili moge nazwać mocniejszym od nsr z podkreśleniem wysokich obrotów kosztem niższych. Tam zawór wydechowy ma na celu wyrównanie przerbiegu momentu obrotowego. Tak samo jest w nsr, jeżeli silnik nagle odzywa przy 7 tys jest to wina zaworu wydechowego. I nikt mi nie powie że tak nie jest bo jeździłem na crm z nówką silnikiem po małym przebiegu. Łopatki zaworu wydechowego MUSZĄ być na określonej odległości od pierścieni. 0.1mm chyba ? Zwiekszenie tego wymiaru o dyche daje już spadek mocy poniżej rezo o ok 1/3. Testowane to w rotaxie. W nsr tak samo to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1:30 to trochę przesadzasz według mnie,to nie jest mała pierdziawka kręcąca 15tys i więcej , zalej kiedyś 1:50 to zobaczysz różnicę w oddawaniu mocy .

do wszystkich sprzętów tak lałem i zawsze wał pływał w oleju

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiedziałem nigdy nikt z moich znajomych tego nie robił, a motocykle latają jak opętane :D

to akurat wiem

 

A czy widział kolega kiedyś nowy cylinder? Każdy prawidłowo wykonany cylinder (nawet ten, w który wciska się tuleję - np. ProX) posiada fazowane okna kanałów ssących i wydechowych. To podstawa. Byle "kaszaniarz" poprawnie tego nie wykona. Nie wspominając o honowaniu powłoki (nawet nikasil się honuje - diamentowa honownica).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie z całym szacunkiem ale zbaczamy z kursu przed nami góra lodowa :D

 

czyli reasumując, mam kupić termostat, przy docieraniu nie przegrzać teraz pytanie ile to wkońcu docierać ?? 100km, 200km, 500km, wcale ?? ma wpływ na to luz spasowania i czy był honowany garnek czy nie ??

 

zalej kiedyś 1:50 to zobaczysz różnicę w oddawaniu mocy .

do wszystkich sprzętów tak lałem i zawsze wał pływał w oleju

 

w mtx nie było różnicy, oprócz dymienia, w ogarze też nie było, może i bym zaoszczędził pare groszy na oleju ale szkoda ryzyka....jackuzy chyba swoja zatarł na 1:50 po co mi ryzykować, tyle kasy wywaliłem i teraz zaoszczędzę 10 zł na oleju a będzie czekał mnie remont ??

 

Łopatki zaworu wydechowego MUSZĄ być na określonej odległości od pierścieni. 0.1mm chyba ?

 

nie da sie ty chyba nigdy tego zaworu nie widziałeś, on nie porusza sie idealnie góra dół, jakby łopatki przy zaworze 100% zamkniętym były 0.1mm od pierścieni to jakby zawór był 50% zamknięty to łopatki by przez okna wydechowe wchodziły do cylindra i zawadzały o pierścienie i byłaby sieczka w silniku, właśnie tak było u mnie dlatego ten zawór piłowałem....

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1:30 to trochę przesadzasz według mnie,to nie jest mała pierdziawka kręcąca 15tys i więcej , zalej kiedyś 1:50 to zobaczysz różnicę w oddawaniu mocy .

do wszystkich sprzętów tak lałem i zawsze wał pływał w oleju

 

Też uważam, że nadmiar oleju to zły pomysł. Na pewno można tak sobie załatwić świece i w dodatku mieszanka trafiająca do cylindra jest słabsza. Tj. cylinder o objętości 125ccm może pomieścić właśnie tyle powietrza i benzyny w objętości 13,7:1 dostanie mieszankę pomniejszoną o miejsce jaki zajmie olej. Nie wiem jak wygląda sprawa tego nagaru.

Na koniec, jaki jest sens lać więcej oleju i zapobiegać ścieraniu skoro właśnie o ścieranie się rozchodzi ? Ktoś krzyknie, że łożyska też są smarowane ale przecież one nie zdechną w pięć sekund od mieszanki bena/olej powiedzmy 1:60 czy 1:70

 

Dalej studzenie. Nie studzimy silnika poniżej temperatury pracy bo to zwyczajnie bez sensu. Większość silników optymalną temperaturę pracy ma w okolicach 89 stopni (podobno OPEL nawet 103 stopnie) i tego mamy się trzymać nie dopuszczając do przegrzania i także z tego samego powodu mamy termostat. Najpierw mamy mały obieg który pozwala silnikowi w krótszym czasie osiągnąć właściwą temp. a potem otwiera duży obieg który zapobiega przegrzaniu. Skołuj sobie to cacko i najlepiej jakiś kartonik, bo poniżej zera czasami chłodnica radzi sobie lepiej niż powinna. Możesz też zmienić świece tylko nie pamiętam czy na cieplejszą czy chłodniejszą....

 

Reszta jest opisana w temacie o docieraniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...