Skocz do zawartości

SZKIE?KOWANIE


Rekomendowane odpowiedzi

Jakie 8? bar? Ciśnienie to drugorzędna sprawa, liczy się wydajność czyli litry na minutę.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że do szkiełkowania potrzebne są podobne parametry co do piaskowania,

myślę, że wydajność jaka będzie Ci potrzebna to conajmniej jakieś 500 - 600l/min.

 

Dlatego małe sprężarki kompletnie się tutaj nie nadają, jeśli chodziło by o pracę ciągłą prosto z jej zbiornika.

Jeśli jednak chciałbyś popróbować to polecałbym kombinować z użyciem dużego zbiornika na powietrze (coś rzędu 200-300l, np ze starego bojlera albo innego zbiornika na wodę) i szkiełkować z przerwami na pompowanie zbiornika. Fakt, że cykle wypadały by pewnie 5min pompowania/1min szkiełkowania, ale tak małe powierzchnie chyba dało by radę zrobić ;)

 

 

PS: Ja u siebie w firmie używam sprężarkę 2000l/min i zbiornik ok 8m sześciennych na ciśnieniu 4-5bar i dopiero przy tym robota z piaskowaniem idzie jak trzeba... :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle kompresor jest słabym ogniwem. Ale czego się spodziewać po amatorce z Castoramy. Marzę o dużym kompie ale drogie są. I sporo miejsca zajmują. :icon_evil: Musiałbym do znajomka sie odezwać, kiedyś jego ojciec miał warsztat konserwujący podwozia samochodów. Biznes skończyli a sprzęt został i widziałem u niego kiedyś 3 jebitne kompresory z 2-cylindrowymi silnikami V2 sporych rozmiarów a zbiornik miał wielkość standardowej wanny łazienkowej. Takie coś nieźle by cisnęło z piaskowaniem itp.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakie 8? bar? Ciśnienie to drugorzędna sprawa, liczy się wydajność czyli litry na minutę.

Boże , ty widzisz i nie grzmisz.

jeśli 1000 litrów na minutę przepuścisz przez rurę o średnicy 1000mm. to przepływające powietrze zabierając ze sobą ziarenka piasku nada tym ziarenkom taką prędkość że nawet papierosa nie zgasisz.

jeśli natomiast 1000 litrów na minutę przepuścisz przez rurę o średnicy 10mm, to ja bym ręki pod to nie podstawił. powstanie ciśnienie, ciśnienie>>>prędkość>>>energia>>>efekt.

jak wrzucisz płat blachy do rzeki, to przepływające miliny litrów nic jej nie zrobią.

100 litrów pod wysokim ciśnieniem potnie ją na wiórki

qrna, prościej to już chyba nie można

http://www.bikepics.com/members/modek/
w sprawie pochówku, to zaczynam mieć zdanie zbliżone do koncepcji qurim`a

a być może nawet zacznę chodzić z gołą dupą, żeby mogli całować za życia

http://rpmauto.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toowdie dobrze pisze. :clap: Małe nieporozumienie wynikło. Wiem czym jest ciśnienie i wydajność. Chodzi o to że takim małym kompresorem to najwyżej można sobie jaja ogolić a nie szkiełkować.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w firmie jest kompresor zamontowany na ciezarowce, chlopaki uzywaja tego do piaskowania konstrukcji zelbetowych mostow i tuneli, czasem podlaczamy to cudo do wiertnicy do otworow strzalowych, co by wypychalo urobek z dziury. A piaskowanie to normalnie mozna tym dziury wiercic ni tylko czyscic powierzchnie. Np. most stalowy o dlugosci 100 metrow piaskoja w tydzien i zuzywaja kilkanascie ton piasku. Widzialem jeszcze inna metode kompiel w roznych kwasach i ponoc to jest najlepsza bo nie rozgrzewa i nie odksztalca materialu a usuwa wszystko bardzo dokladnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chodzi tylko o powłokę lakieru ,żeby ja zerwać i nie uszkodzić materiału to polecam taki preparat do usuwania farb można go kupić prawie w każdym lakierniczym , jest on w srayu lub na pędzel , używałem i polecam

zapraszam serwis motocyklowy www.motor-garage.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tyle ze w piaskowaniu to ciśnienie najmniej się ma do efektu;] Wartość która ciebie interesuje to wydajność (l/min)

a, tak się troszkę uniosłem po poczytaniu tematu :biggrin: a ty akurat byłeś na końcu. ( to do qurim`a ) :flesje:

http://www.bikepics.com/members/modek/
w sprawie pochówku, to zaczynam mieć zdanie zbliżone do koncepcji qurim`a

a być może nawet zacznę chodzić z gołą dupą, żeby mogli całować za życia

http://rpmauto.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...