Skocz do zawartości

prychanie gaznika zxr750j


arekezn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam ten motor od tego sezonu , w kwietniu był w serwisie zaraz po kupnie gdzie wymienili świece ustawili luz zaworowy zmienili filtry olej itp.

w sezonie nie dużo jeżdżony i raczej bez przygód (jedynie pompa paliwa została zamieniona na wirnikową z dołożonym powrotem) ,teraz na ssaniu odpala ale mocno falują mu obroty bardzo "prycha " z gaźników benzyną (wcześniej raczej tego nie robił, lecz też nie miałem okazji go odpalać bez filtra ) po wyłączeniu ssania ładnie schodzi do około 1000obr/min ale po dodaniu gazu wolno schodzi z obrotów no i nie wkręca się więcej jak 5tys obr/min (czy to przez brak obudowy z filtrem ?, z odłączoną pompa i spływie grawitacyjnym to samo) oraz raz na kilka sekund prycha z jednego gaźnika ,

mechanikiem nie jestem ale czy to strzelanie paliwem z gaźnikow to nie źle ustawiony rozrząd (troche byłoby też dziwne żeby sam z siebie sie przestawił) , będe wdzięczny za wszelkie podpowiedzi o co tej maszynie może chodzić :icon_biggrin: pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , mam ten motor od tego sezonu , w kwietniu był w serwisie zaraz po kupnie gdzie wymienili świece ustawili luz zaworowy zmienili filtry olej itp.

w sezonie nie dużo jeżdżony i raczej bez przygód (jedynie pompa paliwa została zamieniona na wirnikową z dołożonym powrotem) ,teraz na ssaniu odpala ale mocno falują mu obroty bardzo "prycha " z gaźników benzyną (wcześniej raczej tego nie robił, lecz też nie miałem okazji go odpalać bez filtra ) po wyłączeniu ssania ładnie schodzi do około 1000obr/min ale po dodaniu gazu wolno schodzi z obrotów no i nie wkręca się więcej jak 5tys obr/min (czy to przez brak obudowy z filtrem ?, z odłączoną pompa i spływie grawitacyjnym to samo) oraz raz na kilka sekund prycha z jednego gaźnika ,

mechanikiem nie jestem ale czy to strzelanie paliwem z gaźnikow to nie źle ustawiony rozrząd (troche byłoby też dziwne żeby sam z siebie sie przestawił) , będe wdzięczny za wszelkie podpowiedzi o co tej maszynie może chodzić :icon_biggrin: pozdrawiam

 

za duzo nie rozumiem z tego co napisales.ale napewno czesciowa usterka to-nie ustawione gazniki .wakuometr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepraszam jak namotałem , problemem z jakim walcze sa strzelające gaźniki , słabe wkrecanie sie na obroty (aktualnie nie wiecej jak 5 tys obr/min , wczesniej max go wkrecilem okolo 10 tys obr/min ale tez ciezko mu bylo tam dojsc , nigdy nie poznalem odciny wkazdym razie) mocno wolne schodzenie obrotów (po małym odkreceniu manetki na postoju jak wejdzie kolo 3 tys obr/min to siedzi tam kolo 2 sekund zanim postanowi zejść spowrotem na jalowe obroty) , a cala reszta histori jest w moim pierwszym poscie , dzieki za odpowiedź i czekam na wiecej lub potwierdzenie ze bole mojego zxr'a to tylko zle ustawione gaziory (w serwisie je ustawiali w kwietniu przypominam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zaworów to nieupieram sie ze nie , na poczatku sezonu serwis wymienil 11 płytek i podobno wyregulować luz się udało , czy jakoś moge sprawdzić domowym sposobem czy to zawory wlaśnie (może wystarczy sprawdzić kompresje ?) , toowdie dziekuje za propozycje lecz aktualnie moto nienadaje sie do jazdy a transportowanie go pozyczonymi busami puki co tez odpada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zaworów to nieupieram sie ze nie , na poczatku sezonu serwis wymienil 11 płytek i podobno wyregulować luz się udało , czy jakoś moge sprawdzić domowym sposobem czy to zawory wlaśnie (może wystarczy sprawdzić kompresje ?) , toowdie dziekuje za propozycje lecz aktualnie moto nienadaje sie do jazdy a transportowanie go pozyczonymi busami puki co tez odpada

 

To że dało się wyregulować luzy zaworowe nie znaczy wcale o długowieczności tej regulacji.

Wypada teraz sprawdzić ponownie luzy zwłaszcza na zaworach ssących i jeżeli ponownie są za małe to mam dla Ciebie bardzo przykrą wiadomość.

Ponowna ich regulacja nie ma najmniejszego sensu ponieważ wszystkie należy wymienić na nowe.

Broń Boże zastosować podczas takiej wymiany zawory od autoryzowanego dealera KAWASAKI.

Obróbka kompleksowa takiej głowicy plus nowe części pochłonie mały majątek ale w końcu to jest ZXR i bardzo nie lubi kręcenia do "odcinki" bez obciążenia i bez obudowy filtra powietrza.

Dziękuję za uwagę

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawory wydają się być ok , dużo dziś czasu nie miałem ale szczelinomierz wykazał ze luzy mieszczą się mniej więcej w normie (ssący blaszka 0,15mm weszła bez problemu , 0,20 z lekkim oporem 0,25 już nie - powinno być miedzy 0,18 a 0,23 podobno wiec ok, wydechowe już na prędkości sprawdziłem ze 0,25 blaszka wchodzi bez problemów - ma być miedzy 0,25 a 0,30) kręcąc wałem wszystko tam wydaje się pracować prawidłowo , wiem takie sprawdzanie na szybko to kicha ale może jednak jest szansa że to nie zawory ? jeżeli byłyby podparte to rozumiem ze żadnej blaszki bym nie wcisnął ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś znów była chwila dla moto , w dodatku wpadły mi w ręce gaźniki od zx9r , zmiana dysz na te z mojego oraz poprawienie mocowania cewek (poprawienie tych gumek które oddzielają od metalowych elementów cewki) zaowocowało równą pracą silnika, dobrym wkręcaniem się na obroty i co najważniejsze prychanie ustało , dziękuje wszystkim za pomoc w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...