teslasim Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Podejrzany uszczelniacz zaworowy można zidentyfikować ściągając kolanka wydechu i zaglądając latarką na zawór można stwierdzić czy trzonek zaworu jest suchy od sadzy czy mokry od oleju. Co do spalania oleju w silnglu jesli spali ci 600ml oleju na 1000km i bedzie czesto widzial czerwone pole to silnik jest ok. :icon_eek: zdrowe silniki biorą nx 600/1000 :icon_eek: to właściciele dominatorów zużywają 4,3l oleju na 3tys km chyba przesadzasz. od ostatniej zmiany oleju 10W40 w mojej XL z 1986 minęło 2900km poziom na bagnecie spadł o ok 5mm (dopiero po dzisiejszym bagnie) czyli nawet te 100ml nie ubyło, powyżej 5,5tys na co dzień nie kręcę bo moment obr już wtedy spada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 ustawianie składu to tylko część serwisu gąźnika/ów nie jego całość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Jaki system olejenia ma Dominator ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yeuop Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Dominator, XT 600 czy pare innych maja sucha miske olejowa. Zrobilem swoim XTkiem chyba z 80 tys. km i widzialem na nim juz niejedno, o ile chodzi o wskazania oleju :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Okres jesienno-zimowy i już pełno tematów o dymieniu, według mnie to nadgorliwość i tyle jednak czasem obawy się niestety sprawdzają. Adam chciał chyba zauważyć że nie tak prosto sprawdzić stan oleju na suchej misie i ludzie przeważnie tutaj robią błąd. Co do serwisu gaźnika, słusznie zauważono że ustawienie składu to tylko część serwisu, warto teraz nieco bardziej się mu przyglądnąć w końcu jest na to czas. Bardzo ważne! przed jakimkolwiek serwisem umyj motocykl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 No wiec sugestia do zalozyciela tematu - spraw sobie sewisowke i w ciagu zimy posprawdzaj zawory blokujace przeplyw oleju do pompy ( jest to zwykle kulka ze sprezynka ) jezeli istnieja w tym systemie. Mam wrazenie ze albo one nie pracuja wlasciwie ( sprezyna sie zuzywa, kulka moze zablokowac sie na jakims zanieczyszczeniu ) i powoduja przeplyw oleju do miski olejowej podczas postoju moto, albo masz zuzyta pompe oleju. Tez ja warto wyjac i pomierzyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Poprzednik podsunął mi pewien pomysł. W XL mam ten problem, że nie mogę sprawdzić stanu oleju na zgaszonym silniku, tak jakby właśnie olej z ramy cofało mi od razu do silnika. Rozbierał ktoś pompę w XR, XL albo dominatorze? W manualu jest mowa o jakieś sprężynce i zaworku, ale nie wiem za bardzo na którym elemencie pompy one się znajdują tzn. na wejsciu czy wyjsciu z niej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalklb Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Posiadam nx i u mnie też pojawia sie taki problem że jak chce sprawdzić poziom oleju to po odkęceniu korka z bagnetem słysze tylko plum plum i oleju nie ma ale nie zawsze sie tak dzieje myslałem że jest to zależne od położenia zespołu pompującego w pompie oleju ale jednak nie w serwisówce jest zawór http://www.eikholt.net/hpalt/download/NX65...rication%20.pdf poszukajcie sobie zdjęcia na którym jest rozebrana pompa.Zdziwiłem sie tym zaworkiem ale na stronie motorista też jest ten zaworek i kosztuje 45 zł pytanie tylko czy da sie go wymienić bez wyciągania całej pompy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 jeśli już sciagniesz dekiel to z wyjęciem pompy zejdzie się 5 min... rzeczywiście jest tam taki mechanizm, zaworek,szpilka sprężynka i na 99% to jest przyczyną braku oleju w ramie na zgaszonym silniku będę to badał gdy dobra pogoda sięskończy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalklb Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 no dobra ale zastanówmy sie czy niesprawny zaworek doprowadzi do jakiś konsekwencji czy jedyną konsekwecją jest to że nie potrafimy sprawdzić oleju.Ja raczej obstawiam na tą sprężynke która dociska ten zaworek bo sam zaworek jesli by cie zużył to na pewno nie puszczał ty tak szybko oleju a jesli nie jest dociśniety do jest taka możliwość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Odkąd mam ten motocykl(ponad 2 lata) to taki problem istnieje więc raczej nic złego z tego powodu się nie stanie, ale jest to trochę denerwujące, zwłaszcza gdy sprzęt "bierze" olej jak moja honda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Zawor jest zawsze na wejsciu do pompy, a jego naprawa polega na oczyszczeniu kulki z brudu i lekkim uderzeniu w nia malym mlotkiem zeby ja dobrze osadzic w gniezdzie do ktorego powinna przylegac :) Mam identyczne rozwiazanie w swoim BSA i dokladnie to samo robilem zeby zabezpieczyc sie przed sciekaniem oleju przez pompe do miski olejowej, gdzie poziom nie moze przekroczyc pol szklanki bo inaczej zacznie dymic. PS. Sprezynka praktycznie sie nie zuzywa, moja dalej dziala po 40 latach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 16 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2010 Zawor jest zawsze na wejsciu do pompy, a jego naprawa polega na oczyszczeniu kulki z brudu i lekkim uderzeniu w nia malym mlotkiem zeby ja dobrze osadzic w gniezdzie do ktorego powinna przylegac smile.gif Dominator jest wyjątkiem bo zaworek zwrotny jest na wyjściu pompy a działa na zasadzie tłoczka z uszczelką gumową dociskanym sprężynką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalklb Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 czy jak odkręce te węże co wchodzą do bloku silnika to zobacze ten zaworek?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
teslasim Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 nie, dopiero po ściągnięciu dekla sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.