Skocz do zawartości

Zasłona dymna,brak oleju Honda NX 650


maniekp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

 

Tydzień przerwy w jeździe, odpalanie, po 5-10s znowu pojawia się dymienie tylko z lewego wydechu po ok 45s-60s przestaje dymić. Dym gesty niebieskawy trudno rozchodzący się.

 

Przyłożyłem rękę (po tym jak przestał dymić) do jednego i drugiego wydechu, dmucha z taką sama siła na jednym i drugim, ręka czysta.

Pomiar oleju: przy pierwszym podejściu usłyszałem gul gul gul i bagnet czysty, przy drugim pomiarze obyło sie bez gulgania , a poziom zbliżony do zeszłotygodniowego. Więc wszystko wskazuje na zaworek który się blokuje.

 

Nie jestem zbyt kumaty, może mi ktoś wyjaśnić jak w silniku 1 cylindrowym może dymić tylko z jednego wydechu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominator ma dwa kolanka wydechowe czyli jedno kolanko na jeden zawór.

Mialem podobne obiawy dymienie tylko z lewego wydechu rozmawialem o tym z mechanikiem i powiedział że to bardzo dziwne żeby jeden uszczelniacz puscił chyba że ktoś już tam rączki wkładal i coś nagrzebał oczywiscie nie można wykluczyć jakiegoś uszkodzenia wszystko sie zdaża ale zrobiło sie cieplej i olalem sprawe.Ale doszłem do pewnego wniosku dominator jesli stoi na stopce bocznej to jest wlaśnie pochylony na lewą strone i zbierający się w glowicy olej może jakoś sie przedostawać dalej i z tąd to dymienia tylko z jednego komina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominator ma dwa kolanka wydechowe czyli jedno kolanko na jeden zawór.

Mialem podobne obiawy dymienie tylko z lewego wydechu rozmawialem o tym z mechanikiem i powiedział że to bardzo dziwne żeby jeden uszczelniacz puscił chyba że ktoś już tam rączki wkładal i coś nagrzebał oczywiscie nie można wykluczyć jakiegoś uszkodzenia wszystko sie zdaża ale zrobiło sie cieplej i olalem sprawe.Ale doszłem do pewnego wniosku dominator jesli stoi na stopce bocznej to jest wlaśnie pochylony na lewą strone i zbierający się w glowicy olej może jakoś sie przedostawać dalej i z tąd to dymienia tylko z jednego komina

Tak właśnie podejrzewam, ale cały sezon stał na stópce (lewej), a dopiero od 2 tyg (2 weekendów) pojawiło się dymienie.

 

No i dlaczego taka nagła zmiana, jak by uszczelniacz to powinien sukcesywnie przepuszczać więcej, czyli coraz bardziej dymić, nie wypominając ze powinien dymić cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie po rozgrzaniu zawór rozszerza się do tego stopnia ze pomiędzy nim a uszczelniaczem olej przestaje się przedostawać.

 

Niby prosta konstrukcja, a zagadki jednak są. Moja hondzina najbardziej dymi na wolnych obrotach na ciepłym silniku, natomiast gdy trzymam ją na maksymalnych obrotach np. przy 20 metrowym podjezdzie prawie wcale.

 

Ponoć jakieś mrozy nadchodzą, wreszcie będę mógł ogarnąc ten zaworek przy pompie i się okaże czy on był winowajcą.

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.xl600.yoyo.pl/remont/sprzeglo/sprzeglo.htm

 

tu masz wszystko opisane, problem mozesz miec jeśli nie masz klucza pneumatycznego, bo ruszyć nakrętkę na wale i sprzęgle ręcznie to niezłe wyzwanie, o ile będzie koniecznosc ich odkręcenia

 

poza tym powinno pojsc gładko

 

zaopatrz się w nowe podkładki miedziane pod przewód olejowy i bardzo uważaj zeby nie przeciągnąc gwintów w aluminium

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar oleju: przy pierwszym podejściu usłyszałem gul gul gul i bagnet czysty, przy drugim pomiarze obyło sie bez gulgania , a poziom zbliżony do zeszłotygodniowego. Więc wszystko wskazuje na zaworek który się blokuje.

 

Nie jestem zbyt kumaty, może mi ktoś wyjaśnić jak w silniku 1 cylindrowym może dymić tylko z jednego wydechu ?

Z tego co rozumiem chcesz postawić tezę że silnik pompuje olej do ramy i stoi on w niej trzymany przez podciśnienie zawartego w ramie powietrza a ty odkręcając korek wpuszczasz tam powietrze skutkiem czego olej błyskawicznie znika :eek: Nawet zakładając uszkodzenie tego zaworka zwrotnego sytuacja nie możliwa bo po pierwsze rama ma odpowietrzanie czyli wąż łączący ją z wnętrzem silnika a tam za pośrednictwem odmy panuje przecież ciśnienie atmosferyczne, po drugie olej żeby wydostać się z ramy musi przepłynąć przez pompę która musiała by być wyrąbana żeby siurał przez nią olej, następnie ma do przepłynięcia filtr papierowy i dopiero przesączając się przez łożysko korbowodowe wraca do miski ewentualne skrócenie tej drogi powoduje zgubienie o-ringu między pompą a deklem sprzęgła tamtędy wtedy ucieka olej

 

Dym z jednego wydechu prosta sprawa - uszczelniacz zaworowy do zdiagnozowania po ściągnięciu kolana wydechu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co rozumiem chcesz postawić tezę że silnik pompuje olej do ramy i stoi on w niej trzymany przez podciśnienie zawartego w ramie powietrza a ty odkręcając korek wpuszczasz tam powietrze skutkiem czego olej błyskawicznie znika :eek: Nawet zakładając uszkodzenie tego zaworka zwrotnego sytuacja nie możliwa bo po pierwsze rama ma odpowietrzanie czyli wąż łączący ją z wnętrzem silnika a tam za pośrednictwem odmy panuje przecież ciśnienie atmosferyczne, po drugie olej żeby wydostać się z ramy musi przepłynąć przez pompę która musiała by być wyrąbana żeby siurał przez nią olej, następnie ma do przepłynięcia filtr papierowy i dopiero przesączając się przez łożysko korbowodowe wraca do miski ewentualne skrócenie tej drogi powoduje zgubienie o-ringu między pompą a deklem sprzęgła tamtędy wtedy ucieka olej

 

Dym z jednego wydechu prosta sprawa - uszczelniacz zaworowy do zdiagnozowania po ściągnięciu kolana wydechu

hehe broń Boże, gulga jak go zgaszę, zanim korek złapie. Raz zagulga innym razem bez gulgania. Bynajmniej nie zmienia to faktu ze gulganie występuję i czasami nie zdążę wyciągnąć, przetrzeć ,wsadzić bagnetu bo już wszystko ucieka na dół .

 

Czyli mam odkręcić lewy wydech powiedzmy po dłuższym postoju i oblukać czy niezaolejony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może sprawdź na odpalonym? tylko lepiej jak nie będzie nagrzany bo mgła wtedy powstaje a tak wogule to rozbieraj ten silnik bo coś tam jest poważnie nie tak jak trzeba

 

Czyli mam odkręcić lewy wydech powiedzmy po dłuższym postoju i oblukać czy niezaolejony ?
Jeżeli uszczelniacz jest walnięty to kiedykolwiek tam zajrzysz to zobaczyć ślady oleju na trzonku zaworu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na odpalonym bagnet jest praktycznie cały w oleju, więc olej na pewno krąży :), dopiero jak go zgaszę, to raz olej zostaje w ramie, innym razem niezwłocznie ucieka na dół.

 

Jeżeli chodzi o rozkręcanie silnika to tutaj muszę się zdać na jakiegoś mechanika, bo to mnie porostu przerasta. Brak wiedzy i praktyki, regulacje, czyszczenie gaźnika jeszcze ogarniam.

 

No i teraz najważniejsze pytanie, czy na takim silniku z takimi objawami mogę jeszcze zrobić ok 200 km ?

 

 

ps. Może ktoś polecić mechanika z Piły ?

Edytowane przez maniekp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak zrobil koleś z tego filmu że mu zawór nie spadł niżej??

Swoją drogą to słyszalem że "fachowcy" wykrecają swiece wkładają do cylindra sznurówke i przesuwają tłok w góre aby za posrednictwem owej sznurówki docisnąc lekko zawory żeby nie spadły

Taki zabieg napewni bedzie tańszy bo nie musisz dac 100 zł na uszczelke pod glowice ale jaki tam jest dostep i czy to ci wypali to nie wiem bo jeszcze tam nie zagladalem a chyba bedzie trzeba tak profilaktycznie jeszcze musze zciągnąc kolektory i zobaczyć czy sa tam sladowe ilości oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...