Skocz do zawartości

GSXR 750 K2 vs. CBR 900RR SC33


Rekomendowane odpowiedzi

Dla rozjaśnienia dane z hamowni: CBR 900 RR - 123KM, CBR 929 - 134KM, CBR 954 - 145 KM. Jak widać dane katalogowe są mocno zawyżone GIX K1 3/4 litra 130KM.

CBR 900RR ma identyczne przyspieszenie do 200km/h jak każda 600cm po 2005 roku czyli 10s. 929 tą prędkość uzyskuje w 8,6s, 954 - 8s. Gix przyspiesza do 200km/h w 9,5s czyli tyle co lekko tuningowana 600 po 2005r. Jedyną zaletą 900RR nad nowszymi 600 jest jej elastyczność.

 

Znajomy który ma k1 750 przejechał się K6 600 i mówi ze to chodzi identyczne jak 750 z tym, że 750 ma lepszy dół.

Drugi znajomy wyczuł bardzo dużą różnice po przesiadce z 900RR na 929. Mówił, że 929 jest dużo mocniejsza i sama idzie na gumę.

 

Jak lubisz klasyki to kupuj 900RR ( archaiczny wygląd, gaźniki, "urocza" tylna lampa i "aż" 123 KM)ale nie dziw się później jak będziesz wąchać dym uciekających kilka lat młodszych 600 na wtrysku.

 

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z archiwalnych numerów niemieckiego "Motorrad" który później tłumaczony był na polski "Motocykl". W necie są skany tych archiwalnych testów i stąd te liczby.

 

Dziś też rzeczywistą moc silnika motocykla czerpię z aktualnych numerów Motocykla.

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwileczkę! Te moce co podawałem to moce mierzone na silniku a nie na tylnym kole. Moc na tylnym kole to dla mnie wartość mało mówiąca. Wystarczy zmienić przednią zębatkę, tylną oponę na lżejszą, łańcuch na węższy i zyskujemy dodatkowe 5-10KM w przypadku litra.

Jeden motocykl może mieć większą moc na tylnym kole o 10KM,od drugiego a mimo to gorzej przyśpieszać!

954 ma na silniku 145KM a na kole 131KM :)

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy ma zadbane K1 - 750 i jego motocykl nie chce iść na gumę z dwójki z gazu. Natomiast gdy przejechał się K5 -750 to już dało rady na gumę z dwójki i samego gazu i stwierdził że moc jest wyraźnie większa.

 

Po przejażdżce r6 - 2008 i k6 600 stwierdził, że co prawda w niskim i średnim zakresie obrotów są słabsze od jego K1 -750 ale na wysokich obrotach są równie mocne.

 

Z resztą nie raz widziałem wyścigi po linii prostej na dystansie jakichś 700m z udziałem wyżej wymienionych motocykli i moje spostrzeżenia pokrywają się z tym co zaobserwował mój kolega.

 

Bardzo stare 900=starsze 750 = prawie nowe 600 ( jeśli chodzi o osiągi - wyłączając elastyczność silnika)

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dr.Artur tak zrobię to jest dobre wyjście, nie ma co urządzać wycieczek po kraju żeby pooglądać maszyny, będę oglądał co jest najbliżej, na drugi koniec Polski mogę się wybrać po idealnego Gixera :)

 

samolot faktem istotnym jest również dla mnie wspomniany "dół", aby motocykl zaczynam się odkręcać od najniższych obrotów, a niewątpliwie Gixer na to pozwala, nie trzeba piłować tak jak 600 tki do ostatnich potów żeby jechać, a momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów to ciężko szukać w 600

 

900rr to tak jak napisałeś już archaiczny sprzęt, w swoim, wyglądzie, na to również zwracam uwagę, Gixer bezkonkurencyjny jest na tej płaszczyźnie dla mnie, jest piękny

 

YUBY dobrze gada chyba coś było nie tak z tym 750 kolegi skoro popadł w zachwyt po przejażdżce 600-tką :)

 

nie ma co równać 600 z Gixerem 750, ma wygenerowaną moc podchodzącą pod sprzęty pojemności 900 pozostałych producentów, zresztą to co gixer ma do zaoferowania powiedzmy przy 9 tysiącach to 600-tka osiąga w czerwonym polu obrotomierza, na końcu skali, trzeba ją kręcić do bólu a i tak nie dojdzie 750-tki

 

Bimbak kolega chyba miał blokadę nadgarstka :) skoro z dwójki jego 750 nie wchodził na koło

 

co do tych danych któe podał samolot, to w takim razie jaką moc podają producenci, tyle ile generuje jednostka napędowa, czy tyle ile jest na tylnym kole zhamowane, przyznam że już nie wiem...myśle że istotna jest moc jaką daje z siebie silnik, a nie ile przenosi się na koło, bo nad tym zawsze można popracować, opony, zębatki itd....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nie ma co równać 600 z Gixerem 750, ma wygenerowaną moc podchodzącą pod sprzęty pojemności 900 pozostałych producentów, zresztą to co gixer ma do zaoferowania powiedzmy przy 9 tysiącach to 600-tka osiąga w czerwonym polu obrotomierza, na końcu skali, trzeba ją kręcić do bólu a i tak nie dojdzie 750-tki

 

 

Moim zdaniem 750 to poprostu mocniejsza 600ka bo charakterystyke oddawania mocy maja ta sama a 900/1000 przy nich to turbodiesel ktory zbiera sie juz od dolu. Mam znajomego ktory po kilku sezonach na 600 nadal chce 600 bo mu takie oddawanie mocy pasuje. Musialbys sie przejechac jednym i drugim zeby stwierdzic co cie bardziej kreci.

Edytowane przez the-one
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bimbak dziękować za te wykresy, to jest to :flesje:

 

the_one

(Moim zdaniem 750 to poprostu mocniejsza 600ka...)

 

i dlatego żadna 600-tka nie ma czego szukać przy Gixerze :) ten sprzęt jest utalentowany, ponieważ 600-tki zostawia w otchłani a siedzi na ogonie nawet 1000, ma wygenerowaną dużą moc w porównaniu do pojemności, to mi się podoba w tej maszynie, nie jednemu da rade

 

600 tek nie biorę pod uwagę, nie chce ciągle kręcić pod czerwone pole, poza tym z 600tki to zaraz bym się chciał przesiąść na coś "większego", szkoda czasu na to

 

rozważam tylko 750, ew. litra, podoba mi się w litrach ten diesel jak to określiłeś :) od samego dołu, ale zobaczymy co się trafi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZX-9 2000

http://www.sportrider.com/dyno/146_sportbi.../photo_110.html

 

CBR1000RR 2004 vs 954 2003

[url=http://www.sportrider.com/dyno/146_sportbike_dyno_charts/photo_79.html]http://www.sportrider.com/dyno

 

No, no :clap: :notworthy:

 

ZX-9R to na prawdę potęga. Zapie*dalający i wymiatający turystyk :biggrin: Taki stary piec a ile tym małym sokośnookim zielonym ludkom udało się wykrzesać. Szanuję tego sprzęta :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...