Gość wooosiu Opublikowano 18 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2015 (edytowane) Adamml niestety nie wiem czy pokaże z daty i godziny (przewrotke )kiedy to było. Ja to jedynie sprawdzam z pozycji wyświetlacza w moto tzw kody błędów itp.Kod błędu -30 , kod diagnostyczny -08- motocykl leżał. Piotrze a Patryk z P&P to kto to - mechanik rozumiem ? Edytowane 18 Września 2015 przez wooosiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamml Opublikowano 18 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2015 Co by nie było, jest nowe doświadczenie. Trzeba będzie to przełknąć. Ale serwisu Yamaha Olsztyn ja nie polecam - nieodpowiedzialny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wooosiu Opublikowano 19 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2015 (edytowane) Panowie zamierzam zmienić olej, filtr oleju, klocki a w związku z tym mam parę pytań:1.Czy lać full syntetyczne? Np. CASTROL POWER 1 RACING 4T 10W50 2.filtr Yamaha czy może inny np.k&n3.klocki jakie ( ponoć te "złote" są lepsze)4.gdzie znajduje się filtr paliwa i co ile wymiana?5.Olej do kardana co plecacie Edytowane 19 Września 2015 przez wooosiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamml Opublikowano 19 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2015 Temat dla mnie świeży. U mnie do przekładni lany yamalube rear axle oil. Silnik motul 5100 10 w 50. Mówią że na 20 w 50 ciszej chodzi silnik. Filtr powietrza dałem oryginał. Klocków nie wymieniałem, ale w gs 1200 kupowałem zawsze złote i w te na pewno wejdę ponownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Floydoo Opublikowano 19 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2015 wooosiu, olej moze byc 10W50, ale nie ma co przeplacac do syntetyka moze byc pol i nie zaszkodzi. Filtr powietrza, jezeli masz oryginalny wydech, to zaloz oryginalny, jezeli masz lub planujesz montaz jakiegos wolnego wydechu to wtedy KN. Klocki sinter, te zlote z firmy SBS, sa najbardziej wydajne i nie ryja tarczy. Filtr paliwa jest zintegrowany z pompa paliwa w zbiorniku i bez potrzeby sie go nie rusza, serwisowka tez nie przewiduje ingerencji. Olej do kardana to w moim przypadku MOTOREX GEAR OIL UNIWERSAL 80W90, dostalem go w moim serwisie Yamahy i sprawdza sie bdb. Jest w tubce 300ml czyli akurat tyle co potrzeba, no i wymiana co 20 tys km.adamml, tak myslalem o tych uszkodzeniach po serwisie. Czy jest wiecej znakow swiadczacych ze motocykl sie przewrocil, bo jezeli jest porysowany boczek i popekane plastiki pod gmolami, to rownie dobrze nieogarniety mechnik mogl to zrobic rozkrecajac motocykl i rzucajac te elementy za siebie (niektorzy tak maja) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamml Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Zarysowania są na handbarze, osłona aku otarcia w czterech punktach, plus otarcia o uderzenie o gmol.Na gmolu widać ślady oparcia o twarde podłoże Ja mam gmole oryginalne - one głównie osłaniają silnik. Cały boczek mam odsłonięty. Jak ona upadła to gmol naprężył się i uderzył w dolną część osłony jest ślad. Przez to prawa dolna strona boczka ugięła się i pękł uchwyt od śruby - ten plastik co wchodzi kpl. kluczy i aku. Wczoraj to wszystko rozebrałem i dorobiłem ten uchwyt, bo boczek był tylko na 3 śrubach. Okazało się że dolny gmol zgioł się w stronę osłony - ktoś mądry zaczął go uderzać od strony wew. aby odciągnąć go na zewnątrz - tam też są ślady zdrapana farba i wgięcia od uderzeń. Uchwyt widać że ktoś próbował skleić na gorąco,ale tak zrobił że pewnie przy składaniu on ponownie pękł i nic tam nie trzymało. Troszkę za dużo śladów abym sądził że ktoś rzucił boczkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WolnyNick Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Witam Panowie, w sprawie uszkodzeń: po fakcie jak sie wyjedzie z serwisu, to marne szanse aby udwodnić, że z moto się źle obchodzono, przykre i nic się w tym temacie nie zrobi. Co do podczytu danych z kompa - właśnie dlatego zakupiłem Yamahę, że można w niej zrobić sobie przegląd samemu. Moto jesli leżało i silnik pracował, będzie zapisany kod błędu (nie będzie ani daty ani godziny - nie ma czegoś takiego, nawet zegarek jest 12 a nie 24-godzinny). Z pewnością jeśli moto glebnęło to byłby mechanik niedorobiony jakby zostawił "ślad" w kompie - szczególnie, że wykasowanie z przycisku to 30sekund a interfejsem szybciej. Miałem wcześniej FJR1300 i tam bawiłem się tym kilka razy (gleby parkingowe). W serwisówce jest podana kombinacja klawiszy. Czujnik położenia powinien być gdzieś koło kanapy (tak było w FJR).Pozostaje jedynie zrobić zdjęcia i pójść do serwisu z wydrukiem i "postraszenie" ich, że skarga pójdzie "wyżej". Jedynie co mogą stracić to autoryzację.Wymagane: duże zacięcie w dążeniu do celu i nieustępliwość oraz wrodzona dyplomacja. Jedynie co "ruszy" serwis to uświadomienie im, że się jest zanagażowanym w wielu forach i reklamę sie im zrobi, co przełoży się na klientów. Wiem, że tymi informacjami nie za wiele pomogłem, jeśli potrzebujecie wiedzieć jak się wchodzi w błędy - to sprawdzę u siebie i podam na forum. W sprawie prostowania gmoli to tylko miękkimi materiałami i wiedzieć gdzie punkt podparcia przyłożyć aby nie zniszczyć więcej - moment=ramię*siła. Samemu zdarzyło mnie się pary razy położyć tenerkę na postoju (zapomniałem neutrala wrzucić lub pochyliłem za bardzo).I na pewno jak będę sprzedawał to nie powiem, że nigdy nie leżała bo tylko pelikany łykają takie głupoty - jak się jeździ to się takie rzeczy zdarzają. I można odróżnić wywrotki z postoju od wywrotek w ruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wooosiu Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 No panowie temat "pseudo fachowców i serwisów" fajnie się rozwinął. Doświadczenia i cenne uwagi coraz bardziej mnie zaskakują i uczą .Ciekawe co jeszcze nas może spotkać . Ja wiem jedno jak tylko minie gwarancja będę starał się unikać serwisów . Ale też współczuję wszystkim zmuszonym do korzystania z "ASO". Opisujcie sytuacje te "dobre" oraz "złe" niech uczą nas i potomnych.Promujmy serwisy sprawdzone .U mnie po wymianie płynu hydraulicznego (sprzęgło) mokro pod dekielkiem i coś cieknie , oraz przy odpowietrzeniu (z kalamitki) dokręciłem i obserwuje ale ślady na lakierze zostały. Floydoo dzięki za przydatne informacje .Pytałem o syntetyk bo w dobrej cenie jest . Podaje linka dla wszyskich http://allegro.pl/castrol-power-1-racing-4t-10w50-4l-i5037687073.html . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osu! Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 chlopaki, a próbowal ktoś zainstalować u siebie centralną stopkę Hepco&Becker....? Jak to sie spisuje? Można ją samemu zamontować...?A do właścicieli gmoli Heed - trzeba dawać do warsztatu czy idzie to samemu ogarnac...? :) Pytanie z innej beczki - w XT1200Z pod kanapą jest kabelek zakończony gniazdem żeńskim jak pamietam - czy to jest przypadkiem do grzanych manetek akcesoryjnych (Yamahy) przygotowane...?Dzięki za pomoc ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maclan Opublikowano 26 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2015 chlopaki, a próbowal ktoś zainstalować u siebie centralną stopkę Hepco&Becker....? Jak to sie spisuje? Można ją samemu zamontować...?A do właścicieli gmoli Heed - trzeba dawać do warsztatu czy idzie to samemu ogarnac...? :) Pytanie z innej beczki - w XT1200Z pod kanapą jest kabelek zakończony gniazdem żeńskim jak pamietam - czy to jest przypadkiem do grzanych manetek akcesoryjnych (Yamahy) przygotowane...?Dzięki za pomoc ;) Cześć,Pod siedzeniem masz gniazdko do podłączenia specjalnego adaptera, który przełącza ABS w tryb diagnostyczny. Wtyki grzanych manetek i akcesoryjnych lamp przeciwmgielnych masz pod prawym boczkiem tam gdzie akumulator, ukryte w gąszczu kabli. Tak bynajmniej jest w modelu do 2013 roku. O ile mi się zdaje w nowej sterowanie manetkami jest z komputera, ale przypuszczam że gniazdka umieścili w tym samym miejscu z boku.Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wooosiu Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Osu myślę że jak potrafisz używać kluczy płaskich, oczkowych i nasadowych to poradzisz sobie z gmolami HEED. Dam Ci parę podpowiedzi i poradzisz sobie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
osu! Opublikowano 28 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2015 sprawdzałem manuala z mocowaniem centralnej stopki Hepco & Becker i wygląda na bajecznie prostą :cool:To czego obawiałbym się przy gmolach, że trzeba gdzies coś zdjąć by założyć gmole...a ja nie mam klucza dynamometrycznego :sad:Ale skoro mówisz ze to takie proste i samemu można ogarnać mając standardowe klucze to mi pasi - jak macie sprawdzony sklep z tymi gmolami to po proszę :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wooosiu Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Osu cofnij się parę stron tam dałem linka do gmoli lub na Allegro wpisz gmole HEED.Mocowanie gmoli nie wymaga klucza dynamo merytorycznego dokrecasz na czuja. Z centralna tez dasz sobie radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alnitak Opublikowano 29 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2015 Przerabiałem ostatnio montaż gmoli HEED. Wooosiu bardzo wtedy pomógł swoimi radami ale z lenistwa troche olałem instrukcję montażu... Niepotrzebnie chłopaka męczyłem bo wystarczyło robić wszystko zgodnie ze wskazówkami producenta ;) . Osu dasz z tym spokojnie radę! Gmole mogę polecić bo to solidna robota! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wooosiu Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Alnitak po to mamy forum żeby pomagać. Panowie z racji tego że kupuje kufry boczne będę miał do odsprzedaży parę rzeczy: 1.Uchwyty pasażera -grafitowe2.Stelaż oryginalny do kufrów Yamaha3.Kufer prawy (duży )Yamaha srebrny Alu. Rzeczy wymienione noszą ślady użycia .Zainteresowanych proszę o info na PW. Rzeczy te będą wystawione na Allegro. Dla kolegów z forum oczywiście upust.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.