Skocz do zawartości

Motocykl zatarty!!! Jak poznać na którym podzespole?


MAAX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak juz napisalem w temacie niestety w moim motocyklu doszlo do "zatarcia silnika" 4T singiel. Postanowilem sam zdemontowac i rozebrac silnik, szkopul tkwi w tym, ze nigdy nie robilem tak powaznego remontu sam. Zaznaczam, ze nie posiadam odpowiedniej wiedzy technicznej i mechanicznej odnosnie tak szerokiego pojecia budowy i dzialania silnika spalinowego. Posiadam manualke i serwisowke motocykla wiec sprobuje. Lecz tu pojawia sie moje pytanie:

- JAK STWIERDZIC NA KTORYM Z ELEMENTOW nastapilo zatarcie i ktory z nich bedzie kwalifikowal sie do wymiany? Zaczne oczywiscie od demontazu gory (glowica, cylinder) by zobaczyc tłok. Wszystko bede wykonywal zgodnie z manualka.

- CZY POWINIENEM ROZEBRAC SILNIK tak by dobrac sie do korby?

Zamierzam wykonac tez fotorelacje!

Prosze o odpowiedz w tej kwestii. Z gory dziekuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziwie sie ze odpowiadam pierwszy ze nikt jeszcze sie nie zrównał z ziemia jak to niektórzy potrafią. Dopisz jeszcze co to jest za motocykl jaki silnik i tak jak pisałeś zaczynaj od gory. Ale zanim odkręcisz głowice postaraj sie podkręcać wszystkie pokrywy na około silnika. Spusc olej zobacz jakie opiłki tam pływaja silnik zablokowało??

Edytowane przez nissan556
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrać jak najbardziej możesz, ale schody zaczną się gdy trzeba będzie dobrać nowy tłok, wymienić korbę itd. Piszesz że masz małą wiedzę na ten temat czyli mniemam że przyrządów do pomiaru chociażby cylindra też nie masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bądź łaskawy przeczytać ten wątek (http://forum.motocyklistow.pl/W-TEMACIE-PODAJ-PROBLEM-ROK-PRODUKCJI-I-TYP-MOTOCYKLA-t21059.html) i ponowić zapytanie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to KTM EXC 520 2002r. Jak wspomnialem 4T w singlu.

Wiec tak poczynilem juz wszystkie kroki wymienione w manualce, wymontowalem silnik zgodnie z kolejnoscia postepowania i opisem. Co do oleju to bez watpienia dokonam tego przed dalszymi krokami.

O pokrywach na tym etapie jeszcze nie myslalem, ale mysle, ze jest to sluszna sugestia by miec calkowity poglad na ogol sytuacji.

Co do tego czemu sadze, ze moto jest zatarte wygladalo i wyglada to nastepujaco:

podczas ostatniej jazdy motocykl nagle zgasl, stana. Kopka zblokowana, ani drgnie (w gornym polozeniu). Probowalem na pych lecz bez rezultatu, brak jakiego kolwiek odzewu, tlok nie wykonuje zadnego ruchu.

Natomiast jesli chodzi o moja wiedze tak jak pisalem jest mocno zawezona, choc nie jestem jakis znowu na tyle lewy by majac instrukcje przed nosem popelnic jakis karygodny blad. Nawiazujac do narzedzi to typowo specjalistycznych nie posiadam (dokladnie chodzi mi o przyzad do pomiaru cylindra), choc jesli takowy bedzie potrzebny, mam znajomego mechanika ktory bez problemu uzyczy mi odpowiednich narzedzi. Ewentualnie nim bede sie wspomagal jesli ja czemus nie podolam.

 

Szkopul tkwi w tym, ze nie chodzi o to jak bedzie taniej tylko o to, ze chyba doroslem na tyle by sie czegos nowego w zyciu nauczyc i dowiedziec co napewno zaprocetuje w przyszlosci. Przewinolem przez moje krotkie zycie kilka sprzetow, ale nigdy nie mialem okazji robic czegos na "otwartym sercu". Poprostu czysta ciekawosc. :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem-ze- silnik stanoł i nie rusza go /starter/kopka/zapych/ ?1

a moze to nie zatarcie tylko zblokowanie np.łancucha/zaworu o tłok/łozyska w kole/ skrzynia biegów/czy cos podobnego?!

gdybam tylko

bo nie widze.

Edytowane przez szkudlar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokladnie jak piszesz, na kazda z tych opcji silnik jest gluchy (tloka nie rusza), jak rozbiore nie omieszkam zamiescic jakiejs foty.

 

Rozumiem że oliwa była w silniku? bo mnie to wygląda bardziej na padniętą korbę niż zatarcie.

Oliwa byla w 100% na ful.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po mojemu tez korba

 

btw ja tez rozebrałem swoj silnik jako amator i porobiłem kilka błędów które kosztowały mnie pare pln i zdenerwowania ale z perspektywy czasu opłacało się, nauczyłem sie na swoim motocyklu podstaw i przez ten czas robiłem już kilka różnych silników po znajomych i wszystko obyło sie bez niespodzianek ;] wiec jeżeli sprawia Ci radoche grzebanie to grzeb bo jak nie to lepiej oddać fachowcom przez duże fyyy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak juz napisalem w temacie niestety w moim motocyklu doszlo do "zatarcia silnika" 4T singiel. Postanowilem sam zdemontowac i rozebrac silnik, szkopul tkwi w tym, ze nigdy nie robilem tak powaznego remontu sam. Zaznaczam, ze nie posiadam odpowiedniej wiedzy technicznej i mechanicznej odnosnie tak szerokiego pojecia budowy i dzialania silnika spalinowego. Posiadam manualke i serwisowke motocykla wiec sprobuje. Lecz tu pojawia sie moje pytanie:

- JAK STWIERDZIC NA KTORYM Z ELEMENTOW nastapilo zatarcie i ktory z nich bedzie kwalifikowal sie do wymiany? Zaczne oczywiscie od demontazu gory (glowica, cylinder) by zobaczyc tłok. Wszystko bede wykonywal zgodnie z manualka.

- CZY POWINIENEM ROZEBRAC SILNIK tak by dobrac sie do korby?

Zamierzam wykonac tez fotorelacje!

Prosze o odpowiedz w tej kwestii. Z gory dziekuje i pozdrawiam.

co się działo zanim stanął silnik?Grzal się ,ta\racił moc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widze ze w ogole ty w oogle nie masz pojecia o mechanice , oddaj moto na serwis , EXC to motocykle wyczynowe i wymagaja fachowej obslugi ze wzgledu na obciazenie tak malego silnika. Robic sam mogl bys starego singla klasy 600+ ccm.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...