MAAX Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Witam. Jak juz napisalem w temacie niestety w moim motocyklu doszlo do "zatarcia silnika" 4T singiel. Postanowilem sam zdemontowac i rozebrac silnik, szkopul tkwi w tym, ze nigdy nie robilem tak powaznego remontu sam. Zaznaczam, ze nie posiadam odpowiedniej wiedzy technicznej i mechanicznej odnosnie tak szerokiego pojecia budowy i dzialania silnika spalinowego. Posiadam manualke i serwisowke motocykla wiec sprobuje. Lecz tu pojawia sie moje pytanie: - JAK STWIERDZIC NA KTORYM Z ELEMENTOW nastapilo zatarcie i ktory z nich bedzie kwalifikowal sie do wymiany? Zaczne oczywiscie od demontazu gory (glowica, cylinder) by zobaczyc tłok. Wszystko bede wykonywal zgodnie z manualka. - CZY POWINIENEM ROZEBRAC SILNIK tak by dobrac sie do korby? Zamierzam wykonac tez fotorelacje! Prosze o odpowiedz w tej kwestii. Z gory dziekuje i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissan556 Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 (edytowane) Witam dziwie sie ze odpowiadam pierwszy ze nikt jeszcze sie nie zrównał z ziemia jak to niektórzy potrafią. Dopisz jeszcze co to jest za motocykl jaki silnik i tak jak pisałeś zaczynaj od gory. Ale zanim odkręcisz głowice postaraj sie podkręcać wszystkie pokrywy na około silnika. Spusc olej zobacz jakie opiłki tam pływaja silnik zablokowało?? Edytowane 18 Października 2010 przez nissan556 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudlar Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 (edytowane) napisz tez jakie objawy byly tego iż sadzisz ze sie zatarł. ?!! Edytowane 18 Października 2010 przez szkudlar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Rozebrać jak najbardziej możesz, ale schody zaczną się gdy trzeba będzie dobrać nowy tłok, wymienić korbę itd. Piszesz że masz małą wiedzę na ten temat czyli mniemam że przyrządów do pomiaru chociażby cylindra też nie masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Zanim rozkręcisz oddaj komuś kumatemu i będzie duuużo taniej. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Bądź łaskawy przeczytać ten wątek (http://forum.motocyklistow.pl/W-TEMACIE-PODAJ-PROBLEM-ROK-PRODUKCJI-I-TYP-MOTOCYKLA-t21059.html) i ponowić zapytanie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAAX Opublikowano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Jest to KTM EXC 520 2002r. Jak wspomnialem 4T w singlu. Wiec tak poczynilem juz wszystkie kroki wymienione w manualce, wymontowalem silnik zgodnie z kolejnoscia postepowania i opisem. Co do oleju to bez watpienia dokonam tego przed dalszymi krokami. O pokrywach na tym etapie jeszcze nie myslalem, ale mysle, ze jest to sluszna sugestia by miec calkowity poglad na ogol sytuacji. Co do tego czemu sadze, ze moto jest zatarte wygladalo i wyglada to nastepujaco: podczas ostatniej jazdy motocykl nagle zgasl, stana. Kopka zblokowana, ani drgnie (w gornym polozeniu). Probowalem na pych lecz bez rezultatu, brak jakiego kolwiek odzewu, tlok nie wykonuje zadnego ruchu. Natomiast jesli chodzi o moja wiedze tak jak pisalem jest mocno zawezona, choc nie jestem jakis znowu na tyle lewy by majac instrukcje przed nosem popelnic jakis karygodny blad. Nawiazujac do narzedzi to typowo specjalistycznych nie posiadam (dokladnie chodzi mi o przyzad do pomiaru cylindra), choc jesli takowy bedzie potrzebny, mam znajomego mechanika ktory bez problemu uzyczy mi odpowiednich narzedzi. Ewentualnie nim bede sie wspomagal jesli ja czemus nie podolam. Szkopul tkwi w tym, ze nie chodzi o to jak bedzie taniej tylko o to, ze chyba doroslem na tyle by sie czegos nowego w zyciu nauczyc i dowiedziec co napewno zaprocetuje w przyszlosci. Przewinolem przez moje krotkie zycie kilka sprzetow, ale nigdy nie mialem okazji robic czegos na "otwartym sercu". Poprostu czysta ciekawosc. :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robert73 Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Kiedys ten pierwszy raz musi byc. :biggrin: Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudlar Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 (edytowane) rozumiem-ze- silnik stanoł i nie rusza go /starter/kopka/zapych/ ?1 a moze to nie zatarcie tylko zblokowanie np.łancucha/zaworu o tłok/łozyska w kole/ skrzynia biegów/czy cos podobnego?! gdybam tylko bo nie widze. Edytowane 18 Października 2010 przez szkudlar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 (edytowane) Rozumiem że oliwa była w silniku w trakcie "zatarcia"? mnie to wygląda bardziej na padniętą korbę niż zatarcie. Edytowane 18 Października 2010 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAAX Opublikowano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Jest dokladnie jak piszesz, na kazda z tych opcji silnik jest gluchy (tloka nie rusza), jak rozbiore nie omieszkam zamiescic jakiejs foty. Rozumiem że oliwa była w silniku? bo mnie to wygląda bardziej na padniętą korbę niż zatarcie. Oliwa byla w 100% na ful. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 po mojemu tez korba btw ja tez rozebrałem swoj silnik jako amator i porobiłem kilka błędów które kosztowały mnie pare pln i zdenerwowania ale z perspektywy czasu opłacało się, nauczyłem sie na swoim motocyklu podstaw i przez ten czas robiłem już kilka różnych silników po znajomych i wszystko obyło sie bez niespodzianek ;] wiec jeżeli sprawia Ci radoche grzebanie to grzeb bo jak nie to lepiej oddać fachowcom przez duże fyyy. Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawa350ts Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Witam. Jak juz napisalem w temacie niestety w moim motocyklu doszlo do "zatarcia silnika" 4T singiel. Postanowilem sam zdemontowac i rozebrac silnik, szkopul tkwi w tym, ze nigdy nie robilem tak powaznego remontu sam. Zaznaczam, ze nie posiadam odpowiedniej wiedzy technicznej i mechanicznej odnosnie tak szerokiego pojecia budowy i dzialania silnika spalinowego. Posiadam manualke i serwisowke motocykla wiec sprobuje. Lecz tu pojawia sie moje pytanie: - JAK STWIERDZIC NA KTORYM Z ELEMENTOW nastapilo zatarcie i ktory z nich bedzie kwalifikowal sie do wymiany? Zaczne oczywiscie od demontazu gory (glowica, cylinder) by zobaczyc tłok. Wszystko bede wykonywal zgodnie z manualka. - CZY POWINIENEM ROZEBRAC SILNIK tak by dobrac sie do korby? Zamierzam wykonac tez fotorelacje! Prosze o odpowiedz w tej kwestii. Z gory dziekuje i pozdrawiam. co się działo zanim stanął silnik?Grzal się ,ta\racił moc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Ja widze ze w ogole ty w oogle nie masz pojecia o mechanice , oddaj moto na serwis , EXC to motocykle wyczynowe i wymagaja fachowej obslugi ze wzgledu na obciazenie tak malego silnika. Robic sam mogl bys starego singla klasy 600+ ccm. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 wyjde na gbura ale rowniez uwazam, ze nauke powinienes rozpoczac od zrobienia remontu np w dt125, xt 600, mz... ale probuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.