marcel111 Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 czyli jeśli chodzi o lepkość motul nie robi szału. Oczywiście nie każdy szuka wysokiej lepkości, bo motorex też np olej top speed 4t 15w 50 który prawdopodobnie ma być olejem o niskich oporach i przy 100C ma lepkość tylko 14 http://www.jgsport.pl/zasoby/pdf/68_top_speed_4t_15w_50.pdf tylko nie wiem jak ma to się do tabelki bo wg niej 50 dostaje się powyżej 16,8. Ciekawą opcją jest agip, tańszy od motorexa a ma lepkość przy 100C - 24 http://www.kostakis.gr/MOTO/Racing_4T_10w60.pdf EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 31 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 (edytowane) Xado 10W-60 4T MA 53 zyle za litr :) Typical properties: 10W-60 Specific Gravity 20°C kg/l 0,854Viscosity 100°C mm2/s 25,1Viscosity 40°C mm2/s 178,0Viscosity Index - 174Flashpoint °C 227Pourpoint °C -36Sulphated ash gew.% 1 Edytowane 31 Marca 2012 przez Herdi -------------------Pozdro HerdiŚrubkomistrz w serwisie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yze750 Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Na jakiego producenta oleju przykleja swoją nalepke xado? --== XtzParts.com - części do XTZ 660, XTZ 750, TDM 850, TRX 850, TDM 900 ==-- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Nie przekleja - 3 rafinerie, Ukraina, Holandia i Emiraty. -------------------Pozdro HerdiŚrubkomistrz w serwisie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 a ja zalalem olej z kauflandu 99zl za 5 litrów 5w40 i mam to w dupie nie ma co się spuszczać byle by byl Świerzy :). W sklepach gdzie sprzedaja oleje pany eksperty nadal uwazaja ze syntetyk zalany do deawoo nubiry 1.6 rozpusci jej uszczelki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 jak miałem xr650r to też czytałem, że to i na mazucie poleci, ale exc to wrażliwe maszyny które remontujesz co kilka tyś km EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 No to ja już zgłupiałam. W serwisówce pisze że moja Suzi powinna dostać olej 20W40. U mechanika gdzie robię przeglądy i ma tez sklepik, patrząc na półke z olejami w ogóle takiego 20W nie widziałam tylko same jakies takie 5W 10W . W końcu jaki olej kupic?A może w zykłym sklepie samochodowym ? Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Berserkers Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Akurat u tego mechanika nie było pewnie, ale poszukaj w necie lub podjedz do wiekdzego sklepu to na pewno znajdziesz Sent from my BlackBerry 9900 using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 No to ja już zgłupiałam. W serwisówce pisze że moja Suzi powinna dostać olej 20W40. U mechanika gdzie robię przeglądy i ma tez sklepik, patrząc na półke z olejami w ogóle takiego 20W nie widziałam tylko same jakies takie 5W 10W . W końcu jaki olej kupic?A może w zykłym sklepie samochodowym ? Trochę pomyliłaś tematy, bo Twój problem dotyczy wyłącznie tego jaki olej jest potrzebny Twojemu motocyklowi a nie olei jako "konstrukcji". 20W40 to głównie mineralki, znalezienie takiego syntetyka będzie bardzo trudne. 10W40 o API minimum SF/SG to właściwy olej dla Twojego moto wg serwisówki którą znalazłem ale SL czy SM też będzie dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 To moze byc jakikolwiek 10W40 w zaleznosci od zaobnosci kieszeni.Z tym ze docieranie tylko na mineralnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Do docierania już kupiłam :) Na butli wcale nie ma oznaczeń co to za olej, tylko wielki napis> Clasic Cari jakiś samochód namalowany z lat 30-tych . Powinien być dobry myslę, bo kosztował mniej niż Coca-Cola :laugh: .No a potem dostosuję się do rad i kupię 10W40, jakis wypasiony. I przepraszam za pomyłkę tematów bo żeby nowy temat zakładać nie pomyslałam Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Tamka , Suzuki umieszcza normę olejową na korku wlewu oleju . Przeczytać , wymienić , jeździć ;) Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deebo Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 ja leję tylko motul bo ładnie pachnie:-), a tak szczerze miałem wcześniej castrol półsyntetyk i po przejściu na motul full syntetyk 15W50 była odczuwalna tzn cichsza i delikatniejsza praca skrzyni biegów, mimo przejechania ponad 25k km zawory na książkowych luzach, nie wiem czy to zaleta oleju ale na inny już nie zmienię mimo że motul jest 2x droższy od konkurencji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Tamka a mówił Ci kto kiedy, że Twój motocykl ma mokre sprzęgło ? Pytam, bo olej samochodowy nijak nie nadaje się do motocykla z takowym i w najgorszym wypadku przy jeździe na tym usmażysz sprzęgło.Niska cena nie bierze się znikąd :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 (edytowane) Ojtam, ojtam. Nie roztrząsam się aż tak nad moto i wierzę w japończyków. Gotowam się założyć że wytrzyma bez problemu to sprzęgło przez jakieś 5-10 mil zanim zmienimy ten olej. Chodzi tylko i wyłącznie o dotarcie. A swoja drogą to mokre sprzęgło potrzebuje lepkości oleju do tego żeby się włączać, prawda? To jeżeli olej spełnia jakies tam normy, niezależnie czy samochodowy czy tez motocyklowy (i te cyferki są takie same) No to chyba to sprzęgło powinno działać.Ja po prostu nie wierzę w cuda i to że napis > for motorcycle < spowoduje lepszą prace sprzęgła. Dodam że chodzi o dotarcie cylindrów, ponieważ były traktowane szczotką w celu usunięcia glazingu. Takie prawie honowanie na nowo, albo raczej doczyszczenie do starego stanu. A sam moto ma 16 tys przebiegu to myslę że reszta jest już dotarta. Edytowane 23 Kwietnia 2012 przez Tamka Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi