tmi Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Nie popadajmy w skrajości. Motul to Motul :bigrazz: Przekonałem się na własnej skórze i pracy skrzyni biegów. Motocykla niczym innym nie zaleję. Miałem dwa motule, jednego castrola i szczerze to dopiero na midlandzie skrzynia pięknie pracuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Miałem dwa motule, jednego castrola i szczerze to dopiero na midlandzie skrzynia pięknie pracuje. Miałem Shella, miałem Castrola i dopiero na Motulu skrzynia zaczęła pięknie pracować - CBR 954. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RIDER1PRZEMEK Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 na moje to zależy jak się trafi, olej z jednej bańki może być "ochrzczony" a z drugiej nie i tu jest ta różnica a tymbardziej jeśli olej jest kupiony w Polsce bo polak lubi kombinować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Najpierw zalewałem Catsrolem Power 1 Racing, później Shellem Advance Ultra 4, na samym końcu zalałem Motulem 300V, już kilka razy pisałem na tym na forum, byłem w szoku :icon_eek: jak olej potrafi wpłynąć na pracę skrzyni biegów - przede wszystkim wbijanie jedynki i przejście na dwójkę jest wygładzone pięknie, bez charkaterystycznego je*nięcia. Teraz po dotraciu Blade'a też zalałem 300V, następna wymiana też na 300V :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Eh... wydaje mi się że nikt nie zrozumiał przesłania autora postu i mało kto przeczytał całość materiału. Po pierwsze temat dotyczy przede wszystkim samochodów. Podejście do sprawy jest zupełnie różne, zależy kto ma jaki silnik pod machą. Dla mnie opracowanie jest super na tyle że pobiegłem do garażu sprawdzić co pisze na mojej butli. Nie miej jednak pisanie, że na takim a takim oleju silnik pracuje ciszej i skrzynia chodzi lepiej jest mało prawdopodobne. Chyba większe znaczenie ma tutaj efekt psychologiczny. Jedno jest pewne po przeczytaniu artykułu i sprawdzeniu co u mnie piszczy okazało się, że przy ostatniej zmianie oleju zostałem nabity w butelkę przez ludzi u których robię to od lat. Może bardziej z ich niewiedzy ale z dniem dzisiejszym zakończymy naszą współpracę. Czytałem jakiś czas temu artykuł rozgoryczonego zwolnionego z pracy dyrektora jednej z niemieckich marek który twierdził że wymiana oleju nic nie daje. Był olbrzymi szum mimo, że na logikę każdy mógł się domyślić co do intencji tego Pana. Artykuł super wnioski każdy wyciągnie sam... Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 (edytowane) Pit. Przeczytaj sobie czym jest specyfikacja JASO: MA, MB i jeszcze jakaś. Zauważysz wtedy, że spełniają ja tylko dwa rodzaje olejów. Jeden rodzaj to przewidziane dla motocykli 2 i 4 suwowych a drugi rodzaj jest dla Diesli i te nie nadają się dla motocykli bo mają inny aspekt JASO. Tak więc ma znaczenie jaką markę oleju wlejesz bo każda ma inną recepturę na produkt zmniejszający tarcie w skrzyni lub poprawiający pracę sprzęgła. Polecam ten film. Edytowane 1 Października 2010 przez Shinigami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 (edytowane) Wkręciłem się w temat i ciekawe rzeczy znajduję :) Jak do tej pory najlepszy jest Midland Motorcycle spełniający normę SL i MA2 jednocześnie Shell Advance Ultra 4T ponieważ spełnia normę SL z górką i może nawet sięga SM ale JASO MA oraz Castrol Power 1 Racing 4T spełniający SJ i dodatkowo MA-2 czyli specyfikację dla sprzęgła i skrzyni biegów Castrol nazywa to TRIZONE technology Motul 300V ma ledwie SG ale JASO T904 która odziwo jest dla skuterów i bardziej wymagająca od MA. Odkryłem też, że wlałem do samochodu matki olej przewyższający zalecenia i tak na wymagane SG jest SL/ACEA A3 a olej marki GM General Motors :biggrin: Zanim się pogubicie normy S idą alfabetycznie i tak SA to technologia przedpotopowa a SL i SM aktualne. Edytowane 1 Października 2010 przez Shinigami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 (edytowane) Pit. Przeczytaj sobie czym jest specyfikacja JASO: MA, MB i jeszcze jakaś. Zauważysz wtedy, że spełniają ja tylko dwa rodzaje olejów. Jeden rodzaj to przewidziane dla motocykli 2 i 4 suwowych a drugi rodzaj jest dla Diesli i te nie nadają się dla motocykli bo mają inny aspekt JASO. Tak więc ma znaczenie jaką markę oleju wlejesz bo każda ma inną recepturę na produkt zmniejszający tarcie w skrzyni lub poprawiający pracę sprzęgła tomekd z tego forum zrobil swym xx 220tys km na oleju do silnika dizla jakis syntetyczny shell :) Edytowane 2 Października 2010 przez Dr.Artur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 (edytowane) tomekd z tego forum zrobil swym xx 220tys km na oleju do silnika dizla jakis syntetyczny shell :) Aktualny przebieg to 159tys mil czyli ponad 250 tys km. :bigrazz: Bardzo rozsmieszylo mnie stwierdzenie "kazdy uzywa olej na jaki go stac",daleko w Polsce jeszcze do w miare normalnosci :wink: . Bardziej wlasciwe byloby uzywanie takiego ojeju jaki jest rzeczywiscie potrzebny,i co robi sens. Esterowe sa owszem bardzo fajne ale przy jezdzie na ulicy to jest po prostu wyrzucanie pieniedzy w bloto. Duzo taniej jest nauczyc sie poprawnej zmiany biegow w motocyklu. A propo oleji do diesli,syntetyczny Shell Rottela 5w/40 T6 spelnia normy do diesli CJ-4,do benzyniakow SM oraz motocyklowa do silnikow z mokrym sprzeglem JASO MA. Jedno nie koniecznie wyklucza drogiego. 20$ za 4 litry. Specifikacja tego oleju,1.5 MB, na dole pierwszej strony pod SAE Viscosity Grade http://www-static.shell.com/static/can-en/.../rotella_t6.pdf Edytowane 2 Października 2010 przez tomekd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Odpowiednikiem europejskim będzie pewnie: SHELL RIMULA R6 LM 10W-40 KLASA LEPKOŚCI: 10W-40 NORMY I SPECYFIKACJE: ACEA E7, E6, E4; API CI-4, CH-4, CG-4, CF-4; Caterpillar ECF-1-A; Cummins CES 20077; Mack EO-M+; MAN M 3477, M3271-1; MB 228.51, 226.9; MTU Category 3.1; Renault Trucks RD-2; Volvo CNG, VDS-2; DAF-E6 i E4 spełnia wymagania; JASO DH-2 spełnia wymagania. Czy ta norma JASO DH-2 nadaje sie do motocykli? Czy jak to jest? Pytam z ciekawości, bo i tak pewnie wleje to co ostatnio, czyli elfa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Nie, Motocyklowe to tylko MA, MB i chyba T904. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 To norma dla ciezarowek i autobusow z silnikami diesla, nioe znaczy ze bedzie zla dla motocykli :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Nie wiem czy dobrze mi się wydaje ale ta norma jest dla maszyn z suchym sprzęgłem :wink: Jeszcze wczoraj miałem dobre linki na przykład :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 MA- mokre,i oczywiscie suche. MB-tylko suche. JASO Mx-motorcycle JASO Dx-diesel Ciekawostka,Shell Rotella 5w/40 tylko ostatnio pofatygowal sie uzyskac specyfikacje MA.Oczywiscie fakt ze Shell nie ma w USA w ofekcie zadnych dedykowanych oleji do motocykli kosztujacych dwa razy wiecej nie mial tutaj zadnego znaczenia. :wink: Ludzie uzywali ten olej w motocyklach od zawsze czy tez od kiedy pamietam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekj Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 (edytowane) Eh... wydaje mi się że nikt nie zrozumiał przesłania autora postu i mało kto przeczytał całość materiału. Po pierwsze temat dotyczy przede wszystkim samochodów. Podejście do sprawy jest zupełnie różne... a ja przeczytałem całość i to z "wypiekami na twarzy" bo ta tematyka bardzo mnie interesuje. Rzeczywiście temat został oparty na doświadczeniach z silnikami samochodowymi, ale każdy kto choć trochę zna się na rzeczy wie, że wysokoobrotowe silniki motocyklowe są jeszcze bardziej wymagające i tym bardziej zasługują na zalanie najlepszym możliwym olejem. Generalnie ten artykuł odbieram jako pochwałę i rekomendację do stosowania olejów syntetycznych. Z zadowoleniem również odnotowałem, że autor wielokrotnie jako wzorzec odniesienia stawia MOBIL 1, który i ja od lat stosuję w swoim motocyklu, a konkretnie MOBIL 1 RACING 4T 15W-50. Nie jest to olej najtańszy ale od strony technicznej bezkonkurencyjny. Ze zdziwieniem odnotowuję, że olej ten nie jest tak popularny wśród motocyklistów tak jak wśród kierowców samochodów- oczywiście mowa o olejach do samochodów. W tekście nie odnalazłem żadnego odniesienia do takich producentów olejó jak Repsol czy Motul a przecież oni też produkują oleje do silników samochodowych. Co to może oznaczać ? Czyżby najbardziej renomowane produkty były poza ich zasięgiem ??? Shell Advance Ultra 4T ponieważ spełnia normę SL z górką i może nawet sięga SM... MOBIL 1 po prostu spełnia normę SM (w specyfikacji 0W-40) Edytowane 3 Października 2010 przez jacekj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi