Skocz do zawartości

Wiekowy CBX 750f - jaki olej?


mła
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem w trakcie składania CBX-a. Jest to rocznik 84, oczywiście jak w temacie model 750f. Wśród wielu innych pojawił mi się spory problem rozbieżności zdań, a mianowicie:

Jaki olej powinno się standardowo lać do takiego moto? Instrukcje i inne szpargały po hiszpańsku jakie posiadam mówią wyraźnie o 20W50. Zaś przelgądając różne fora spotykam się z wypowiedziami o oleju 10W40, i na takim do tej pory jeździło moto.

Stąd moje pytanie: jaki olej będzie teraz najlepszy, w sytuacji gdy nalatane jest 48 tys km? Jaka marka będzie najlepsza dla hydrauliki takiej Hondy?

Niby banał, a ważne. Liczę na wszelaką pomoc.

 

Trochę nie wiedziałem gdzie zacząć wątek, a że poszukiwania istniejącego nie dały rezultatu podjąłem tutaj. Jeżeli źle, prosiłbym moda o przeniesienie i wyrozumiałość :smile:

Edytowane przez mła
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze piszą bo olej będzie troche rzadszy i silnik będzie mieć mniejsze opory. U mnie też w manual CB450 pisze 20W50 i wlałem 10W40

To tylko Twoje prywatne zdanie i usilna próba zniszczenia zabytkowego motocykla.

 

Nowszy silnik CBX750F ma hydraulikę w napędzie zaworów i powinien być smarowany olejem półsyntetycznym 10W40 dobrej marki.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Piotrze, w takim razie zalejemy 10W40, zwłaszcza że na takim jeździł dotychczas.

Co do marki: był zalany Castrolem GPS , ja myślałem nad zmianą na Motula 5100 w związku z pozytywnymi doświadczeniami z tą marką oleju w pseudosportowym golfie vr6. A może jeszcze coś innego lepiej by się nadawało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma specjalnej roznicy, jak okaze sie za glosna to mozna zmienic.

Wieksze znaczenie ma pilnowanie zmian, niz jakis konkretny olej.

Ja stosuje zasade ze czym starszy motocykl, tym lepszy olej - w BSA jezsze na jakims wyscigowym syntetyku 20W50, ktory rzeczywiscie wycisza silnik i pieknie trzyma cisnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rózne sa szkoły, wyczytałem w jakies madrej ksiązce ze do zabytków daje sie mineralne i gęstsze, chodzi o tolerancje pasowania i slabe cisnienie na pompie olejowej, syntetyki nie badzo sie nadaja bo moze i lepiej smaruja ale zednieja w temperaturze i nie utrzymuja nalezytego cienienia, nowsze maszyny maja inne parametry i syntetyki sa nawet wskazane.

 

Hihi, przy ruskach syntetyki wysiadaja zupełnie:]

Edytowane przez granat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...