Skocz do zawartości

Problem z Cagivą Elefant


nicek27
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

pomożecie?

 

Problem polega na tym, że moto:

1. nie ma wolnych obrotów;

2. strzały z wydechu dają uczucie, jakby się było na poligonie.

 

 

:icon_arrow: Zaczęło się od tego, że podczas nocnej jazdy dałem manetę opór, a tu przydławia, ciągnie, zwalnia, przyspiesza itd. Efekty podobne jakby brakowało paliwa, czy coś się przytykało. Z jazdy na jazdę było coraz gorzej. Do tego (co już występowało wcześniej) - po lekkim zagrzaniu się silnika, po przygazowaniu nie chciały spaść do 1250, tylko trzymały się to na 2000, to 2500, czasem spadły, czasem nie. Okazało się, że miałem dmuchnięte uszczelki między ssącymi a cylindrami. Po założeniu nowych, korekcie składów i synchro nic się nie zmieniło. Z moto jest jak ww. punktach. Już sam nie wiem, czy szukać w gaźnikach, czy to będzie coś z elektryką?

 

:icon_arrow: Wspomnę, że moto miało 3 razy spalony relger napięcia(teraz już jest konkret i wszystko jest z nim okej) oraz jeden czujnik położenia wału(wymieniłem obydwa) - może teraz przyszedł czas na wymianę modułów? :rolleyes:

 

:icon_arrow: Co ważne - moto ma DJ1, wydech Giannelli(nowy, nie jakaś przeróbka) oraz filtr powietrza K&N.

 

:icon_arrow: :icon_arrow: :icon_arrow: Tutaj filmik przedstawiający zachowanie moto:

http://www.youtube.com/watch?v=Sss3WahaXdM

:evil:

Edytowane przez nicek27

Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy robiles synchro gaznikow i regulowales luzy zaworowe, nie chce mi sie juz powtarzac ale to jest pierwsza rzecz jaka sie powinno sprawdzic...

 

Synchro tak jak pisałem, zaraz po wymianie uszczelek pod krućcami.

Co do luzów, muszę przedzwonić do poprzedniego właściciela jak to było. Kupowałem rok temu to mówił że nie trzeba nic ruszać. Suma sumarum nakręciłem ponad 8tys. km od tamtej pory. Jutro dzwonię do gościa.

Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli 8 tys. kmow temu...

Patrząc w serwisówkę tak wynika. Tylko gościu zapewniał mnie, że wszystko póki co zrobił, paski wymienione, co do ustawiania zaworów nie mówił, że trzeba się tym zająć. To mój znajomy, także mogłem mu zaufać. Jutro wszystko się wyjaśni.

Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nakręciłeś 8 od kupna czy od synchro?? Bo z tego co ja wywnioskowałem 8 od kupna, a synchro zrobiłeś ostatno jak zaczęły świrować obroty, tak?

Jeśli tak to teraz czeka Cie regulacja zaworów.

Edytowane przez czarekmbx

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nakręciłeś 8 od kupna czy od synchro?? Bo z tego co ja wywnioskowałem 8 od kupna, a synchro zrobiłeś ostatno jak zaczęły świrować obroty, tak?

Jeśli tak to teraz czeka Cie regulacja zaworów.

 

Kupiłem moto jak miało 22tys. przebiegu. Wtedy sprzedawca mówił, że nic nie trzeba dotykać, bo wszystko sprawdził i co było do wymiany wymienił(przy tym przebiegu też sprawdza się rozrząd i zawory). Teraz mam 30tys. czyli 8 tys od przebiegu, kiedy to sprawdza się zawory.

 

:icon_arrow: Dzisiaj trochę się wyjaśniło. Zmierzyłem kompresję - po 6,5 atm. , później sprawdziłem luz na jednym ssącym. Serwisówka mówi: 0,10<->0,12, a było 0,15. Wraz z gościem(od którego kupiłem moto) stwierdziliśmy, że zawory są do ustawienia. ?

 

:icon_arrow: Tylko teraz mam dwa ważne pytania:

1. Jaka powinna być kompresja w tym silniku?

2. Czy desmo ustawia się płytkami?

Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na to ze masz podparte zawory, sprezanie 6.5 atm to jakby wogole go nie bylo.

Przez uchylone zawory mieszanka dostaje sie do wydechu i tam sie dopala.

 

Na to wygląda. Spadam wyjąć silnik i przetransportować do mechanika.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

 

:lalag:

Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak

i nalezy pamietac o kontroli luzu dzwigienki otwierajacej oraz zamykajacej zawor

pozdr

 

Tym już zajmie się fachowiec. Może ktoś z was wie, gdzie mógłbym dostać płytki regulacyjne?

Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tym już zajmie się fachowiec. Może ktoś z was wie, gdzie mógłbym dostać płytki regulacyjne?

 

Lepiej upewnij się, czy fachowiec o tym wie, bo silnik ducati to specyficzna konstrukcja i jeśli ktoś będzie się uczył ustawiać to na Twoim silniku to może się to smutno skończyć.

Swoją drogą nie rozumiem po co chcesz (jak zrozumiałem) wyjmować silnik z motocykla do serwisu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej upewnij się, czy fachowiec o tym wie, bo silnik ducati to specyficzna konstrukcja i jeśli ktoś będzie się uczył ustawiać to na Twoim silniku to może się to smutno skończyć.

Swoją drogą nie rozumiem po co chcesz (jak zrozumiałem) wyjmować silnik z motocykla do serwisu.

 

Gość wie o co chodzi. Nie jest to jakiś pan Czesio z sąsiedniej wsi, tylko zaufany gościu. Ma serwis samochodowy, ale motorkami też bardzo chętnie się zajmuje.

 

Silnik wyjąć musiałem. W Elefancie jest to tak skomponowane, że ledwo co dekielek odkręciłem od tylnego wydechowego.

Edytowane przez nicek27

Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Gość wie o co chodzi. Nie jest to jakiś pan Czesio z sąsiedniej wsi, tylko zaufany gościu. Ma serwis samochodowy, ale motorkami też bardzo chętnie się zajmuje.

 

Silnik wyjąć musiałem. W Elefancie jest to tak skomponowane, że ledwo co dekielek odkręciłem od tylnego wydechowego.

 

zapytaj czy kiedykolwiek robił zawory w desmo?

Osobiście czarno widzę ten silnik po jego regulacji.

Płytki o odpowiedniej grubości należy zamówić u najbliższego dealera Ducati.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytaj czy kiedykolwiek robił zawory w desmo?

Osobiście czarno widzę ten silnik po jego regulacji.

Płytki o odpowiedniej grubości należy zamówić u najbliższego dealera Ducati.

 

Od niego kupiłem moto Przy sprzedaży obiecał mi, że może pomóc w serwisie. Zadzwoniłem spytać czy potrafi - odpowiedział, że bez problemu - zna ten rozrząd i wie co i jak. Myślę, że można mu zaufać. Jakby nie umiał na pewno by odmówił - taki jest. W przyszłym tygodniu będę znał bliższe szczegóły.

Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...