Skocz do zawartości

tdi czy pb+gaz


kiki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dokladnie szukaj vw 1.9 SDI ,wcale nie taki muł, moj stary go eksploatuje od kilku lat [polo clasic] ostatnio wybral sie w trase ok. 280km w jedna strone . mial pol baku ropy , doltankowal do pelna i pojechal . po powrocie okazalo sie ze dotankowal benzyny. zaznacxzam ze nie popsuło sie nic w trasie tylko ze troche nierowno pracowal ;) po wymianiew dwóch wtrysków i spuszczeniu pozostalosci z baku auto smiga nadal. nigdy sie nie popsul , pali w trasie ponizej 4l srednio miesci sie w 5 . tyle ze maly jest

ale za to bagaja to ma pakownego ;)

ja jednak wole jeepa 4.0 ;)

Edytowane przez kulka

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

Jak krotkie trasy, to do glowy w zimie z dieslem dostaniesz, bo sie to to nagrzeje, jak juz bedziesz na miejscu :P.

 

Ja walcze benzyniakiem z gazem i na razie jestem zadowolony. Chcialem auto bezawaryjne, wiec kupilem po analizie opinii Civica 1,4, zagazowalem i smigam. 36kkm zrobilem (z sumy 183kkm) i od silnika na razie zero problemow.

 

Ja polecam na krokie trasy benzyne z gazem.

 

Pzdr

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiki, wcale Ci się nie dziwę, że boisz się awarii diesla :) Kumplowi tydzień temu w A6 2005 poszła turbina... 2500 tys. się zamknęło na używanej. A w benzynie na dobrą sprawę nie ma co się zes*ać! Przy takich przebiegach brałbym benzynę. Jakieś konkretne modele?

 

No chyba, że... Jak proponuje kulka SDI, prosty jak silnik STAR'a, uwielbia opał, w polu młotkiem naprawisz. Taką Ibizę np. od 03:

 

http://otomoto.pl/seat-ibiza-1-9-sdi-klima-C13424234.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 mln za turbine, to już lepiej było veyrona kupić :P

 

ponad 3 lata jeździłem dieslem po mieście, teraz mam benzynę 2.0 i wiem jedno nigdy więcej diesla w manualu do miasta

według mnie szukaj dużej benzyny + sekwencja

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

no to chyba po prostu jezdzileś złym dieslem :wink: Octavią II 2.0 tdi to tez było męczące bo pomiędzy obrotami jałowymi a przyspieszaniem była duża dziura, to auto nie jest stworzone do miasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że nie ta klasa cenowa i już nie taka wytrzymałość :) ale poczytajcie sobie na tej stronie co i jak- w szoku byłem i to wielkm.

http://vwszrot.pl/

 

Co do auta to musi być kombi :) bo niedlugo trzeba bedzie zakładac rodzine i myśleć już o jakimś dzieciaczku wiec fura musi wózek zmieścić :icon_mrgreen: .

Po namyśle biorę pod uwagę chyba 2 piece -1,9 (90KM), 2,0 (+ew lpg) oraz może (jak znajde taki egzemplarz i uda mi się nim przejechać) 1,9 sdi : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak to wyglada w benzynie, ale diesle VAG maja beznadziejna skrzynie na miasto

jedynka tak krotka, ze jeszcze dobrze nie ruszysz, a juz trzeba zapinac dwojke, szlag czlowieka trafia jak co chwile staje na swiatlach

dwojka tez nie lepsza, szybsze zakrety 90st nie wiadomo jak jechac, na dwojce silnik juz wyje, na trojce jeszcze turbina nie dziala, beznadzieja

 

za to w trasie poezja, przy 80 zapinasz piatke i plyniesz (ale tylko jak preferujesz jazde relaksacyjna, jesli lubisz polatac to tez odradzam diesla, przynajmniej te slabsze wersje, tu nie ma jak w benzynie ze przeladowujesz do trojki, podloga i idziesz!)

 

wczesniej mialem 2.0lpg, teraz tdi. koszty podobne, w miescie 15l lpg vs 8l diesla, analogicznie w trasie

gdybym teraz stal przed takim wyborem jak Ty, wzialbym benzyne 1.8T i oddal do porzadnego gazownika

Edytowane przez gru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zagazowaną Mazdę 626. Ogólnie nie mogę zarzekać. Samochód traktuję jako typowe wozidełko i nie oczekuję sportowych osiągów. Przy LPG należy pamiętać o częstszych wymianach świec, kabli zapłonowych, filtrów powietrza i gazu. To robi dodatkowe koszty. Czas eksploatacji tych rzeczy na gazie skraca się o ok. 50%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zagazowaną Mazdę 626. Ogólnie nie mogę zarzekać. Samochód traktuję jako typowe wozidełko i nie oczekuję sportowych osiągów. Przy LPG należy pamiętać o częstszych wymianach świec, kabli zapłonowych, filtrów powietrza i gazu. To robi dodatkowe koszty. Czas eksploatacji tych rzeczy na gazie skraca się o ok. 50%

Masz sekwencję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno trzeba zalozyc, ze przebieg silnika benzynowego(bez gazu!!) z tego modelu bedzie odpowiadał 1/2 takiego samego przebiegu w silniku diesla na pompowtryskach.

 

Akurat pompowtryski to jeden wielki niewypał w silnikach z grupy VAG. Jak się zacznie coś z tym psuć to nawet tego dobrze nie zdiagnozujesz, a jest to naprawdę awaryjne. Jak już to 90-konnego TDI, na pompie wtryskowej, aczkolwiek przy 15 tys. km rocznie diesel się w ogóle nie kalkuluje.

 

do wymiany jest puszka od turbo

 

Ta niefachowo nazwana przez Ciebie "puszka" to intercooler ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

Na sekwencji juz nic nie musisz dwa razy czesciej wymieniac.........

Pzdr

No popatrz, to mnie zrobiono w balona. Kiedyś chciałem zamienić na sekwencje i pytałem się u gazownika jak jest z tymi wymianami właśnie w sekwencji. Odpowiedział, że warto dbać o świece itp elementy jak w zwykłej instalce LPG. Muszę popytać na forum Mazdy co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No popatrz, to mnie zrobiono w balona. Kiedyś chciałem zamienić na sekwencje i pytałem się u gazownika jak jest z tymi wymianami właśnie w sekwencji. Odpowiedział, że warto dbać o świece itp elementy jak w zwykłej instalce LPG. Muszę popytać na forum Mazdy co i jak.

Ja założyłem jakieś 3 miesiące temu sekwencję i chodzi na oryginalnych , 14-to letnich kablach zapłonowych bez żadnych problemów :) Jedyny fakt ,to że muszę luz zaworowy dwa razy częsciej sprawdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...