Jump to content

Recommended Posts

Ombry ;)

 

Sezon 2010 w kwestii długich wyjazdów mam juz za soba ale 2011 juz calkiem nie dlugo ;) tak wic pasowalo by pomyslec o nowym koniu. po wstepnej weryfikacji na placu boju zostaly te dwa motocykle. nie mialem okazji pojezdzic i stad moje pytanie do użytkowników beemki i fałefery. chodzi mi o odczucia bardzo subiektywne bo informacje z gazet znam na pamięć

 

z góry dziekuje za pomoc.


MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Share this post


Link to post
Share on other sites

imho z samego wygladu i zaplastikowania na potege , odpuscil bym VFR ke , o dzwieku niczym rzedowa dwojka nie wspomne. Pozatym jest to nowosc , zawsze moga wyjsc jakies kwiatki... Beemki znowusz cierpia , na przerost elektroniki :)

Edited by Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Share this post


Link to post
Share on other sites

W jakiej wersji ma byc ta VFR ? Automat czy manual ?

 

Bart, co do BMW to osobiscie nie widze sensu zmiany " K " z 1200 na 1300 - za mala roznica w stosunku do ceny, 1200 wystarcza az nadto.

 

Gabarytowo motocykle sa do siebie b. zblizone, podejrzewam, ze bedziesz musial jednak odbyc jazdy testowe inaczeh nie rozbjerjosz :biggrin: . Nie zapominaj tez, ze w VFR przy 250 km /h jest koniec przyjemnosci a z tago co wiem, to bedzie Ci maaaaaaaalo :icon_mrgreen:

 

Beemki znowusz cierpia , na przerost elektroniki :)

 

no i ? ? ? ? ?

 

P.S. moj laptop tez cierpi an przerost elektroniki :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Edited by ks-rider

Share this post


Link to post
Share on other sites

imho z samego wygladu i zaplastikowania na potege , odpuscil bym VFR ke , o dzwieku niczym rzedowa dwojka nie wspomne. Pozatym jest to nowosc , zawsze moga wyjsc jakies kwiatki... Beemki znowusz cierpia , na przerost elektroniki :)

 

Z tego co widze to masz vfr 800 a ja pytam o 1200. opinie usłyszane od swagra sąsiada mnie nie interesują.

 

 

W jakiej wersji ma byc ta VFR ? Automat czy manual ?

 

Bart, co do BMW to osobiscie nie widze sensu zmiany " K " z 1200 na 1300 - za mala roznica w stosunku do ceny, 1200 wystarcza az nadto.

 

Gabarytowo motocykle sa do siebie b. zblizone, podejrzewam, ze bedziesz musial jednak odbyc jazdy testowe inaczeh nie rozbjerjosz :biggrin: . Nie zapominaj tez, ze w VFR przy 250 km /h jest koniec przyjemnosci a z tago co wiem, to bedzie Ci maaaaaaaalo :icon_mrgreen:

no i ? ? ? ? ?

 

P.S. moj laptop tez cierpi an przerost elektroniki :icon_mrgreen:

 

:crossy:

 

VFR ma byc manual a z tym kagańcem to mnei powalili. normalnie w zyciu bym sie nie spodziewał chociaz z drugiej strony i tak szybiej nie jezdze.

 

no nic bede musial sie poustawiaćna jazdy kazdym z nich.

 

chociaz nowa multistrada tez mnie nęci i kusi pomimo ze to zupelnie inna maszyna

Edited by bart_b

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co widze to masz vfr 800 a ja pytam o 1200. opinie usłyszane od swagra sąsiada mnie nie interesują.

 

 

To pewnie ciężko będzie uzyskać w miarę rzetelne info, bo maszyna wszak kosztuje trochę grosza a do tego jest "świeża" więc stosunkowo niewielu bajkerów ma zaszczyt ujeżdżać tego sprzęta.... :wink:

 

 

Tak czy inaczej, moim zdaniem, co byś nie wybrał z tych dwóch, to będzie zacny sprzęt... :lalag:

 

Pozdrawiam i zadowolenia z zakupu życzę :buttrock:

 


SR50 -> S53 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1300SA

Share this post


Link to post
Share on other sites

chociaz nowa multistrada tez mnie nęci i kusi pomimo ze to zupelnie inna maszyna

 

Nie kupuj ducati.

 

Tylko bmw. Ale o tym opowie już ks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie kupuj ducati.

 

Tylko bmw. Ale o tym opowie już ks.

 

powiedział desmomaniak ;)

 

 


MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trudny wybór. Coś jak pomiędzy audi a volkswagenem ;)

 

Jeździłem VFR-ką zarówną manual jak i automat. Wersją S BMW nie, ale nakedem K1300R i owszem, a to w zasadzie to samo tylko gołe :)

 

Skoro znasz opisy z prasy na pamięć to nie ma w zasadzie o czym pisać. Moja opinia też zapewne wiążąca nie będzie, bo to Ty masz kupić któryś z nich nie ja :) Jedyna opcja to jazda testowa, choć to też może być za mało. Ja miałem wielką frajdę na obu sprzętach, ale ... no cóż każdy ma swoje zady i walety.

 

Beemka niesamowicie hamuje silnikiem i ma ESA drugiej generacji. Zawieszenie to bajka (duolever, paralever), stalowy oplot w standardzie (ale ESA już kosztuje ekstra).

No i ten wygląd miejskiego mięśniaka z Bawarii - mi się podoba :)

 

Honda jak Honda, wszystko na swoim miejscu :) Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie wersja z automatem, naprawdę fajny gadżet - nie miałem dotąd okazji próbować czegoś podobnego na motocyklu. Tryb "Drive" to pomyłka, ale "Sport" pozwala się już nieco pobawić. Dodatkowo komputer progresywnie przełącza biegi monitorując zakres i dynamikę otwarcia przepustnicy. Im gwałtowniej odkręcisz tym zmiana biegu na wyższy nastąpi później, przy wyższym zakresie obrotów. I odwrotnie, będziesz łagodny to bieg wskoczy wcześniej. Niby drobiazg, a cieszy. Fajnie rozwiązano montaż kufrów na zatrzaski (oczywiście pasują tylko kufry made by Honda). Po ich zdjęciu VFR-ka może udawać miejskiego sporta. Po założeniu wygląda na dużego turystę.

 

Co jeszcze ..., Honda jednak nieco tańsza. Zwłaszcza biorąc pod uwagę akcesoria i dodatki. Jednak skoro rozważasz również BMW to rozumiem, że nie jest to dla Ciebie duży problem.

 

Swego czasu popełniłem kilka recenzji z jazd testowych, nic tam nowego raczej nie znajdziesz, ot subiektywne spojrzenie motonity ;)

 

http://fz6.pl/2010/04/21/uwaga-test-bmw-k1300r-czesc-1/

http://fz6.pl/2010/04/21/uwaga-test-bmw-k1300r-czesc-2/

http://fz6.pl/2010/06/02/vfr-ka-na-dzien-dziecka/

http://fz6.pl/2010/07/05/honda-vfr1200fd-p...-jest-sprzeglo/

 

Udanego wyboru :)


http://gomoto.tv/

naszym motorem jest pasja

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki za rzeczowa odpowiedz. zauważyłeś może jakies ostre niedociagnięcia albo tzw wpadki ktore przeszkadzaja w jezdzie?? jak z ochrona przed wiatrem. mam 183 i ogolnie drobinej budowy nie jestem ;) jak z ułozeniem nóg itd.

 

jezdziles moze z pasazerem??


MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki za rzeczowa odpowiedz. zauważyłeś może jakies ostre niedociagnięcia albo tzw wpadki ktore przeszkadzaja w jezdzie?? jak z ochrona przed wiatrem. mam 183 i ogolnie drobinej budowy nie jestem ;) jak z ułozeniem nóg itd.

 

jezdziles moze z pasazerem??

 

Nie zauważyłem żadnych knotów, ale w tej klasie "bajków" babole zdarzają się raczej rzadko. Moim zdaniem BMW jest bardziej "dopieszczone", żadnych kompromisów czy oszczędzania na materiałach. Hondzie też niczego nie brakuje, ale tu jakby nieco więcej plastików (choć nic nie trzeszczy). Komputer pokładowy jest moim zdaniem funkcjonalniej zaplanowany w BMW, ale to znów drobiazg. Honda jest nieco łagodniejsza i bardziej przyjazna - tu raczej nic Cię nie zaskoczy. Beemka to fabryka mocy, wyrywa ostro do przodu praktycznie na każdym biegu i jest narowista - nie polecałbym przesiadkowiczom z 600-ek. Niemiecki motocykl może zaskoczyć (zwłaszcza wspomnianym hamowaniem silnikiem).

 

Pozycja na obu jest podobna. Taka pół-sportowa, lekko pochylona do przodu. Dla mnie na dłuższą metę było to męczące, bo przyzwyczajony jestem do pozycji "na holendra" :), ale wygodniej mi się siedziało na Hondzie. Silnik BMW jest tak pękaty i obszerny, że początkowo miałem trudności z odnalezieniem drobnej bądź co bądź wajchy do zmiany biegów :) Ginęła mi ciągle gdzieś pod cielskiem jednostki napędowej.

 

Jesteśmy widzę podobnego wzrostu, taka średnia europejska, więc nie widzę problemu. Ochrona przed wiatrem na K1300R symboliczna, bo to naked, nie wiem jak się owiewki sprawują w wersji S, ale znając BMW nie będzie najgorzej. W Hondzie wyprofilowanie baku umożliwia w miarę wygodne na nim oparcie i wtedy wiatr nie stanowi problemu. Fabryczna owiewka jest tradycyjnie za krótka, ale są zapewne wyższe akcesoryjne. Z ułożeniem nóg nie ma problemu, są ugięte pod dobrym, niemęczącym kątem.

 

Z pasażerem nie jeździłem, ale poza nielicznymi wyjątkami uważam, że moto to jest pojazd jednoosobowy :)

Do jazdy z pasażerem moim zdaniem lepiej nadaje się wersja BMW GT.


http://gomoto.tv/

naszym motorem jest pasja

Share this post


Link to post
Share on other sites

no nic nie pozostje mi nic innego jak zrobic runde rozpoznawcza na kazdym z nich. no i ta multistrada. tez musze to oblukac tylko ze importer troche słaby i ciezko o pojazd testowy a sory bardzo nie wyłoze takiego siana w ciemno i nie mam zamiaru zapinać 250km bo ktos mi zrobi łaske i da sie przejechac.

 

 


MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Ochrona przed wiatrem na K1300R symboliczna, bo to naked, nie wiem jak się owiewki sprawują w wersji S,

 

Jaksie upre to do 260 km/h siedze jeszcze wyprostowany :icon_mrgreen: wiec jakostam daje rade :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bart specjalnie dla Ciebie :icon_mrgreen:

 

http://forum.motocyklistow.pl/Honda-VFR-1200-t135932.html

 

Sorry, za pisanie posta pod postem, ale ze wzgledu na odstep czasowy nie moge juz zedytowac.

 

:crossy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

no nic nie pozostje mi nic innego jak zrobic runde rozpoznawcza na kazdym z nich. no i ta multistrada. tez musze to oblukac tylko ze importer troche słaby i ciezko o pojazd testowy a sory bardzo nie wyłoze takiego siana w ciemno i nie mam zamiaru zapinać 250km bo ktos mi zrobi łaske i da sie przejechac.

Jesli chodzi o BMW to zaden dealer nie ma k13000s testowej ale BMW Polska jest w stanie dostarczyc ten model do testow jesli jest taka potrzeba. Ja dostalem go na radosne 4h i jestem zakochany w tym sprzecie (oprocz beznadziejnego japonskiego przelacznika kierunkow ktory straszne ma wibracje i wbija sie w palec). Ogolnie fantastyczny motocykl i kupuje jego starszego brata czy k1200s.

BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurde srednio mi sie usmiecha jechac do wawy zeby sie motocyklem przejechac. dramat w tym naszym kraju. kumpel w holandii szukał ostatnio konia poszedl do duki triumpha i bmw i bez szemrania dostał konia od reki na cały dzien.

 

no nic trzeba rzeźbić


MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Share this post


Link to post
Share on other sites

W najnowszej motor manii jest test między innymi K1300s i Honda VFR. Ja na twoim miejscu wybrał bym ten który bardziej ci się podoba bo to że K1300S jest lepsze wiadomo nie od dziś. Ja mam 182 cm i na K1200s czułem się bardzo dobrze, a to znaczy że w 1300s też nic mi nie będzie przeszkadzać. Na razie na K1300s zrobiłem 5km ale była w tak tragicznym stanie, pomimo przebiegu 800km, że więcej się bałem. Za tydzień ją skończę i za nim zostanie sprzedana , polatam trochę, ale przy założeniu że od k1200s nie jest gorsza to dla mnie więcej nie trzeba. Oczywiście BMW jest motocyklem zdecydowanie bardziej sportowym , a Honda turystycznym ale to widać na pierwszy rzut oka. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale jak zamknę gaz na 2-gim biegu, a potem go mocno otworze, to K1200R Sport, którym akurat jeżdżę na codzień idzie jak wściekły na koło, a Honda nie. :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak w temacie :) na nowy sezon planuję przesiadkę z poczciwej CB1000r ( 6 seznów razem ) , z racji tego że latam coraz dalej to wybór padł na motocykl sportowo turystyczny , poczytałem w necie sporo ale może ktoś miał doświadczenia z upalania obu modeli i może się podzielić wiedzą .Zastanawiam się jak jest z wagą bo w porównaniu do CB jest duża różnica i czy nie póść jeszcze inną drogą i np. Z1000SX - GSX-S1000f ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na vfr różnica w masie na pewno będzie odczuwalna, ale nie każdemu to znowu przeszkadza. Mi nie pasowała np liniowa charakterystyka silnika, prawie samochodowa. Dct nie przeszkadza chyba ze często zmieniasz styl jazdy. Wtedy utrudniasz jej naukę i potrafi zaskoczyć niechcianą zmianą biegu.

Najbliżej cebuli będzie gsxsowi i kawasaki. Wybór między tymi dwoma to już chyba jednak bardziej rzecz gustu. Świetny silnik w suzuki i lepsza elektronika w kawasaki. Lepsze wykonanie suzuki kontra wygląd kawasaki. Sam bym miał ciężki orzech do zgryzienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co siegam pamiecia t w Kawie nie lazala mi charakterystyka pracy silnika - drgania w pewnych obrotach w Suzuki to nie wystepuje.

 

Prowadzenie Kawy bylo jednak znacznie lapsiejsze niz Suki.

 

:crossy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie ciężki wybór , z jednej strony lepiej żeby miał wał - bo robię sporo kilometrów ( ok 15 tys.) w sezonie , więc średnio co 2 lata wymiana napędu , ni nie trzeba w trasie smarować :) ale z drugiej strony ta waga , a że za wysoki to nie jestem ( 175cm) to manewry parkingowe mogą być trudniejsze , Z1000SX i GSX_S1000f wagowo jak CB1000r , no i po górskich winklach pewnie lepiej się lata niż VFR i K1300s , za Kawą przemawiają seryjne kufry w Suzuki nie ma :( , no i z tego co czytałem w suzuki dali kilka KM gratis :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak ostroznie podpowiem , fjr 1300 :rolleyes:

Mam "paru" znajomych podobnego wzrostu ( 170-175cm) na FJR 1300 , i z waga motka nie maja problemu.Przecietny roczny przebieg okolo 20tys.-25tys.km :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i po górskich winklach pewnie lepiej się lata niż VFR i K1300s , za Kawą przemawiają seryjne kufry w Suzuki nie ma :( , no i z tego co czytałem w suzuki dali kilka KM gratis :) .

 

Madreasek

 

Wierz lub nie ale smigajac po gorskich winklach w przypadku czy to K 1200 czy K 1300 ich waga absolutnie nie ma nic wspolnego z ich wlasciwosciami jezdnymi ! Ale to bezdiesz wiedzial gdy sie tym karniesz lub gdy dluzszy czas tym pojezdzisz a mowi´Ci to kto9s kto co roku jezdzil tym w gory i na winklach jezeli nie poszlifowal podnozkow to conajmniej pozamykal przednia opone.

 

Pomijam juz fakt, ze ciezszym / bardziej dociazonym motocyklem lepiej smiga sie po winklach ( przynajmniej tak twierdzi moj znajomy jak i ja sam, ale z tym niekoniecznien kazdy musi sie zgodzic ).

 

Tak ostroznie podpowiem , fjr 1300 :rolleyes:
Mam "paru" znajomych podobnego wzrostu ( 170-175cm) na FJR 1300 , i z waga motka nie maja problemu.Przecietny roczny przebieg okolo 20tys.-25tys.km
Taurus 61
Owszem, ale ta przestarzala konstrukcja ! Dolozyli jej juz VI - ty bieg ?

:crossy:

Edited by ks-rider

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z wagą mota to nie się co zrażać na starcie. To nie jest tyle kwestia wymiarów kierownika co preferencji. Ja po prostu nie lubię jak motocykl waży wiecej jak 200kg mimo że mam 190cm wzrostu, ale jak do wszystkiego, można się do tego przyzwyczaić. Przejdź się vfr, bo to spoko sprzęt.

Moim skromnym zdaniem jak lubisz jeździć cebulą to bliżej ci będzie jednak do suzuki i kawy jak do pozostałych cięższych krążowników.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Owszem, ale ta przestarzala konstrukcja ! Dolozyli jej juz VI - ty bieg ?

:crossy:

 

Nie wiem czy przestarzala konstrukcja , ale wiem ze jest niezawodny i pozbawiony chorob wieku dziecięcego sprzet.Modele od 2016 maja calkiem nowa 6cio biegowa sprzynie.

 

Ps.Jeden z znajomych oddal swoja fjr z przebiegem ponad 230tys. i wzial nowsza.

Edited by Taurus 61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z wagą mota to nie się co zrażać na starcie. To nie jest tyle kwestia wymiarów kierownika co preferencji. Ja po prostu nie lubię jak motocykl waży wiecej jak 200kg mimo że mam 190cm wzrostu, ale jak do wszystkiego, można się do tego przyzwyczaić. Przejdź się vfr, bo to spoko sprzęt.
Moim skromnym zdaniem jak lubisz jeździć cebulą to bliżej ci będzie jednak do suzuki i kawy jak do pozostałych cięższych krążowników.

 

Bimbak

 

az korci mnie aby zapytac, a ile wazasz ?

 

I calkowicie sie zgadzam, ze sa to tylko i wylacznie osobiste preferencje !

 

Co do nowej VFR, to przenigdy nie jezdzilem tak niewygodnym moturem, kanapa ktora jest dla doopy w tym modelu jest absolutnie do doopy !

 

:crossy:

Edited by ks-rider

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...