zbyhu Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Yo! Zaworki iglicowe to jeden problem (i to niekoniecznie). Napraw sobie kranik benzyny, bo to on w pierwszej kolejnosci puscil Ci paliwo na gazniki. Mnie kiedys w GSie padl kranik, silnik zalalo jak Tobie. Kranik naprawilem, wymienilem olej i bez zagladania do zaworkow iglicowych potem bez klopotow przejezdzilem caly sezon :]. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Bo paliwo poszlo wezykiem podcisnienia. airiszkofi, rzuz wszystko i choc sie calowac ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Yo! Pudlo. Membrana byla zdrowa. Jakis baran zle poskrecal kranik, obrocil go o 180 stopni, przez co paliwo lalo sie z kranika na pozycjach on i res (na niepracujacym silniku). Bylo dobrze przez jakis czas, az ktoregos razu po prostu nie domknal sie zaworek, czy plywak podwiesil i poszlo paliwo na tloki :]. Potem kranik zlozylem w sposob wlasciwy, wykorzystujac stara membrane i wszystko z moto bylo ok. Jezdzil jak szalony, silnika wiecej nie zalalo. Takze uwazam, ze zaworki nie musza tu byc winowajca. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ufo_z Opublikowano 1 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Motur poskładany i chodzi jak złoto :) Pytanie tylko mam jedno. Jak działa ten podciśnieniowy kranik ? Bo z tego co wiem to nawet na otwartym bez podciśnienia które powinien w nim wytwarzać kolektor ssący za pośrednictwem wężyka, to nie powinien puszczać paliwa. Tak to przynajmniej zrozumiałem. Chyba jednak dla bezpieczeństwa bede zawsze zamykał kranik po zgaszeniu. Najważniejsze że po naprawie silnik pracuje równo i bez stuków i hałasu. Aczkolwiek jak komuś chciałoby się opisać zasadę działania kranika będę wdzięczny :)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
selewon Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 Trudno opisac zasade dzialania tego kranika na pewno byloby latwiej to zrozumiec gdybys taki kranik mial rozlozony i sam zobaczyl o co chodzi. A chodzi o to ze sa tam dwa wezyki. Jeden wezyk(grubszy) podaje paliwo z kranika do gaznikow a DRUGI(cienszy) steruje praca wczesniej wspomnianej membrany. Podcisnienie ktore przewodzone jest przez DRUGI wezyk, zasysa membrane ktora otwiera otworek ktorym plynie paliwo. Jezeli silnik pracuje automatycznie zaczyna dzialac podcisnienie i otwiera sie otworek . Jezeli membrana jest uszkodzona otworek przez caly czas jest otwarty i paliwo przeplywa pomimo braku podcosnienia. Kiedys tez mialem problemy z kranikiem i przy rozkladaniu zobaczylem jak to dziala. Jakbys rozkrecil na bank bys wiedzial o co w tym wszystkim chodzi haha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 No tak, tego kranika nie mozna mechanicznie zamknac, nie ma nawet takiego polozenia. Mozna go tylko mechanicznie otworzyc, zeby zalac gazniki w razie kiedy sa puste. Kranik po prostu normalnie jest stale zamkniety - otwiera go dopiero podcisnienie pracujacego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foxriver Opublikowano 1 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2010 A sprawność kranika sprawdza się banalnie prosto. Brak impulsu - paliwo nie cieknie. Jest impuls - cieknie. Wystarczy zassać ustami wężyk impulsowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 2 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2010 No tak, tego kranika nie mozna mechanicznie zamknac, nie ma nawet takiego polozenia. Mozna go tylko mechanicznie otworzyc, zeby zalac gazniki w razie kiedy sa puste. Kranik po prostu normalnie jest stale zamkniety - otwiera go dopiero podcisnienie pracujacego silnika. W GPZ500 jest OFF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ufo_z Opublikowano 5 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 A wie ktoś może czy w kraniku powinna znajdować się spręzynka ? Otóż sprawdziłem według podpowiedzi, czyli sam robiłem podciśnienie na kraniku. Na pozycji otwartej paliwo leciało cały czas mimo że wymieniłem w nim uszczelke tą okrągłą i membrankę. Kiedy lekko dmuchnąłem w wężyk, paliwo przestało lecieć, i nie leciało do czasu kiedy lekko odessałem powietrze z wężyka. Ale przestawało lecieć nie kiedy przestałem zasysać powietrze, tylko dopiero kiedy lekko dmuchnąłem. Tak jakby membranka sama nie wracała. Przypominam że mam GPZ 500 S, i mam w zaworku pozycje OFF. Jakieś pomysły ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
selewon Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Module...9%28EX500-D1%29 Tutaj znajdziesz kazdy elemnet swojego kranika sprawdz czy wszystko jest i czy dobrze zlozyles. Z tego co napisales to zle sprawdzasz dzialnie kranika albo ja zle zrozumialem. Paliwo powinno leciec gdy zassyszasz powietrze z wezyka a nie gdy w niego dmuchasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Nie wiem jak w twoim moto ale w bandycie jest takowa sprezynka. http://www.polishbanditcrew.pun.pl/viewtopic.php?id=2923 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
selewon Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Sprezynka musi byc bo inaczej kranik nie bedzie dzialal, mozliwe ze w karniku z GPZ nie bylo od poczatku i dlatego zalalo silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.