Skocz do zawartości

panewki cbr 900


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam jak rozpoznać pukającą panewke w cbr 900 99 rok słyszałem że jak jest silnik rozgrzany bardzo niewolno go gasic tylko trzeba go ostudzic bo w tedy siadają szybko panewki a ja gasiłem jak był bardzo rozgrzany niewie ktoś czy to prawda jak panewki siadają to co lepiej sie opłaca robic go czy używany kupic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widziałeś motocyklistę ze stalową linką na szyi?

Silnik ma chłodzenie po to abyś go nie przegrzał w żadnej sytuacji, również po zgaszeniu.

Nie widziałem jeszcze panewek, które zdechły w niepracującym silniku.

A jak już zdechły to usłyszysz charakterystyczne pukanie,

a jak usłyszysz już to charakterystyczne pukanie to rozejrzyj się za drugim silnikiem a nie panewkami.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze nie widziałem motocyklisty z linką na szyi gasiłem go bo był bardzo rozgrzany wentylator włancza mi sie przy 103 stopniach niewiem jak go wczesniej schłodzic mam do przejechania 500 metrów polną do domu i akurat wtedy sie grzeje sie bardzo jak rozwiązac te jego chlodzenie wentylator przerobic na ręczne włanczanie i wyłanczanie to tak klekocze w jak jade wolno po dodaniu gazu nic nie słysze tylko na niskich obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuzwa czlowieku , idz do szkoly, albo pisz na forum dla dzieci . Tak jak MOC napisal , ciezko ciebie zrozumiec.

 

Jak panewki siadly , to slyszal bys glosne pukanie z silnika , nie wazne czy na luzie , czy po wejsciu na obroty - bylo by slyszalne.

 

p.s w CBR kach bardzo ciezko zajechac silnik , a jak juz byles na tyle zdolny , to szuakj uzywanego silnika.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cbr'kach nie jest problem zajechać silnik, ale 900rr sc28/sc33 typ bardziej są naprawde idioto odporne.

Nie na darmo mówi sie ze nawet przegrody nie trzeba przerabiać żeby sobie stuntować ;)

 

Panewki daja metaliczny posłuch, rosnący wraz z obrotami ;]

 

Nie słyszałem o czymś takim ze sie zajeżdżają panewki od gaszenia "rozgrzanego" motocykla, za to prawda jest że jak jest zimny silnik i dasz mu po garach to wtedy leca panewki, nie wiem z kad ci sie to wzieło z tym rozgrzanym :icon_razz:

 

Fakt jest tylko taki że nie powinno sie wyłaczac zapłonu jeśli chodzi wiatrak chłodnicy ale coż to szkodzi, najlepiej wbic sobie wysoki bieg przeleciec sie ponad 100 i sie ochlodzi silnik szybko.

 

Swoja droga ja miałem taką cbr i cieżko jest ja zagrzać do tego zeby włączył wiatrak...

Może ci sie za szybko grzeje ?

Edytowane przez Sobol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, ze mlody jestes to podam Ci taki przyklad, moze troche drstyczny ale da pewne zrozumienie i poglad na temat materialow metalowych i ich studzenia. Po kazdm palowaniu wylacz silnik i dodatkowo wez wiadro z woda i nim go oblej, zobaczysz wowczas ile twoj silnik pociagnie. Taka przyspieszona lekcja tego co sie staje z goracymi elementami silnika po gwaltownym ostudzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jakas bzdura od poczatku do konca.

Przede wszystkim panewki bys slyszal przy wejsciu na obroty, a ty stuki slyszysz na wolnych, stawiam jablka przeciw orzechom ze to luzny amor kosza sprzeglowego.

Poza tym CBR to silnik chlodzony plynem, ma o wiele wyzsza stabilnosc temperaturowa niz jakikolwiek silnik chlodzony powietrzem, nawet jezeli chlodnica jest czesciowo przypchana to ciezko go przegrzac.

Plyn w chlodnicy jest pod cisnieniem, dlatego gotuje sie w temp wyzszej niz 100 C i dlatego nie mozna otwierac chlodnicy z goracym plynem :)

Dlatego rowniez wiatrak wlacza sie w temp wyzszej niz 100C.

Podejrzewam ze w tym moto chlodnica nie jest w pelni wydajna z powodu przypchania czy pogiecia / zapchania zeberek - dlatego temp skacze w trakcie tej wolnej jazdy droga gruntowa i to jest caly problem.

Koledze ktory ci bzdury o padzie panewki od przegrzania naopowiadal powiedz zeby troszke faldow w szkole przysiadl na lekcjach fizyki.

Ty mozesz zrobic to samo na lekcjach polskiego.

Niedbale pisanie na forum, bez duzych liter, znakow przestankowych utrudnia czytanie i jest odbierane jako brak szacunku dla czytajacych, dlatego jak chcesz jakiejs pomocy od uzytkownikow forum to popraw pisanie.

Widze ze jestes swiezak, wiec tym razem bez ostrzezenia, ale to jest ostatni raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to na trasie to sie nie grzeje ma z 70 stopni tylko ja żeby dostac sie do domu musze przejechac polną drogą ok 500 metrów. Prendkośc wynosi ok 30 i w te dni upalne bardzo sie nagrzewał jak jechałem tą polną drogą.Rano nie wkręcam go na wysokie obroty odpale pochodzi sobie z minute na wolnych obrotach i ruszam w trase. To niewiem jakim cudem stuka na wejsciu do 5 tyś obrotów i przy zejsciu czytałem ze taka CBR posiada nie zniszczalny silnik przeciez jeżdziłem prawidłowo tylko to rozgrzanie 100 stopni i wyłenczanie zapłonu. Jutro zdejmne miske i zobacze panewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzeniem na panewki nic nie zrobisz. Silnik trzeba rozebrać i pomierzyć. Jeśli coś się nie zgadza to silnik wsypujesz do kontenera na śmieci i szukasz drugiego.

 

Nie panikuj o tą panewkę. Takie herezje o gaszeniu na gorąco dotyczą silników samochodowych z turbo gdzie chwila pracy przed zgaszeniem jest konieczna aby nie zakatować gorącej turbosprężarki.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qurim a jak myslisz dlaczego, odstawianie bardzo goracego silnika jest szkodliwe zarowno dla sprezarki jak i calego silnika. Sprezarka siada wczesniej tylko dlatego, ze jest delikatniejszym elementem, ale w dluzszym czasie to samo dotyczy wszystkich elementow silnika. Przed odstawieniem silnika musi on wrocic do swojej nominalnej temperatury pracy, dopiero wowczas mozna go wylaczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to na trasie to sie nie grzeje ma z 70 stopni tylko ja żeby dostac sie do domu musze przejechac polną drogą ok 500 metrów. Prendkośc wynosi ok 30 i w te dni upalne bardzo sie nagrzewał jak jechałem tą polną drogą.Rano nie wkręcam go na wysokie obroty odpale pochodzi sobie z minute na wolnych obrotach i ruszam w trase. To niewiem jakim cudem stuka na wejsciu do 5 tyś obrotów i przy zejsciu czytałem ze taka CBR posiada nie zniszczalny silnik przeciez jeżdziłem prawidłowo tylko to rozgrzanie 100 stopni i wyłenczanie zapłonu. Jutro zdejmne miske i zobacze panewki

 

Zanim cokolwiek rozbierzesz poczytaj dokładnie ten temat i pomyśl co dalej robić:

http://forum.motocyklistow.pl/Pisanie-w-Me...cji-t81073.html

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...